Toon posts:

raar beeld na schoonmaken pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de coolers van mijn pc nogal veel herrie maakten, besloot ik deze net even schoon te maken (door simpel even voorzichtig de stofzuiger erop te zetten). Ook heb ik even de videokaart (AGP 128 MB Nvidea Geforce ding) eruit gehaald om er beter bij te kunnen. Na het weer opbouwen van het systeem en aansluiten, heb ik het volgende probleem. Pc start op, piept netjes, ik krijg het INTEL bootlogo, Win XP Prof Bootlogo, daarna springt m´n monitor beeld op zwart, gaat het lampje van de monitor knipperen en is het over. Ik hoor dat netjes m´n opstart geluidje en de pc is klaar, maar ik zie dus niets. Heb al verschillende dingen geprobeerd, Veilige Modus doet het helemaal niet (pc reboot automatisch). m´n crt monitor zat middels een verloopplugje op de DVI poort. heb m´n scherm nu even op de vga poort aangesloten en als ik dan naar VGA modus ga, heb ik wel beeld. Echter windows XP vraagt dan of hij de resolutie en kleurdiepte moet aanpassen, en toen ik op ja klikte had ik weer een zwart scherm!

Ik zit nu in de VGA modus even m´n documenten veilig te stellen, want ik ben erg bang voor een eventuele her install, maar heeft er iemand een idee??

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:33:
Ik zit nu in de VGA modus even m´n documenten veilig te stellen, want ik ben erg bang voor een eventuele her install, maar heeft er iemand een idee??
Ik ben banger dat je een kapotte videokaart hebt..

Misschien heb je hem beschadigt bij het eruit en erin zetten, dat kan een fysieke beschadiging zijn maar ook elektronisch door onlading van statische elektriciteit.

Dus test die videokaart eens in een ander systeem of zet een andere videokaart in je systeem, dan weet je waar het aan ligt.
Ik denk dat je videokaart kapot is want het lijkt me zeer sterk dat zo'n probleem softwarematig is.

Last.fm

Verwijderd

Door de stofzuiger erop te zetten gaat de ventilator draaien, en als deze dat in de verkeerde richting doet gaat hij werken als een soort dynamo en juist stroom opwekken. Als dit maar lang genoeg gebeurt gaan de onderdelen vanzelf kapot. Gebruik daarom altijd perslucht, en houd de ventilator vast, of haal hem eraf.

Ik ben bang dat je nu met een dode videokaart zit. Probeer hem eens in en andere computer.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb nu in de VGA modus m´n videokaart verwijderd, opnieuw opgestart in normale modus met beeld (op VGA aansluiting). Drivers geinstalleerd, nu heb ik dus beeld op m´n monitor in windows, 1024*768 refresh rate 85 Hz. Is allemaal goed, maar m´n monitor zit nog wel aangesloten op m´n vga poort, en ik wil hem graag weer via dat tussenstuk op de DVI poort hebben (geeft beter beeld). Als ik dat doe terwijl hij nu gewoon aanstaat heb ik op de DVI poort geen beeld?? Klopt dat of staat die ergens uitgeschakeld? Of kan dat niet on the fly en moet je omschakelen als de pc uit staat?? Of zou toch de videokaart kapot zijn (zit nog garantie op). De kans dat de videokaart beschadigd is lijkt me trouwens wel sterk. Ik ben erg voorzichtig geweest en weet wel wat ik doe. Ik klus veel bij met pc´s en als systeembeheerder (vakantiewerk).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me sterk dat je via die dvi poort beter beeld hebt... Dat is alleen met TFT schermen en die heb jij zo te lezen niet. Ik zou hem mooi op die VGA aansluiting laten.

Verwijderd

Topicstarter
De cpu fan en videokaart fan heb ik ook tegengehouden. de case fan niet. iig doet m´n pc het nu weer op de VGA poort. Nu maar even uitzetten en op de DVI poort kanllen. Videokaart testen gaat nu niet, hij past niet in me laptop.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:49:
Door de stofzuiger erop te zetten gaat de ventilator draaien, en als deze dat in de verkeerde richting doet gaat hij werken als een soort dynamo en juist stroom opwekken. Als dit maar lang genoeg gebeurt gaan de onderdelen vanzelf kapot. Gebruik daarom altijd perslucht, en houd de ventilator vast, of haal hem eraf.

Ik ben bang dat je nu met een dode videokaart zit. Probeer hem eens in en andere computer.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:51:
Lijkt me sterk dat je via die dvi poort beter beeld hebt... Dat is alleen met TFT schermen en die heb jij zo te lezen niet. Ik zou hem mooi op die VGA aansluiting laten.
Ik wist dat hier een opmerking over zou komen, ik heb toen ik deze pc net had heel veel probleempjes met het beeld gehad. (zwerft hier nog ergens een topic over van augustus.) Na het spelen van Doom 3 of UT 2004, zat er storing in m´n beeld (een soort diagonale regen). Na 2 dagen kutten bleek het eindelijk dat als ik hem met dat tussenstukje op de DVI poort zet, het probleem over is. Ik vind het net zo vreemd als jij, maar feit is dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen. Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp. Het probleem lijtk opgelost. Net m´n pc uitgegooid, monitorkabel weer op de DVI tussenstuk, aangezet en hij werkt weer helemaal. Wel vreemd, want ik heb toch echt maar 1 AGP poort op m´n mobo, en daar heb ik m´n videokaart toch echt op teruggezet, maar waarschijnlijk was het gewoon een windows foutje. M´n windows crashte ook 2 maal toen ik bezig was met de videokaart dus ik denk dat er toch een driver of dll dwars zat. het verwijderen en opnieuw installeren was dus toch genoeg, en ik heb me iets te snel op jullie gestort. Daarvoor mijn verontschuldigingen.. iig allemaal bedankt voor de moeite!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:54:
[...]

Ik wist dat hier een opmerking over zou komen, ik heb toen ik deze pc net had heel veel probleempjes met het beeld gehad. (zwerft hier nog ergens een topic over van augustus.) Na het spelen van Doom 3 of UT 2004, zat er storing in m´n beeld (een soort diagonale regen). Na 2 dagen kutten bleek het eindelijk dat als ik hem met dat tussenstukje op de DVI poort zet, het probleem over is. Ik vind het net zo vreemd als jij, maar feit is dat het werkt.
Misschien dat je kaart dan toch vanaf het begin al niet helemaal goed is... storing via de normale vga poort is echt niet normaal hoor.. ;)

Maarja, zo te lezen werkt het weer. Maar mijn ervaring is dat zulk soort vage problemen toch vaak wel een oorzaak hebben en dat het best terug kan komen. Hoeft natuurlijk niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ware het niet dat de kaart al preventief is vervangen toen. Dus het lijkt me wel sterk dan, dat het aan de videokaart ligt. Hooguit aan het model ofzo. Maar nu werkt het goed. En gister was ook de eerste en de enige keer dat hij weer problemen gaf..
Pagina: 1