Toon posts:

advies over 17" TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben net nieuw hier en heb de boel maar eens even doorgelezen, lekker uitgebreid hier zeg!

Ik ben van plan een tft aan te schaffen en ben dus onderzoek aan het doen, o.a. op www.kieskeurig.nl.
Ik heb bij de mediamarkt gekeken en daar prezen de IIyama 453S aan, ik snapte dat niet want op kieskeurig werd dat ding de grond in geboord zoals al elders op deze site staat beschreven.

Nou heb ik de volgende tft schermen op het oog (prijsklasse rond de 350 euro).

Belinea 191751 (beste van kieskeurig.nl)
Samsung sm710N/V (nou lees ik net dat de service van samsung erg brak is)
BenQ FP767 12 ms.
BenQ FP783 (deze lijkt mij het beste eigelijk)

Ik wil eigelijk niet meer dan 14 ms. DVI ingang en GEEN ghostong of kans op dooie piksols!
Verder wil ik een merk waarvan de pixel garantie en de gewone garantie goed is.
Veel ervaring heb ik niet met TFT's, eigelijk geen, dus daarom ook deze topic.

Wat raden jullie mij (en vast nog andere) aan voor TFT 17" rond de 350 euro.

Alvast bedankt!

Johannes

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 09:14
Ik kan je de PHILIPS 170B5CS érg aanraden. 'k Heb em zelf namelijk. ;)
DVI-D, Zero Bright Dot technologie (waardoor je geen dode pixel kúnt hebben), ontzettend verstelbaar, mooi helder en scherp beeld (DVI is wel aan te raden) en een reactietijd van 16ms. Laatje door dat laatste niet misleiden, getalletjes zeggen niet zoveel: ik kan geen ghosting ontdekken. Bovendien is de service van PHILIPS uitstékend: mijn eerste 170B5CS gaf af en toe een raar geluidje, hoewel hij verder geen problemen gaf. 1 Telefoontje naar PHILIPS klanteservice en ik had een afspraak staan wanneer ze 'em om kwamen ruilen. Geen 5 minuten zonder gezeten. :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ha, dat zijn nuttige reply's! Heb jij m in een winkel gekocht? of online? verschilt dat ook nog in service?
Kan ghosting ook te maken hebben met je videokaart? ik heb nl. best een ouwe bak staan hier (4 jaar oud :D )

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ghosting is puur dat je tft niet snel genoeg kan refreshen, waardoor bij snelle bewegingen het erop lijkt dat het vorige beeld erachteraan sleept

is hoogst irritant en zeer hoofdpijnopwekkend

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 09:14
Ik heb 'em online gekocht bij OBCS ( ~ € 380,-). Je maakt het geld dan over en der komt een bezorgservice aan de deur met uiteraard een hele mooie doos. In service scheelt het niets. Ik heb OBCS helemaal niet gesproken over mijn probleem maar heb meteen PHILIPS gebeld. (Ik heb toen ik de mijne kocht namelijk eerst service-ervaringen van anderen gelezen, die vertelden hoe superieur PHILIPS' service is.) Ghosting heeft niet zoveel met je videokaart te maken: een TFT die ghosting vertoont kan aan nog zo'n snelle videokaart hangen, maar de TFT houdt 'em niet bij. Als je gewoon een hele trage videokaart hebt krijg je in games alsnog een stotterend beeld, maar dat is anders dan ghosting. Ghosting is trouwens iets dat zelfs met scrollen op kan treden, en daarvoor heb je niet zo'n razende videokaart nodig. :)

^ Wat hij zegt.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik heb ook een Philips gehad, de 170C5, maar die is teruggegaan. Alle 17 inch Philipsschermen gebruiken een coating waardoor een irritant soort optische vervorming plaatsvindt wanneer je naar bewegende dingen op het scherm kijkt, of heen en weer gaat met je hoofd; het klinkt vaag, maar is goed te testen: Kijk naar een lichtgrijs egaal stukje, en schudt een heel klein beetje maar wel snel 'nee' terwijl je maar dat stuk van het scherm blijft kijken. Je ziet een soort raster optreden; als je stil bent is het weg. Het treedt ook op wanneer zich lichte egale vlakken bewegen op het scherm (b.v. luchten in spelletjes).

