Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezitter van een Siemens C62 en ik woon in een jaren 70-betonbouw appartement en ik heb grote problemen met mobiel bellen binnen. Mijn C62 heeft vaak nauwelijks bereik en als ik niet uit het raam hang kan ik niet eens SMS-berichten versturen. Ik heb een T-mobile abbo en ik begrijp wel dat dat een van de oorzaken is dat ik zo'n belabberd bereik heb, maar volgens mij ligt het ook aan de telefoon want als ik met mijn (hele) oude Nokia of met de sony-ericsson van mijn buurman bel (met mijn eigen SIM erin) dan kan ik wel gewoon bellen en nog gewoon de keuken inlopen ook!

Na dit hele verhaal is mijn vraag dus: Weet iemand een goede test van GSM's op hun bereik! Op internet vind je alleen maar testen van het bereik van de verschillende providers, maar nooit van de verschillende (merken) GSM's.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In 'open veld', dus met niets tussen de gsm en de mast, heeft een Nokia 7650 zeker zo'n 10 kilometer bereik (zelf getest). Dat wordt in gebouwen (zeker met van gewapend beton -- kooi van Faraday) al snel minder, hoewel ik me slecht kan voorstellen dat-ie helemaal niet kan verbinden.

Wel opvallend dat T-Mobile-gebruikers daar veel vaker last van hebben dan anderen :?

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
epoman schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 01:18:
In 'open veld', dus met niets tussen de gsm en de mast, heeft een Nokia 7650 zeker zo'n 10 kilometer bereik (zelf getest). Dat wordt in gebouwen (zeker met van gewapend beton -- kooi van Faraday) al snel minder, hoewel ik me slecht kan voorstellen dat-ie helemaal niet kan verbinden.

Wel opvallend dat T-Mobile-gebruikers daar veel vaker last van hebben dan anderen :?
Heeft ook te maken met de frequentie waarop T-mobile en dergelijke aanbieders zitten. De 1800 mhz band is minder sterk dan de 900 MHz waar Vodafone en KPN bijvoorbeeld op verkeren.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ligt aan de frequentie. T-Mobile gebruikt alleen GSM-1800. Dat gaat moeilijker door geintjes als beton heen dan GSM-900. KPN en Vodafone gebruiken zowel GSM-1800 als GSM-900.

damnit :P

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 18-01-2005 01:21 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

T-mobile maakt alleen gebruik van het 1800mhz netwerk

kpn/vodafone hebben ook nog een 900mhz netwerk liggen.
900mhz kan beter door muren heen reizen, daarom heb je met kpn/vodafone altijd prima bereik in gebouwen/cafe's/supermarkten en heb je met t-mobile geen bereik.

8)7 spuit12

[ Voor 7% gewijzigd door job op 18-01-2005 01:23 ]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
>:)

Geloof dat het nu wel duidelijk is :+ :P

[ Voor 103% gewijzigd door SanderTje! op 18-01-2005 01:29 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
job schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 01:22:
[...]

T-mobile maakt alleen gebruik van het 1800mhz netwerk

kpn/vodafone hebben ook nog een 900mhz netwerk liggen.
900mhz kan beter door muren heen reizen, daarom heb je met kpn/vodafone altijd prima bereik in gebouwen/cafe's/supermarkten en heb je met t-mobile geen bereik.

8)7 spuit12
Yeah, i know :). Maar op diezelfde plaatsen kun je met Orange over het algemeen wel gewoon bellen. En Orange
vergunningen GSM 1800 / EGSM en UMTS
heeft dat ook, vandaar mijn verwondering. Over het algemeen hangen de zendertjes van Orange en T-mobile in dezelfde mast (waar ik nu zit iig wel), maar Orange geeft vrijwel overal betere ontvangst, ongeacht het toestel dat je gebruikt.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Dat van Orange is de grootste bullshit. Hier in de grensstreek bij arnhem en arnhem zelf is het bereik van Orange en Telfort beduidend slechter als van de overige 3 operators. Tegen de duitse grens aan is KPN toch echt duidelijk de betere.

