[Ervaringen] Diabloo W2600

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:23
Sinds vandaag heeft de-laptopper een hele mooie weekaanbieding:

*Intel Pentium M Processor 725 (Dothan 1.6Ghz; 2MB L2 Cache)
*60GB Harddisk 4200RPM
*512MB DDR333 SDRAM
*DVD/CDRW Combo Drive
*ATI Mobility Radeon 9700 256MB VGA
*15.4" WSXGA+ TFT (1680 x 1050)
*Optioneel Interne TV-Tuner + Afstandsbediening
*Optioneel Interne W-LAN 54Mbps/ Interne Bluetooth
*2 jaar pick up & return garantie
*Gratis Draagtas

€ 1.099,- (€ 1.307,81 incl. btw)
Heb vanmiddag nog gebeld met de laptopper gebeld en ze zeiden dat de ingebouwde tv tuner nog niet leverbaar was.

Het grote voordeel van deze laptop is de resolutie: 1680x1050. In tegenstelling tot 1280x800 ga je met de 1680x1050 effectief gezien NIET achteruit. Bij de 1280x800 verlies je 'hoogte' inruil voor breedte, uitgegaan van 1400x1050.
Verder heeft dit beestje een mooie 256 mb aan dedicated videogeheugen. Jammer is dat de harde schijf relatief 'langzaam' is te noemen. Op de site kun je de dit niet veranderen, omdat dit 'importmodellen uit azië' zijn, aldus de-laptopper.
Optioneel is de DL DVD-brander. Persoonlijk hoeft dat voor mij niet, ik brand wel een cd'tje of zet mijn data over via het (wireless) netwerk.
Zoals al vaker gezegd (o.a. hier op GoT) is het aan te raden om 1x512mb te nemen ipv 2x256 omdat als je je geheugen wilt uitbreiden, je dan geen 256mb latje hoeft weg te doen.

Diabloo is een merk dat menigeen wellicht nog niet kent. Mij klinkt het ook niet bekend in de oren. Hoewel de V3100 van Diabloo als beste is getest door PC MAGAZINE. Het merk heeft ook geen website en het is alleen te krijgen bij de-laptopper.

Ik vraag mij af of er mensen zijn die deze notebook hebben gekocht bij de-laptopper. Waarschijnlijk zijn er dat niet veel, omdat de actie sinds vandaag pas loopt. Zelf overweeg ik deze laptop zeer binnenkort te kopen. Eerst had ik oog naar de Asus n6000ne, maar deze heeft dus de 1280x800 resolutie en de m6700ne 15,1" is niet leverbaar bij de-laptopper. Wel de m6800ne maar deze is meteen al een stukje duurder.

Klik hier voor foto's van de laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghannes op 27-01-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Check even deze link. Het is gewoon de Jewel 2500.

Nieuwe jewel notebook? Jewel Diamond 2500 Centrino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Weet je dat zeker? De Diabloo heeft een WSXGA+. De Diamond zo te zien een WSXGA (non +).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 11:54
Post je de prijs ook even, zo hebben we nog geen idee of het een goede aanbieding is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Cereal schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:32:
Post je de prijs ook even, zo hebben we nog geen idee of het een goede aanbieding is ;)
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:25

Wimo.

Shake and Bake!

Ghannes schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:28:
[...]

Weet je dat zeker? De Diabloo heeft een WSXGA+. De Diamond zo te zien een WSXGA (non +).
Goede kans dat het beide unwill machines zijn. De een met een wat beter scherm. Ik vind de aanbieding overigens niks .. te weinig ram + geen dvd writer + trage hd voor méér geld dan bij de computerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Wimo. schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:00:
[...]

Goede kans dat het beide unwill machines zijn. De een met een wat beter scherm. Ik vind de aanbieding overigens niks .. te weinig ram + geen dvd writer + trage hd voor méér geld dan bij de computerland
heb je daar een link of iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Van die computerland aanbieding? Of uniwill.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Zojuist heb ik 'm besteld:
*Intel Pentium M Processor 725 (Dothan 1.6Ghz; 2MB L2 Cache)
*60GB Harddisk 4200RPM
*1 x 512MB DDR333 SDRAM
*DVD/CDRW Combo Drive
*ATI Mobility Radeon 9700 256MB VGA
*15.4" WSXGA+ TFT (1680 x 1050)
*2 jaar pick up & return garantie
*Gratis Draagtas
*Pixelwarrenty

Omdat de combo-drives niet op voorraad waren krijg ik (bij hoge uitzondering) een DL DVD bijgeleverd. Als de combo-drives binnen zijn dan sturen ze mij er eentje op en stuur ik de DL terug.
Tevens krijg ik 2 weken de bedenktijd of ik de laptop wil verzekeren, ook heel aardig.