ALLE Philips schermen hebben er last van (ik heb geprobeerd hem te ruilen voor o.a de B5 en S5), het is GEEN defect, het ligt aan de coating, en NEE, ik beeld het me niet in, twee verkopers zagen het ook toen ik hen er op attent maakte. Andere merken hebben dit niet.

Ge zijt gewaarschuwd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-01-2005 07:58 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, relaxed, ik vond die philips wel erg mooi nl.

Zijn er nog meer aanraders? of afraders??

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:51:Heb jij m in een winkel gekocht? of online? verschilt dat ook nog in service?
Dat mag helemaal niks uitmaken.

Er zit fabrieksgarantie op die schermen, dus ze komen hem zelf bij je thuis omruilen. Alleen als die in de eerste 8 dagen defect is kan je hem omruilen bij je leverancier als DOA, maar je kan hem dan ook al meteen aanmelden bij Philips.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:41:
Hallo, ik ben net nieuw hier en heb de boel maar eens even doorgelezen, lekker uitgebreid hier zeg!

Ik ben van plan een tft aan te schaffen en ben dus onderzoek aan het doen, o.a. op www.kieskeurig.nl.
Ik heb bij de mediamarkt gekeken en daar prezen de IIyama 453S aan, ik snapte dat niet want op kieskeurig werd dat ding de grond in geboord zoals al elders op deze site staat beschreven.

Nou heb ik de volgende tft schermen op het oog (prijsklasse rond de 350 euro).

Belinea 191751 (beste van kieskeurig.nl)
Samsung sm710N/V (nou lees ik net dat de service van samsung erg brak is)
BenQ FP767 12 ms.
BenQ FP783 (deze lijkt mij het beste eigelijk)

Ik wil eigelijk niet meer dan 14 ms. DVI ingang en GEEN ghostong of kans op dooie piksols!
Verder wil ik een merk waarvan de pixel garantie en de gewone garantie goed is.
Veel ervaring heb ik niet met TFT's, eigelijk geen, dus daarom ook deze topic.

Wat raden jullie mij (en vast nog andere) aan voor TFT 17" rond de 350 euro.

Alvast bedankt!

Johannes
Ik neem aan dat je de IIyama 435S bedoeld? Niet kopen, dat ding is slecht. Kwa beeld en snelheid is hij aardig, maar ze hebben bijna allemaal het 'sterrenhemel' probleem.
De Samsung 710N heeft geen DVI... En hun service is echt slecht. Als je dode pixels hebt zeggen ze echt letterlijk 'val maar dood' (aan de lijve ondervonden).
BenQ heb ik geen ervaring mee.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
DVI ingang en GEEN ghostong of kans op dooie piksols!
Dan zul je je TFT bij Mediamarkt, Pcvergelijk, Paradigit of sommige Mycom winkels (die hem ter plekke willen testen) moeten bestellen.

Verwijderd

ik zelf ben ook aan het kijken voor een TFT van 17" en ik heb nu de samsung 710T op het oog lees hier veel goede ervaringen over. Maar over de service weet ik helaas niks wel weet ik dat ze bij mycom "niet goed geld terug" garatie hanteren en bij een dode pixel vind ik dat het product niet goed is dus kan je hem omruilen. Kijk ook eens in het Ervaringen met de Samsung 710T of 710N topic

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:10:
ik zelf ben ook aan het kijken voor een TFT van 17" en ik heb nu de samsung 710T op het oog lees hier veel goede ervaringen over. Maar over de service weet ik helaas niks wel weet ik dat ze bij mycom "niet goed geld terug" garatie hanteren en bij een dode pixel vind ik dat het product niet goed is dus kan je hem omruilen. Kijk ook eens in het Ervaringen met de Samsung 710T of 710N topic
Ik hoorde bij MyCom dat ze misschien van plan zijn om Samsung niet meer te gaan leveren. Samsung weigert het namelijk om mee te werken aan de garantie die MyCom geeft. Volgens MyCom heeft Samsung veel uitval (dode pixels) en gaat het hun daardoor teveel geld kosten als ze als die schermen moeten terugnemen maar nergens meer kwijt kunnen.
Misschien ook wel positief dat een wat 'grotere' verkoper in NL ook eens zijn poot stijf gaat houden.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik wilde eerst zelf pc bouwen maar zag een goede aanbieding van dell, maar had zelf ook de E435 op het oog voor €279 bij alternate.
dacht aan een E435 omdat alle iiyama schrermen die ik gehad heb nooit problemen hebben gehad, me broer heeft overgens een 15' tft van iiyama ook probleemloos.
ook heeft hij een reactietijd van 10ms

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:20

Vrijdag

De Goede

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:23:
[...]