Maar goed dit is ook aleemaal plaats/regio en weertype afhankelijk. Gewoon testen als er vrienden met een andere provider over de vleor zijn. Dan zie je zo wie er wel en wie er geen of nauwelijks bereik heeft. In mijn eigen woning is vodafone de enige met wie je fatsoenlijk kunt bellen en bij de rest vallen flarden van het gesprek weg. Dus just try it.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 18:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Leuk weetje:

Ik heb een singleband toestel (alleen 900MHz dus) en mijn Telfort kaart werkt gewoon.
Telfort werkt namelijk als enige ook nog eens met de 900MHz EGSM technologie. Die hebben ze overgehouden van Vodafone toen ze daar vroeger een 'roaming' overeenkomst mee hadden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Ok leuk en aardig, maar ik wilde dus juist vragen hoe het verschil is tussen de verschillende toestellen, en niet tussen de verschillende netwerken!

Verwijderd

thefox154 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:03:
Dat van Orange is de grootste bullshit. Hier in de grensstreek bij arnhem en arnhem zelf is het bereik van Orange en Telfort beduidend slechter als van de overige 3 operators. Tegen de duitse grens aan is KPN toch echt duidelijk de betere.

Maar goed dit is ook aleemaal plaats/regio en weertype afhankelijk. Gewoon testen als er vrienden met een andere provider over de vleor zijn. Dan zie je zo wie er wel en wie er geen of nauwelijks bereik heeft. In mijn eigen woning is vodafone de enige met wie je fatsoenlijk kunt bellen en bij de rest vallen flarden van het gesprek weg. Dus just try it.
IDD, Orange heeft over het algemeen goed bereik maar niet in buitenaf bijvoorbeeld of in gebouwen. Daar heb je toch echt zeker KPN of Vodafone voor nodig. En dat is niet alleen gebaseerd op persoonlijke ervaringen maar ook op dat van anderen.

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 01:21:
[...]

Ligt aan de frequentie. T-Mobile gebruikt alleen GSM-1800. Dat gaat moeilijker door geintjes als beton heen dan GSM-900. KPN en Vodafone gebruiken zowel GSM-1800 als GSM-900.

damnit :P
ik heb een nokia6310i met momenteel een Vodafone abbo, maar als ik nu thuis zit of de gsm in de broekzak heb heb ik of geen netwerk of maar 1 streepje bereik (Noord-Nederland), voorheen had ik hier een KPN abbo op en daarmee had ik geen enkel probleem.
dus aan die telefoon ligt het niet, maar puur aan het bereik van Vodafone aan de Duitse grens(terwijl toen het eerder nog Libertel was had ik er geen probleem mee).

dus net als TS moet ik ook me in allerlei bochten wringen momenteel en dat terwijl ik vodafone netwerk heb.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 23:12

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De C62 heeft in bepaalde reeksen behoorlijke bereiksproblemen. Je kunt hem misschien beter ter reparatie insturen. Op de een of andere manier is de achterkant en antenne net niet goed sluitend, waardoor het bereik omlaag gaat.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:42:
[...]

ik heb een nokia6310i met momenteel een Vodafone abbo, maar als ik nu thuis zit of de gsm in de broekzak heb heb ik of geen netwerk of maar 1 streepje bereik (Noord-Nederland), voorheen had ik hier een KPN abbo op en daarmee had ik geen enkel probleem.
dus aan die telefoon ligt het niet, maar puur aan het bereik van Vodafone aan de Duitse grens(terwijl toen het eerder nog Libertel was had ik er geen probleem mee).

dus net als TS moet ik ook me in allerlei bochten wringen momenteel en dat terwijl ik vodafone netwerk heb.
Mja. 't is ook afhankelijk van waar de masten staan he. Ook GSM-900 heeft een limiet ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ginz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:04:
Leuk weetje:

Ik heb een singleband toestel (alleen 900MHz dus) en mijn Telfort kaart werkt gewoon.
Telfort werkt namelijk als enige ook nog eens met de 900MHz EGSM technologie. Die hebben ze overgehouden van Vodafone toen ze daar vroeger een 'roaming' overeenkomst mee hadden.
De vraag is dan natuurlijk, kun je een telefoon zo instellen dat hij alleen de 900 mhz band gebruikt? :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:18:
[...]

De vraag is dan natuurlijk, kun je een telefoon zo instellen dat hij alleen de 900 mhz band gebruikt? :Y)
Volgens mij kiest elke telefoon standaard het sterkste signaal en dat is vaak 900 mhz.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 14:38 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om bij jou siemens de 'cover' te vervangen?

Probeer dan eens te bellen zonder cover, en kijk eens of het iets uit maakt.

Je weet maar nooit ;)

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpost

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
mhh, goeie,
ik zal eens kijken

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 18:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:18:
[...]

Mijn singleband (dus alleen 900MHz) hoef je echt niet in te stellen hoor, dat kan namelijk niet anders

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Wij hebben in de winkel dit wel eens met een klant getest. Hij gaf aan dat hij thuis problemen had met de ontvangst met zijn panasonic gd 87. Na een aantal SonyEricssons hebben we hem een Nokia 6230 meegegeven en het probleem was opgelost.
Nou woon ik zelf net tussen een paar masten in en had ik ook altijd net wel net niet dekking probleempjes met mijn t610.. Nu met mijn eigen 6230 kan ik overal bellen!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52
Toch wel vreemd dat juist die band van KPN en Vodafone het hier zo goed doet.

Juist de band van T-mobile, Orange en al die andere bullshit, werkt hier in Culemborg niet goed helemaal niet.

Lekker!

Verwijderd

Maar ff terug ontopic: Er is verschil tussen de verschillende toestellen, maar of dit merk-afhankelijk is, weet ik niet. Ik heb een Nokia en m'n vriendin een Siemens. Waar TS een probleem heeft met Siemens, heb ik hier het omgekeerde. De Siemens ME-45 van m'n vriendin heeft vaak een beter bereik dan mijn Nokia 6110. Ik zou gewwon de klacht melden bij de leverancier van je telefoon en het hem op laten lossen.
iPodje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:44:
Toch wel vreemd dat juist die band van KPN en Vodafone het hier zo goed doet.

Juist de band van T-mobile, Orange en al die andere bullshit, werkt hier in Culemborg niet goed helemaal niet.
Waarom zou een telecomprovider masten plaatsen in Culemborg?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Telefoons met interne antenne lijken mij minder dan met zo'n uitstekende antenne.
Bij interne moet hij ook nog door het toestel zelf (display, speaker), bij externe antenne is alleen het hoofd een direct obstakel (en de andere kant op helemaal niets).

Staat de zender niet op het dak van de flat? in dat geval is het logisch dat je slecht bereik hebt: alle signaal gaat over je heen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 09:46:
[...]

Waarom zou een telecomprovider masten plaatsen in Culemborg?
Omdat dit "gat" 26.213 inwoners heeft misschien?

Lekker!

Verwijderd

Ik had altijd telfort, in huis had ik eigenlijk geen bereik. Met mn nokia 3310. En nee, ik woon niet in een gat maar in Amsterdam. Over het algemeen had ik zelfs in Egypte aan de randen van de Sahara meer bereik dan in Amsterdam. En dit is geen grap.

Verwijderd

ik heb dus een vodafone prepay deze ontvangt niet goed maar een kpn in de zelfde toestel ontvangt 2 streepjes meer.

Waar kan dat aan liggen ?

dat dus vodafone wat minder goed is ?
Pagina: 1