Morgen wordt ik opgebeld om een afspraak te maken met de koerier die donderdag zal langskomen om mijn laptop te bezorgen, ik kan dan contact of via de PIN betalen aan de deur. Dit kost mij slechts €12,- excl. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Morgen komt ie dus binnen, mijn W2600 van de-laptopper.
Even een hele basic vraag:
Als ik hem binnen krijg, moet ik 'm eerst een paar uur aan de accu hangen voordat ik de accu in gebruik neem?
Wat geeft bij jullie de beste resultaten mbt de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik hoop voor je dat de laptopper een eigen voorraad 1.6 dothans heeft! Mij is vertelt dat de dothan 1.6 cpus op dit moment schaars zijn. Ik heb de mijne vorige week vrijdag besteld en die kan ik op zn vroegst a.s. dinsdag pas verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Wimo. schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:08:
Ik hoop voor je dat de laptopper een eigen voorraad 1.6 dothans heeft! Mij is vertelt dat de dothan 1.6 cpus op dit moment schaars zijn. Ik heb de mijne vorige week vrijdag besteld en die kan ik op zn vroegst a.s. dinsdag pas verwachten
hoi,
ik kan er niets aan doen maar hij zit er toch in _/-\o_
echt een heel vet ding, resolutie is echt heel perfect. Gewoon 2 internet expolorer schermen naast elkaar draaien zonder informatie te verliezen :D

[ Voor 16% gewijzigd door Ghannes op 20-01-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

En ik maar wachten :'( Veel plezier ermee.. het scherm is dus prima! En de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je misschien photo's posten?
ik kan weinig foto's vinden.?

alvast bedankt.
ik overweeg deze misschien ook tekopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:17:

alvast bedankt.
---edit-----
gamen gaat dat beetje goed op deze laptop
----edit----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant!

Ik ben ook aan het kijken en kwam ook al snel op deze laptop uit! Bied veel qua specs...

Ik hoor ook graag even verhalen over het gebruik, gewicht etc...
En een paar mooie fotootjes?
Als het positief is heeft de-laptopper er nog een koper bij gok ik zo

edit:

ik zou zelf de accu eerst helemaal opladen... vervolgens gebruiken tot hij leeg is en dan weer helemaal vol laden... Blijkt toch altijd het beste te zijn voor een accu...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal!

Ghannes, ben ERG benieuwd naar je eerste ervaringen met deze laptop.
Sta zelf op het punt 4 van deze beestjes te bestellen (met iets snellere HDD .. 5400rpm)

vooral:

Hoe stevig/degelijk voelt ie? Er waren nog wat verschillende ervaringen met de 'broertjes' W2500 van jewel en Alpha...
Op welke snelheid draait de GPU / GPU mem?

minder belangrijk:

Welke kleuren hebben het bezel / frame? Ik krijg op verschillende sites dan weer de 'zwarte' dan weer de 'zilver/grijs' varianten te zien.

Een uitgebrijde review (met benchmarks enz) mag natuurlijk ook ! :)

En aan iedereen die dit leest: Wat zijn de ervaringen met De Laptopper qua service/degelijkheid enz.

Alvast allemaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:17:

alvast bedankt.
Hier zijn wel wat foto's te vinden.
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:03:
[...]

---edit-----
gamen gaat dat beetje goed op deze laptop
----edit----
Ik neem aan dat een ATi 9700 i.c.m. 256 MB dedicated geheugen wel een aardig spelletje kan spelen.
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:06:
Interessant!

Ik ben ook aan het kijken en kwam ook al snel op deze laptop uit! Bied veel qua specs...

Ik hoor ook graag even verhalen over het gebruik, gewicht etc...
En een paar mooie fotootjes?
Als het positief is heeft de-laptopper er nog een koper bij gok ik zo

edit:
ik zou zelf de accu eerst helemaal opladen... vervolgens gebruiken tot hij leeg is en dan weer helemaal vol laden... Blijkt toch altijd het beste te zijn voor een accu...
Het gewicht is 2.9 kilo. Dat is best prettig om mee te werken moet ik zeggen. Gelukkig geen 20 kilo die ik eerst had, bij wijze van spreken (Pacard Bell iGo 6208).
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:35:
Hallo Allemaal!