Ik hoorde bij MyCom dat ze misschien van plan zijn om Samsung niet meer te gaan leveren. Samsung weigert het namelijk om mee te werken aan de garantie die MyCom geeft. Volgens MyCom heeft Samsung veel uitval (dode pixels) en gaat het hun daardoor teveel geld kosten als ze als die schermen moeten terugnemen maar nergens meer kwijt kunnen.
Misschien ook wel positief dat een wat 'grotere' verkoper in NL ook eens zijn poot stijf gaat houden.
Datzelfde verhaal hoorde ik ook bij MyCom Haarlem. Ik bracht laatst mijn LG 1915s (19" tft zonder dvi) terug omdat er een stuk of vier dode pixels in zaten en vroeg toen naar de 710T. Volgens de verkoper hebben ze die bijna nergens meer in voorraad en worden ze ook niet meer bijbesteld omdat er teveel mensen met problemen mee zijn teruggekomen.

Ik heb zelf de Iiyama 435 ook gehad maar die beviel me toch niet. Naast het welbekende sterrenhemelprobleem vond ik 'm ook gewoon niet mooi (achteraf, maar goed)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Niet handig van Samsung, Mycom is een grote leverancier, die ook hard groeit. Veel zaken moeten meegaan in de garantiebepalingen van Mycom daarom. Paradigit doet dat bv. al, dat is de reden dat ik dus ook niet meer koop bij Computerland die nog steeds die schandalige pixelgarantie verkopen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

dat is balle dan moet ik morge maar eens naar de mycom gaan en kijken of ze hem nog hebben en anders moet ik hem maar ergens anders vandaan halen wat ik vind dit wel een van de mooiere schermen

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier dan ervanring met BenQ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:49:
Heeft niemand hier dan ervanring met BenQ?
Ben ik ook wel benieuwd naar (Als ik de reacties hier zo lees vallen de iiyama en samsung schermen al af)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:11:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar (Als ik de reacties hier zo lees vallen de iiyama en samsung schermen al af)
en philips ook met die 'rare coating'

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:11:
[...]

ben het niet met je eens over de samsung schermen dit zijn best goede schermen alleen is de pixel garantie service niet goed bij hun. maar als je hem bij de mycom koopt net als wat ik gedaan heb vandaag dan krijg je 8 dagen niet goed geld terug garantie en dat geld ook voor een dode pixel.

btw ik heb dit scherm zo als ik net zei gewoon bij de mycom kunnen bestellen en hadden geen probleem met het leveren hiervan. Ik zal als ik dit scherm binnen heb mijn ervaring hier posten.

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 08:19
Ik raad je de IIyama E431S aan. Vind dit een zeer mooi scherm. Geen ghosting kunnen ontdekken speel toch wel snelle spellen (mohaa, Half life 2 ,counterstrike source) Zwart is ook echt zwart op dit scherm. In kijkhoek is groot genoeg dat je ook met zijn 2en prima kan kijken. En hij heeft een dvi aansluiting. Ik had 1 dode pixel na wat heen en weer gemail met IIyama. Hebben ze een nieuw scherm gebracht.

voor 250 euro staat hij in de pricewatch

Vuur(Vliegende)Vogel

Verwijderd

Idd Samsung gaat er uit bij Mycom. Heb gemailed met Mycom Direct Business. Bij het volgende prijs magazine (ingangsdatum onbekend) zullen er waarschijnlijk meer schermen van Sony en Philips en komen. Philips komt weer terug bij Mycom.

MAAR EVEN ONTOPIC

Wat ook een heel mooi schermpje is is de Mycom TFT. Vooral vanwege de prijs :D 16ms, 1280x1025 en verder alles standaard (450:1 dacht ik, 250 cd/mm2 dacht ik uit mijn hoofd) Speakers ingebouwd, elke Mycom winkel heeft hem opgesteld als het goed is :)

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 08:19
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:40:
IWat ook een heel mooi schermpje is is de Mycom TFT. Vooral vanwege de prijs :D 16ms, 1280x1025 en verder alles standaard (450:1 dacht ik, 250 cd/mm2 dacht ik uit mijn hoofd) Speakers ingebouwd, elke Mycom winkel heeft hem opgesteld als het goed is :)
Die heeft geen dvi.