Ghannes, ben ERG benieuwd naar je eerste ervaringen met deze laptop.
Sta zelf op het punt 4 van deze beestjes te bestellen (met iets snellere HDD .. 5400rpm)

vooral:

Hoe stevig/degelijk voelt ie? Er waren nog wat verschillende ervaringen met de 'broertjes' W2500 van jewel en Alpha...
Op welke snelheid draait de GPU / GPU mem?

minder belangrijk:

Welke kleuren hebben het bezel / frame? Ik krijg op verschillende sites dan weer de 'zwarte' dan weer de 'zilver/grijs' varianten te zien.

Een uitgebrijde review (met benchmarks enz) mag natuurlijk ook ! :)

En aan iedereen die dit leest: Wat zijn de ervaringen met De Laptopper qua service/degelijkheid enz.

Alvast allemaal bedankt!
Allereerst even een opmerking op je laatste vraag:
Eergisteren rond 17u gebeld met de laptopper om deze notebook te bestellen, hij kon gisteren niet geleverd worden omdat ik te laat op de dag had gebeld. Ik kreeg te horen dat de DVD/COMBO drive niet voorradig was dus zouden ze mij de laptop niet snel kunnen leveren. Maar de medewerker had daar een uitzonderlijke oplossing voor: Ik zou een Dual Layer drive krijgen en zodra de combodrive weer binnen zou zijn, moest ik de Dual Layer ruilen tegen de combodrive. Aan deze oplossing zouden geen kosten zijn verbonden. Een perfecte oplossing en ik vond het een goede service van hun. Maar ik denk niet dat ze dit al te vaak zullen doen :X .
Vanmorgen zou de bezorger tussen 10 en 1 uur komen, om mij de laptop te overhandigen. Om 11.30 uur was hij hier met zijn pakket. Uitpakken dus!
Allereerst stond ik te kijken van de luxe tas die er gratis bij zat geleverd. In de tas zat een mooie hoes voor de laptop (die helaas niet past omdat ik een breedbeeld heb). Verder nog een enkele vakken voor documenten, pennen en dergelijke.
Ik pakte de laptop uit en hij zag er precies uit als op de site van Unwill, alleen zit er dan een Diabloo sticker op. Ook zit er rechts onder het toetsenbord een kleine sticker: "InterVideo InstantON", met een grootte iets kleiner dan een casebadge. Ik mis de Centrino casebadge, maar hier lig ik niet van wakker.
Tijdens de installatie van XP zag ik een uitgrerekt 640x480 resolutie op een monitor die 1680x1050 aan kan. Dit zag er dus niet zo mooi uit hehe...
De installatie verliep vlot en XP stond er binnen een kwartiertje ongeveer op.

Wat mij al meteen stoorde was het TouchPad dat steeds reageerde tijdens het typen. Als ik typ dan steun ik namelijk met mijn rechter handpalm op het Pad dat steeds allerlei rare 'klikken' oppakt, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat dit aan mijn typwijze ligt, mijn vriendin had hier geen last van.

Jammer dat de laptop geen seriele en parallele poort heeft, maar eigenlijk is dit ook wel ouderwets.

Mijn vader stond versteld van de mooie weergave op het TFT, met de bijbehorende resolutie. Maar ikzelf ben hier ook zeer over te spreken. Ik had de pixelwarrenty van de laptopper en was er dus 100% zeker van dat ik geen dode pixels zou hebben. De backlight is in te stellen in 8 stappen (dmv FN+F7 en F8), meestal heb ik hem op 6 of 7 staan.

Na wat probleempjes met WLAN is het mij uiteindelijk gelukt om de notebook aan te melden op het netwerk. Het probleem lag bij mijn router, niet bij de laptop.

Verder wil ik even kwijt dat ik zeer tevreden ben met deze laptop, én als ik 't nog eens over moest doen zou ik weer deze kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 09:58
Ik sta ook op het punt em te bestellen.
Leuke aanbieding.
Wat ik me afvraag, waarom zou ik pixelgarantie erbij nemen ?
Ik mag hem toch altijd binnen 7 dagen terugsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Dromer schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:07:
Ik sta ook op het punt em te bestellen.
Leuke aanbieding.
Wat ik me afvraag, waarom zou ik pixelgarantie erbij nemen ?
Ik mag hem toch altijd binnen 7 dagen terugsturen ?
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar dat is dus persoonlijk of je dat doet. Ik heb het wel gedaan om gezeur te voorkomen omdat ik de laptop zo snel mogelijk wilde hebben.

ps. Ook leuk dat mini subwoofertje aan de onderkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 09:58
Ik weet wel dat het mischien verstandiger is, maar het is toch 49 euro.
Vindt ik toch weer een hoop geld als echte hollander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor antwoord

met de service / levertijd lijkt alles dus wel in orde daar bij de laptopper...

ben nog steeds erg benieuwd naar ervaringen omtrend performance en gpu snelheid.
In een ander topic op deze site kwam nl. naar voren dat er nog wel n verschil is op welke kloksnelheid de GPU wordt afgeleverd.. Natuurlijk kan men zelf wel het een en ander overclocken, maar ik vraag me af of verschillende leveranciers ook verschillende koelers gebruiken, en daar de kloksnelheid op afstellen...

Plaatjes op Unwill.com zien er strak uit. kan bijna niet wachten tot ik ze binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 04:24:
Dank voor antwoord

met de service / levertijd lijkt alles dus wel in orde daar bij de laptopper...

ben nog steeds erg benieuwd naar ervaringen omtrend performance en gpu snelheid.
In een ander topic op deze site kwam nl. naar voren dat er nog wel n verschil is op welke kloksnelheid de GPU wordt afgeleverd.. Natuurlijk kan men zelf wel het een en ander overclocken, maar ik vraag me af of verschillende leveranciers ook verschillende koelers gebruiken, en daar de kloksnelheid op afstellen...

Plaatjes op Unwill.com zien er strak uit. kan bijna niet wachten tot ik ze binnen heb!
heb je hem dus ook besteld, de W2600?
Als je wil dat ik wat testjes doe, geef me links en ik geef je de resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat links voor testjes:

Everest
http://www.lavalys.com/pr...hp?pid=1&lang=en&pageid=3

En bv deze link voor 3dmark03
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1712

.. maar de bestelling gaat vandaag definitief de deur uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:13:
Hier wat links voor testjes:

Everest
http://www.lavalys.com/pr...hp?pid=1&lang=en&pageid=3

En bv deze link voor 3dmark03
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1712

.. maar de bestelling gaat vandaag definitief de deur uit!
hier en hier zie je de everest Home Edition test.

Ik ben nu bezig met het downloaden van 3dmark03.

[ Voor 7% gewijzigd door Ghannes op 21-01-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat er een spdif uitgang opzit. Is het dan ook nog nodig dat hij 6 kanaals audio heeft? Ik moet hem nl. wel op mij DTS set kunnen aansluiten.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:15:
ik zie dat er een spdif uitgang opzit. Is het dan ook nog nodig dat hij 6 kanaals audio heeft? Ik moet hem nl. wel op mij DTS set kunnen aansluiten.
Er zit inderdaad een spdif out op. Geen idee of jij daar een DTS op kan aansluiten, ik zou zeggen probeer het uit ;)
Ik gebruik zelf enkel 2.1 Geluid uit mijn laptoppie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn allereerste forum berichtje gemaakt op mijn deze week ontvangen w2600 met:Dothan 1.8, 60Gig 7200 toeren hd, 512mb 400MHz, dl dvd brander en ook de 256Mb ati 9700 videokaart.
Ik heb er weliswaar 2 weken langer op moeten wachten dan beloofd maar hij was er dan toch afgelopen maandagochtend. Na wat problemen met mijn XP installatie (beschadigde cd's) heb ik er alsnog XP Prof. op laten zetten. Mijn verwachtingen waren hoog en wat ik kreeg te zien was ook super. Een mooi apparaat! Super beeld (1680x1050) en zonder dode pixels maar daar had ik ook voor betaald. En toen "moment Supreme" Half life 2 geinstalleerd en spelen maar......
NOT dus! de intro schokte en het geluid leek nergens op, FUCK! Pas na in het ATI menu (beeldschermeigenschappen) open 3d en open gl hoofdinstellingen op prestatie te hebben gezet liep het spel een beetje maar als het druk begint te worden (schieten) dan vind ik het te "schokkerig". Bij Farcry heb ik het ook, ik heb DOOM en UT2004 er nog maar niet op gezet :( Heeft iemand deze ervaring ook? Ik kan ook nergens een nieuwere video driver vinden! HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Ghannes voor de everest resultaten...
ben erg benieuwd naar de 3dmark score..