Vuur(Vliegende)Vogel

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Ik ben eveneens op zoek naar een naar mijn gestelde eisen 17 of 19" TFT-scherm, de prijs is tegenwoordig blijkbaar niet meer het grootste verschil tussen een 19 of 17". Over het algemeen valt mij de max. resolutie voor een 19" tegen, deze is vaak gelijk aan een 17" met 1280x1024.
Na veel zoeken en vergelijken is mijn oog ook op een Philips gevallen, de Philips 170P5EG.

12ms (meer dan genoeg voor het algemeen gebruik, geen gamer),
TCO '03 (laag energieverbruik),
16,70 Milj. kleuren (ipv. 16,2 8bit zoals vele andere)
iF Design Award 2004 :o
DVI-I en analoog VGA
Zero Bright Dot en LightFrame
Interne voeding
Pivotfunctie
speakers
etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/17/170P5EG_00_webImageFullSize.jpg

Voor alle specificaties: http://www.prad.de/pdf/philips_170p5eg.pdf

418,- incl. BTW en levering bij Dell, goedkoper nog niet gevonden - hou mij aangeraden! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Preatorium op 19-01-2005 18:53 . Reden: nog mooier gemaakt ;) ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
Is een mooi apparaat ja, alleen net iets boven mijn budget.

iiyama.... ik las een review op Kieskeurig waar de 435 compleet werd afgekraakt, daarom ben ik een beetje bang geworden voor iiyama.

Check even deze TFT, eigelijk wil ik die wel maar ik twijfel nog steeds :/

http://benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=413

Wat vinden jullie hiervan?

Of deze: http://benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=485

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 19:48 ]

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 14:38
Zonde dat Samsung eruit gaat bij Mycom. Qua design zijn dit verreweg de mooiste schermen. Ik moet er toch niet aan denken dat ik een lelijke Iiyama op m'n bureau heb staan :r

Verwijderd

Topicstarter
haha, zo kom ik er natuurlijk nooit uit...

Ik lees me rot aan reviews, WELKE MOET IK NOU KOPEN!! :P

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Dan zou ik als ik jou was gewoon de PHILIPS 170B5CS kopen. Verschillende versies / kleuren te krijgen. "Steun" je de Chinese en Nederlandse industrie ook nog ;)

Een aardige vergelijking is te maken op: http://www.prad.de/guide/vergleich_auswahl.html

Wat zijn je eigen eisen naast de prijs ~350 EUR en <16ms, geen dode pixels, service en DVI-I? Dan wordt het eenvoudig kiezen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Preatorium op 19-01-2005 20:37 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
vuurvliegje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:33:
Ik raad je de IIyama E431S aan. Vind dit een zeer mooi scherm. Geen ghosting kunnen ontdekken speel toch wel snelle spellen (mohaa, Half life 2 ,counterstrike source) Zwart is ook echt zwart op dit scherm. In kijkhoek is groot genoeg dat je ook met zijn 2en prima kan kijken. En hij heeft een dvi aansluiting. Ik had 1 dode pixel na wat heen en weer gemail met IIyama. Hebben ze een nieuw scherm gebracht.

voor 250 euro staat hij in de pricewatch
Dit klinkt ook erg aantrekkelijk! Maar waarom zou die BenQ FP 783 niet beter zijn?
Iiyama:
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/810F4C83492AC0D1C1256D950045B504_big.jpg
Kwa vormgeving vind ik die BenQ echt het vetst!
Philips
Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/guide/images/1194.img
BenQ
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/3FB2D6C68188879AC1256F320050D30D_big.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze komt als best uit de test bij Kieskeurig.nl maar hij heeft nog maar 4 reviews:

KLIK

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
gebruikte BENQ niet mindere kleurpanelen? of is dat bij nieuwere schermen beter?
want ik heb is de FP767 12ms gezien, en daarvan waren de kleuren echt slecht (vind ik zelf, en anderen...)

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Nou, BenQ gaat het waarschijnlijk toch niet worden, de levertijd van die schermen is erg lang, dus ja, ga maar weer op onderzoek uit.

Ik kwam deze ook nog tegen: Xerox XL775D Dr zit hier een ontspiegelde glasplaat voor...

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/B342F3D020599BB5C1256EB1005CA3EE_big.jpg

Verwijderd

Ik wou eerst voor de samsung 710t gaan maar zoals ik hier nu lees kan ik dat beter niet doen en ipv daarvoor voor de BenQ FP 783 gaan. Die heeft toch ongeveer dezelfde specs maar is nog goedkoper ook. Die xerox ziet er wel mooi uit maar de specs zijn toch wat minder dan die van de BenQ FP 783 en een levertijd van binnen 2 weken (bij salland) vind ik toch ook niet zo lang.

Heeft er hier iemmand nog ervaring met de BenQ FP 783 kwa kleuren en gamen?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Zelf heb ik een Benq FP991 (FP992) en ben er zeer tevreden mee.
Hoewel de refresh 25ms is, kan ik hier nog best goed mee gamen. Door deze kwaliteit in scherm te leveren voor een meer dan redelijke prijs vind ik Benq een goede keus voor lcd'tjes.

Met de nog snellere refresh zul je nog minder last hebben van fading.

Als je je scherm wilt testen kan ik aanbevelen om UT (classic) er even op te spelen. M'n huidige game pc kan dat spel makkelijk aan en zou daar ook een mega-fps kunnen halen. Door deze game te testen met m'n game-pc en lcd zag ik voor het eerst die vervelende fading/ghosting. Wanneer je poppetjes zag bewegen was het net zoiets als wanneer Neo in de Matrix snel beweegt. Goede test dus om je schermpje te testen.

Ik zou voor de Benq gaan met het meeste contrast. Contrast is behoorlijk belangrijk, aangezien de schermen best fel zijn...iig de mijne.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 19:16

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Preatorium schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:50:
Ik ben eveneens op zoek naar een naar mijn gestelde eisen 17 of 19" TFT-scherm, de prijs is tegenwoordig blijkbaar niet meer het grootste verschil tussen een 19 of 17". Over het algemeen valt mij de max. resolutie voor een 19" tegen, deze is vaak gelijk aan een 17" met 1280x1024.
Na veel zoeken en vergelijken is mijn oog ook op een Philips gevallen, de Philips 170P5EG.

12ms (meer dan genoeg voor het algemeen gebruik, geen gamer),
TCO '03 (laag energieverbruik),
16,70 Milj. kleuren (ipv. 16,2 8bit zoals vele andere)
iF Design Award 2004 :o
DVI-I en analoog VGA
Zero Bright Dot en LightFrame
Interne voeding
Pivotfunctie
speakers
etc.

[afbeelding]

Voor alle specificaties: http://www.prad.de/pdf/philips_170p5eg.pdf

418,- incl. BTW en levering bij Dell, goedkoper nog niet gevonden - hou mij aangeraden! ;)
Preatorium, je lijkt redelijk goed geinformeerd :) , weet je wat voor panel het is? En heb je toevallig ook reviews kunnen vinden? Ziet er goed uit qua specs! Ikzelf ben thans actief op zoek naar een goed allround TFT scherm en zat vnl te kijken bij 19 inch maar deze is ook niet slecht, ziet eruit alsof hier 'echte' 16.7miljoen kleuren worden gecombineerd met acceptabele respons zodat er ook nog es een filmpje op kan worden bekeken :)

edit: [deze PDF] geeft overigens een ander aantal kleuren??

[ Voor 6% gewijzigd door gratis_vodka op 02-02-2005 15:36 ]

Verwijderd

Zit hier met een nieuwe Samsung 710V, geen één dode pixel en een mooi helder beeld. Geen enkel spoor van ghosting kunnen ontdekken. Persoonlijk vindt ik dit een aanrader! :)

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
iiyama.... ik las een review op Kieskeurig waar de 435 compleet werd afgekraakt, daarom ben ik een beetje bang geworden voor iiyama.
En toch was het de "PCM Keuze; Beste koop" in het December nummer van pcm.