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:53:
En toen "moment Supreme" Half life 2 geinstalleerd en spelen maar......
NOT dus! de intro schokte en het geluid leek nergens op, FUCK! quote]

Hmm .. dit is minder nieuws :'( misschien de nieuwste OMEGA drivers proberen?
http://www.omegadrivers.net/

ennuh.. hij was toch wel in t stopcontact? (ivm powersaving als ie op batttery draaid)
als alles niet werkt, kan je altijd overwegen om hem te overclocken.. maarja hij had het zonder ook gewoon aan moeten kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie aan de Everest resultaten van Ghannes dat de GPU en de mem klok van de redeon 9700 bij deze W2600 ietsie teruggeschroefd is.. :

Grafische Processor Eigenschappen:
DirectX
4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Video kaart
ATI Mobility Radeon 9600/9700 (M10/M11)
GPU Codename
M10/M11 (AGP 4x 1002 / 4E50, Rev 00)
GPU Kloksnelheid
398 Mhz (origineel: 400 MHz)
Geheugenklok
216 Mhz (origineel: 216 MHz)

In de reviews van deze kaart ( http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=162&var2=0 bijvoorbeeld) staat deat hij eigenlijk op 450Mhz/260Mhz kan draaien.. en dat is dan basic. doorgaans kun je daar nog iets bovenuit komen.. hangt in dit geval vooral van de gebruikte koeling af, wat bij zo'n dunne laptop als de W2600 waarschijnlijk niet al te heftig is. wie durft met ATI tray tools te gaan spelen? ( http://www.radeon2.ru/atitray/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wat mij al meteen stoorde was het TouchPad dat steeds reageerde tijdens het typen. Als ik typ dan steun ik namelijk met mijn rechter handpalm op het Pad dat steeds allerlei rare 'klikken' oppakt, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat dit aan mijn typwijze ligt, mijn vriendin had hier geen last van.
meestal hebben laptops een fn-fX combi waarmee het keypad is uit te zetten. Op de site van Uniwill kan ik dit zo gauw niet vinden, maar op mijn asus is dit bijvoorbeeld fn-f9. Daar staat een plaatje van een touchpad met een streep erdoor. Voorwaarde is wel dat je de juiste drivers enzo erop hebt staan, maar daar ga ik even vanuit.
.. *zoek*..

Via uniwill kan je de manuals downloaden - het zit er gewoon niet op?!? Is toch een essentieel knopje volgens mij. Is wel wat zuur, zeker als je hem vaak raakt. Wellicht moet je toch meer 10vingerig gaan tikken, heb je er geen last meer van :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
355 aanslagen per minuuut, zegt dat genoeg? ;)
nee er is geen fn combinatie van.

[ Voor 91% gewijzigd door Ghannes op 22-01-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voelt de laptop een beetje degelijk en solide aan? En is gewoon plastic ofzo? Ik zou graag nog een paar fotootjes meer zien dan die paar op de uniwill site.

Je kunt de W2600 krijgen incl. tvtuner en afstandsbediening. Ten eerste ontgaat mij het nut van een tvtuner in je laptop (maar mss heeft iemand hier een verklaring daarvoor), ten tweede vraag ik mij af hoe die afstandbediening communiceert met de laptop, aangezien er geen Infrarood op zit (bluetooth?)

En (dit zal helaas wel negatief zijn denk ik): heeft iemand toevallig al Linux op deze flaptop gegooid? Zoja, werkt het allemaal een beetje?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
ik heb foto's gemaakt maar ik kan ze niet op mijn webspaces kwijt ;) hehe ik kan ze wel mailen als je geinteresseerd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail ze maar naar mij :)

e.coppoolse@hccnet-NOSPAM-.nl
bij voorbaat uiteraard mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:18:
mail ze maar naar mij :)

e.coppoolse@hccnet-NOSPAM-.nl
bij voorbaat uiteraard mijn dank
heb ik gedaan ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En naar mij! scv1988@ :) nospam :) xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

komen ze dan nog hier terecht? :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan zal ik ze wel ff posten & hosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:59:
En naar mij! scv1988@ :) nospam :) xs4all.nl
bezig met verzenden... 12 mb
heb slechte verbinding hier dus kan wel ff duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
het is wel niet de W2600 maar de W3000 die ik verleden week besteld heb (bundel2 van de opties).