Heb dit schermpje, en damn, heerlijk!!! :>

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

de 435 is té verlicht (350 candela) en heeft een mindere contrastratio. De 431 is een betere keus vanwege de beter contrastratio en de mindere verlichtin (250 candela). Wél heeft de 431 16ms reactiesnelheid, tov 10ms van de 435. Maar wees nou eerlijk: Wat is het verschil tussen 10 en 16ms, bij beiden merk je gewoon geen ghostin op. Bovendien is de 431 goedkoper. (EN weer te bestellen bij Paradigit voor 269 met ubergarantie :D)

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 19:16

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Wat voor type panel heeft de 431? Is mij ook niet helemaal duidelijk

Verwijderd

Topicstarter
Zo, weer een tijdje verder, hebben jullie nog nieuwe suggesties wat betreft prijsdoorbraak of goede TFT's?

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Zullen we hier anders het centrale 17" topic van maken, de titel klopt al :)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 16:59
Aangezien dit blijkbaar het 17" TFT forum is hier maar mijn vraag. Ik ben op zoek naar een 17" TFT, snelheid is niet zo belangrijk want gamen doe ik nauwelijks. Filmbewerking wil ik in de toekomst wel op dit scherm gaan doen.

Wat ik belangrijk vind is een goede kleurweergave aangezien ik momenteel veel met digitale fotografie bezig ben.

Wie heeft tips? Samsung 710T?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:06
Boktor schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:23:
Zonde dat Samsung eruit gaat bij Mycom. Qua design zijn dit verreweg de mooiste schermen. Ik moet er toch niet aan denken dat ik een lelijke Iiyama op m'n bureau heb staan :r
De Samsung schermen zijn idd erg mooi, maar lang niet alle Iiyama schermpjes zijn lelijk hoor :+ .

edit:
Oeps, reageer op een post van een paar maanden oud :o .

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 20-04-2005 09:48 ]

• bartaa
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:02:
[...]

Dit klinkt ook erg aantrekkelijk! Maar waarom zou die BenQ FP 783 niet beter zijn?
Iiyama:
[afbeelding]
Kwa vormgeving vind ik die BenQ echt het vetst!
Philips
[afbeelding]
BenQ
[afbeelding]
Die eerste is geen Iiyama, maar wat is het wel ???

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/810F4C83492AC0D1C1256D950045B504_big.jpg

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• _Erikje_
  • Laatst online: 03-08 15:09

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:45:
Is een mooi apparaat ja, alleen net iets boven mijn budget.

Check even deze TFT, eigelijk wil ik die wel maar ik twijfel nog steeds :/

http://benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=413

Wat vinden jullie hiervan?

Of deze: http://benq.nl/Products/LCD/index.cfm?product=485
De deeplinks werken niet..

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
bartaa schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:29:
[...]

Die eerste is geen Iiyama, maar wat is het wel ???

[afbeelding]
Dit is als het goed is een Belinea :P

MvG. Jack©© (die al een 19" Benq 937+ heeft) :o

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen met goede adviezen?

Mycom heeft nu wel een mooie aanbieding met een 450:1 16 msec scherm voor 229 euro...

Hoe zijn de Mycom schermen?

Verwijderd

Ben zelf ook op zoek naar een goed 17" TFT, liefst 24bit kleuren en een lage respons tijd voor gaming. Heb deze gevonden en lijkt me erg aantrekkelijk:

Fujitsu Siemens P17-2
Panel technology S-PVA, 8-bit, ADCC
16,7 Miljoen kleuren
1000:1 contrast
viewangle 178 graden
Black to back 14 ms
Grey to grey (max.) 13 ms
+/- 385 euro zie hier: kieskeurig.nl

Via de link vindt je de rest van de specificaties.

Als iemand ervaringen heeft of ander advies dan hoor ik dit graag?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 10:55 ]

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:51:
een lage respons tijd voor gaming.
[...]
Panel technology S-PVA, 8-bit, ADCC
[...]
Black to back 14 ms
Grey to grey (max.) 13 ms
Lees jij dit eens gauw voordat je jena aanschaf kapot gaat lopen ergeren / afvraagt waar je mooie ms zijn gebleven...
Die tijden zijn niet hetzelfde als die van IPS/TN (zwart-wit-zwart), maar zelfs dat zegt nog geen bal :(. Lagere ms zijn nu eenmaal in, maar zeggen vrij weinig: werkelijke respons ligt (veel) hoger en dan is nog maar de vraag of de specs niet een beetje overdreven zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 01:03:
Zijn er nog mensen met goede adviezen?