[blabla]
edit2: misschien kan de topic titel veranderd worden naar [ervaringen] diablo laptop ? ipv voor elke diablo een apart topic op te starten :s

er is al een algemene topic voor diabloos blijkbaar. ga toch aparte topic starten voor mijn diabloo

[ Voor 96% gewijzigd door wibra op 27-01-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey lui! kheb 2 verschillende drivers van Omegadrivers.net geprobeerd. 2590-7z & 2597a-7z ze hebben beiden wat meer mogelijkheden kwa instellingen dan die van ati zelf maar merk geen wezenlijk verschil, durf zelf niet echt te overclocken. toch bedankt voor de tip! Vraagje aan Ghannes: hoe draaien de games bij jou dan? Ik denk dat de resolutie van 1680 X 1050 gewoon erg zwaar is, graag hoor ik nog wat van andermans ervaringen. ik zal ook eens een benchmarkprogramma gaan draaien. Laterrrr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:53:
Ik denk dat de resolutie van 1680 X 1050 gewoon erg zwaar is, graag hoor ik nog wat van andermans ervaringen. ik zal ook eens een benchmarkprogramma gaan draaien. Laterrrr. ;)
ik denk idd dat het je resolutie is.
een vriend van me draait hl2 met een 9700@256mb en hij zegt dat het net te doen is op lage instellingen.

1680*1050 is meer dan 3.5 keer het aantal pixels bij 800*600. akkoord dat je nog je breedbeeld vehoudingen wilt houden, das dan 960*600. zet dan enkele dingen op high en ik denk dat je al tevreden mag zijn dat het niet schokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dezelfde prijs als de Diablo heb ik een ALpha 1,7 Hgz met 80 gig 5400 Rpm hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:59:
Voor dezelfde prijs als de Diablo heb ik een ALpha 1,7 Hgz met 80 gig 5400 Rpm hdd
"DE" diablo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:59:
Ik neem aan dat je het over de W2600 hebt? En zo ja, heeft die Alpha ook een breedbeeldresolutie van 1680 x 1050. Want dat heeft de Jewel en afgeleide merken dus NIET.

Ghannes, bedankt voor je aanbod! Ik wacht nog wel even af of iemand ze binnenkort gaat hosten, want anders blijf je ze naar iedereen mailen :Y) Zo niet, dan geef ik je mijn mailadres alsnog.

/edit
Nog een vraagje aan Ghannes; je draait toevallig geen linux?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:15:
[...]

Ik neem aan dat je het over de W2600 hebt? En zo ja, heeft die Alpha ook een breedbeeldresolutie van 1680 x 1050. Want dat heeft de Jewel en afgeleide merken dus NIET.

Ghannes, bedankt voor je aanbod! Ik wacht nog wel even af of iemand ze binnenkort gaat hosten, want anders blijf je ze naar iedereen mailen :Y) Zo niet, dan geef ik je mijn mailadres alsnog.

/edit
Nog een vraagje aan Ghannes; je draait toevallig geen linux?
Denk dat dat het verschil is tussen de Jewel en de W2600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Hoi,
nee ik draai geen linux en ben het voorlopig ook niet van plan. Het is 10mb die ik moet hosten, ik zal even proberen wat te regelen met vrienden of ze niet wat ruimte voor mij over hebben.
Het is een gezipte (geRARde) file die een stuk of 7 foto's.
Zijn er nu dus al mensen die 'm ook hebben?

edit:
in de startpost zet ik een link naar de foto's

[ Voor 12% gewijzigd door Ghannes op 27-01-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola. Na wat vertraging door baas ed. (sommige mensen vinden alles maar duur..) nu toch echt 4 W2600 besteld, met als enige wijziging 5400 rpm HDD's. Ma of DI worden ze geleverd.
Ben benieuwd of iemand al wat meer benchmark resultaten heefd? Ik ga in ieder geval volgende week uitvoerig testen.. en ook n beetje overklokken (zag in n ander topic ideeen over externe koeling.. leek me wel wat)
Ghannes nog steeds tevreden?

ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghannes, allereerst hartstikke bedankt voor de foto's. Flaptop ziet er goed uit. Wat ik graag nog van je zou willen weten en wat niet op foto's te zien is (om mezelf maar ff te quoten):
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:36:
Voelt de laptop een beetje degelijk en solide aan? En is gewoon plastic ofzo?
Ik weet niet of je wel eens andere laptops in je handen hebt gehad, zoals Asus. Zo ja, dan ben ik benieuwd of de Diabloo een beetje mee kan komen qua stevigheid. Is het materiaal btw plastic of wat anders?