Mycom heeft nu wel een mooie aanbieding met een 450:1 16 msec scherm voor 229 euro...

Hoe zijn de Mycom schermen?
even goed lezen die staat al in de thread en daar staat dat het ook een goeie scherm moet zijn

Verwijderd

Bedankt voor je tip!

PVA is dus geen snelle techniek, contrast schijnt wel goed te zijn dus. Vandaar dus de erg hoge contrast ratio van 1000:1.

Ik dacht dat dit scherm een mooie "tussen weg" was, niet het allersnelst maar toch ware kleuren etc.
Maar ik wil er echt mee gaan gamen dus deze maar niet doen.

Volgens het artikel is IPS de middenweg.

Welke schermen zijn uigerust met deze IPS en hebben respons tijden van +/- 12-14ms of lager natuurlijk?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 07:57:
Ik heb ook een Philips gehad, de 170C5, maar die is teruggegaan. Alle 17 inch Philipsschermen snel 'nee' terwijl je maar dat stuk van het scherm blijft kijken. Je ziet een soort raster optreden; als gebruiken een coating waardoor een irritant soort optische vervorming plaatsvindt wanneer je naar bewegende dingen op het scherm kijkt, of heen en weer gaat met je hoofd; het klinkt vaag, maar is goed te testen: Kijk naar een lichtgrijs egaal stukje, en schudt een heel klein beetje maar wel je stil bent is het weg. Het treedt ook op wanneer zich lichte egale vlakken bewegen op het scherm (b.v. luchten in spelletjes).

ALLE Philips schermen hebben er last van (ik heb geprobeerd hem te ruilen voor o.a de B5 en S5), het is GEEN defect, het ligt aan de coating, en NEE, ik beeld het me niet in, twee verkopers zagen het ook toen ik hen er op attent maakte. Andere merken hebben dit niet.

Ge zijt gewaarschuwd ;)
dat is niet "philips specifiek".. dat is inherent aan alle TN-panelen met 6-bits per component kleur.. deze schermen gebruiken een dithering techniek om van 262144 kleuren 16.2M te maken.. als je er stil voor zit zie je 't niet.. maar als je voor/achteruit links/rechts met je hoofd gaat bewegen kun je 't meestal wel zien.. en bij een heel select groepje spellen zie je 't ook (Driv3r is een goed voorbeeld).

maar dat is juist de afweging die je maakt.. snelle responstijd (maar met dithering/geen brede inkijkhoek).. of langzame responstijd (maar met briljante kleuren en een brede inkijkhoek).

Het word je iig niet gemakkelijk gemaakt. voor mij was de keuze simpel:

ik wou:
• minimaal tot geen ghosting
• kleurweergave heeft bij mij geen hoge prioriteit
• scherp beeld (alle TFT's hebben dat)
• redelijke inkijkhoek als ik erachter zit

hieruit kwam ik op een TN-paneel terecht.. (en heb 2x 435S-S gekocht van iiyama.. en is godzijdank mij het sterrenhemel probleem niet van toepassing).. beide schermen dooie pixel vrij als bonus.

maar als je b.v. aan fotobewerking doet en je moet persee een TFT hebben dan zijn de volgende punten van toepassing:

• ghosting of geen ghosting maakt niet uit.
• natuurlijk en correcte weergave kleuren
• scherp beeld
• brede inkijkhoek (om verkleuring te voorkomen)
• goede contrastratio

hieruit kom je op een IPS/PVA paneel uit. kortom de soort TFT die je koopt is afhankelijk van wat je wilt doen.

alleen de cinch zit 'm in het feit dat sommige mensen dit willen:

• minimaal tot geen ghosting
• correcte kleurweergave
• scherp beeld
• brede inkijkhoek
• goede contrastratio

er is volgens mij nog geen enkele scherm die aan deze eisen kan voldoen. deze mensen zijn beter af met een hoogwaardig CRT scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door nIghtorius op 22-04-2005 12:27 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:26:
PVA is dus geen snelle techniek, contrast schijnt wel goed te zijn dus.
Correct
Ik dacht dat dit scherm een mooie "tussen weg" was, niet het allersnelst maar toch ware kleuren etc.
Maar ik wil er echt mee gaan gamen dus deze maar niet doen.
Zonder overdrive...nee
Volgens het artikel is IPS de middenweg.
Yup, zo zou je het kunnen zien.
Welke schermen zijn uigerust met deze IPS en hebben respons tijden van +/- 12-14ms of lager natuurlijk?
IPS is alleen 19" en hoger, in 17" niet te vinden (als ze dat al waren...) plus dat dergelijke snelheden (nog) niet bestaan. 16 is momenteel echt het minimum, bv. de Dell 2001FP (20"). Maar ter vergelijking: een 25 ms IPS komt beetje overeen met 16ms TN (behalve wit op zwart dus, maar over het algemeen doet het IPS paneel imho het beter)
Wil je echt 17" dan zit je vast aan TN of wachten op Overdrive VA panelen of anders tot ziens in het 19" topic

Verwijderd

Je zegt dat zonder overdrive gaming er niet in zit.

Volgense specs van Fujitsu -siemens (FSC), zit er op dat scherm ADCC.

Ik vond op een duits site (PRAD geloof ik) een zeer kleine uitleg hiervan: ADCC - (Preshot und Dynamic-Picture-Overdrive). Men had op de CEBIT met een FSC medewerker gepraat die vertelde dat ADCC verwant is aan overdrive en dat het zorg voor verbeterde response tijden.

Zou volgens deze uitleg toch reeel "lage" respons tijden erin zitten, of lijkt het gewoon een verkoop-praatje? (14ms)

Anders moet ik zoals je zegt maar naar het 19" gedeelte op zoek naar een goed IPS scherm.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 15:13 ]

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:11:
Ik vond op een duits site (PRAD geloof ik) een zeer kleine uitleg hiervan: ADCC - (Preshot und Dynamic-Picture-Overdrive). Men had op de CEBIT met een FSC medewerker gepraat die vertelde dat ADCC verwant is aan overdrive en dat het zorg voor verbeterde response tijden.
dit?
Zou volgens deze uitleg toch reeel "lage" respons tijden erin zitten, of lijkt het gewoon een verkoop-praatje? (14ms)
Gray-to-Gray is niet de respons die jouw wat zegt. 'Normaal' is het van zwart naar kleur en weer terug (rise + fall; 5:11 = 16ms) en dit wordt voor de ISO norm met wit gedaan, maar dat is dus niet repesentatief (heb zelfs monitoren gezien waar enkel de fall OF de rise werd neergezet !!!). Bij VA panelen wordt vaak de G-to-G genoemd welke bv bij de 910N van Samsung 8ms (wooow denk je) - fout...ding is 25ms met Z-W-Z en loopt op tot wel 100ms!! bij zeer lage grijswaarden Z-G-Z.

Nu weer terug naar de monitor...(P17-2, kleine versie van de getestte P19-2 neem ik aan)
ADCC is idd niet hetzelfde als wat in de normale gang met Overdrive bedoeld wordt, maar wel een versnelling. Die gasten van PRAD waren nogal onder de indruk :P. Hmm ik neem het even terug wat ik zei - deze ziet er best goed uit (PVA met TN responses :?). Houd um in de gaten.
Vind alleen nog wel de genoemde responstijden vreemd :? Een mooi grafiekje maakt het allemaal zoveel duidelijker :(.
P17-2 specs PDF
P19-2 (met iets betere :?) specs

[ Voor 6% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-04-2005 16:45 ]

Verwijderd

P17-2 is inderdaad kleine broertje van de P19-2 (wiens panel in de IIyama H1900 wordt gebruikt), beide zijn net nieuwe en weinig info over bekend.

P17-2 Lijkt zo op het eerste oog een bijzonder monitor, voor een erg aantrekkelijke prijs (370Euro). Jammer dat er nog zo weinig info & reviews zijn om te checken of het niet allemaal gelul is.

Ik ga me ondertussen verdiepen in het 19" IPS verhaal, hopelijk reviewd iemand binnenkort die P17-2 & P19-2 zodat ik een keuze kan maken tussen 1 van deze 2 of een IPS monitor.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je interesse en als je nog wat vindt hou ik me aanbevolen.
Pagina: 1