Nog een vraag waar ik zeer benieuwd naar ben: hoe lang doe je op de accu (powersavings natuurlijk ingesteld)?

Alvast bedankt voor je antwoorden :)

Ik twijfel nog wel over het feit dat, mocht de accu bijvoorbeeld stuk gaan over 2 jaar, ik geen idee heb waar ik een nieuwe zou kunnen bestellen, terwijl dit bij een Asus natuurlijk veel makkelijker gaat.

/edit
Ik zie nog wat op de foto's wat ik niet helemaal snap: wat is dat witte ding in jou pcmcia slot? Iets van een beschermklepje ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Ik ben heel te vreden met deze laptop, lig nu vanuit bed dit te typen B)
Wanneer krijg je ´m binnen Anneklop? Ben ook wel benieuwd naar jou ervaringen.

De laptop voelt goed aan. Het is idd een plastic, die behuizing dan. Een klasgenoot heeft de Asus m6ne en die zit er ook mooi uit maar heeft niet die resolutie. Zelf stond ik op het punt om die asus te bestellen maar toen zag ik deze.

Heb gisteren 2 uurtjes internet+officewerk gedaan en toen was hij leeg. Heb geen andere instellingen gedaan ofzo, alleen muziek uit en tv nog 'ns aan ;)
ik weet niet hoe het zit als je accu het begeeft, volgens mij kan je dan contact opnemen met de-laptopper omdat hun (na eigen zeggen) deze enige zijn die deze laptop verkoopt (onder de naam diabloo wel ja :P )

Gisteren trouwens even in de bios geweest. Het viel me op dat deze niet zo uitgebreid was. Mijn vorige Packard Bell iGo 6208 had een optie op de batterij te ontladen. Deze optie ben ik in de bios van de w2600 nog niet tegen gekomen...

edit:
heeft iemand zin om een mooi startpost in mekaar te frommelen? >:)

edit:
het geluid kan echt vet hard, in vergelijking met de Tulip 501 van mijn zus. Ook vet harder dan de iGo 6208 van Packard Bell

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/M2W3I9P13T1C/picserver.jpeg Hier zie je waar je de bluetooth-stick zou kunnen plaatsen. Ik moest wel wat zagen en vijlen voordat het allemaal mooi paste, maar nu heeft mijn W2600 interne bluetooth :9
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4G0K1WPN7N98/picserver.jpeg

[ Voor 27% gewijzigd door Ghannes op 29-01-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghannes, wederom bedankt voor je antwoorden :)

Ook leuk dat jij hem kunt vergelijken met de Asus m6n, aangezien ik toevallig die of de W2600 ga bestellen. Plaatjes worden hier niet getoond btw (Picserver is out of bandwith).

Vind wel dat 'ie errug kort op de accu doet, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:48:
Ghannes, wederom bedankt voor je antwoorden :)

Ook leuk dat jij hem kunt vergelijken met de Asus m6n, aangezien ik toevallig die of de W2600 ga bestellen. Plaatjes worden hier niet getoond btw (Picserver is out of bandwith).

Vind wel dat 'ie errug kort op de accu doet, jammer...
ja die picserver is weer eens slecht bezig....
maargoed de plaatjes waren niet zo van belang.
Ik zat zefl ook te twijfelen tussen die asus en deze, je weet welke ik gekozen heb hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
heeft iemand 'm al ondertussen gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo! Vandaag dan eindelijk binnen: 4 maal de W2600, voor mij en collega's... _/-\o_

Installatie, drivers, upgrades gedaan .. alles super! 4 schermen, geen enkele dode (sub)pixel. Goed geluid, stevige behuizing, lekker snel.. en oh.. dat scherm!
Ben dus zeer tevreden met de aankoop. Zodra ik tijd heb zal ik uitgebreide review met benchmarks enzo posten. maar wat mij betreft echt n aanrader.

ga nu n DVD'tje opzetten op mn nieuwe widescreen scherm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Heb je de chipsetdrivers goed gewoon kunnen installeren? Ik heb hier namelijk problemen mee. Hij vraagt om het bestand usbheci.sys ofzo. Erg vaag allemaal.
de-laptopper komt als het goed is deze week nog langs om mij een nieuw exemplaar te geven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee

Wat betreft die chipsets: Dit had ik ook op alle vier de laptops.. unchr.nogwat bestand ofzo.. kon niet gevonden worden. ik heb dat bestand gewoon geskipped, en voor de rest installeerd ie prima.

wel een probleempje: een van de vier laptops had een vreemde 'bolling' in het plastic, ongeveer bij de power knop. Op zich al vervelend, maar sinds gister avond gaat hij nu ook niet meer aan! Bellen, bellen met de laptopper, nu komen ze vrijdag kijken/omruilen.. service kon sneller, maar is wel degelijk.

review met benchmerks komt nog

Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Ja dat bestandje skippen kan wel, maar je hebt dan wel niet volledig je chipset geinstalleerd en het is dus niet helemaal in orde :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee ghannes. ik heb net de chipset van de uniwill site geinstalleerd
http://www.uniwill.com/UserDownload/259ia/259ia.php

deze deed het wel gewoon. had je die ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand lastgehad van de zgn witte schermen zoals de laaste tijd wel is gebeurd met de alpha en jewel 2500? En is het in een later stadium nog mogelijk een andere tv-tuner in te bouwen dan die nu erbij wordt geleverd? Ik wil hem wel XP MCE compatible hebben namelijk.
Verder heb ik nog geen duidelijk antwoord gezien op de vraag hoe degelijk het kastje van deze machine is (scherm niet te gammel e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niemand die even tijd heeft om een mooie review van deze notebook te maken?
Ik zou iig zeer dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi everybody,
Heeft er nog iemand wat games geprobeerd, ik ben nog steeds benieuwd hoe deze bij jullie draaien. Verder bevalt de laptop me prima ik ben nog steeds dik tevreden over het scherm alhoewel de rand een beetje loszat maar deze kon ik weer vastklikken.en mijn toetsen rammelen een beetje aan de rechter bovenkant van het toetsenbord. Dat trucje met die bluetooth usb-dongle is me gelukt alleen werkt de communicatie nog niet helemaal tussen mijn telefoon en mijn laptop, wordt aan gewerkt. Ook wil ik nog weten wat de 3 verschillende piepjes zijn tijdens het "booten", if only i had some more sparetime! Well hope to hear from you soon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:16:
hee ghannes. ik heb net de chipset van de uniwill site geinstalleerd
http://www.uniwill.com/UserDownload/259ia/259ia.php

deze deed het wel gewoon. had je die ook al gehad?
Ja die heb ik toen geprobeerd maar bij mij miste hij nog steeds het bestand. Ben nu terug van een weekie oostenrijk en ga morgen nog eens formateren en proberen ;)
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:10:
Nog niemand lastgehad van de zgn witte schermen zoals de laaste tijd wel is gebeurd met de alpha en jewel 2500? En is het in een later stadium nog mogelijk een andere tv-tuner in te bouwen dan die nu erbij wordt geleverd? Ik wil hem wel XP MCE compatible hebben namelijk.
Verder heb ik nog geen duidelijk antwoord gezien op de vraag hoe degelijk het kastje van deze machine is (scherm niet te gammel e.d.)
Tsja hoe wil je degenlijkheid uitdrukken? Hij voelt mij goed en stabiel aan. Enkele cola-druppels kan ie wel hebben, vindt ie lekker :9
En dat witte schermen gedoe, ik heb er afgelopen week voor 't eerst kennis mee gemaakt, maar daarna niet meer.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:33:
Nog steeds niemand die even tijd heeft om een mooie review van deze notebook te maken?
Ik zou iig zeer dankbaar zijn.
't Is meer werk dan je denkt, heb er komende week iig niet veel tijd voor.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:09:
Hi everybody,
Heeft er nog iemand wat games geprobeerd, ik ben nog steeds benieuwd hoe deze bij jullie draaien. Verder bevalt de laptop me prima ik ben nog steeds dik tevreden over het scherm alhoewel de rand een beetje loszat maar deze kon ik weer vastklikken.en mijn toetsen rammelen een beetje aan de rechter bovenkant van het toetsenbord. Dat trucje met die bluetooth usb-dongle is me gelukt alleen werkt de communicatie nog niet helemaal tussen mijn telefoon en mijn laptop, wordt aan gewerkt. Ook wil ik nog weten wat de 3 verschillende piepjes zijn tijdens het "booten", if only i had some more sparetime! Well hope to hear from you soon! :)
Games? Half Life 2 (slechte versie met veel bugs) draait perfect op 640x480 en bij niet al te lastige levels ook perfect op 1680x1050.
Die piepjes ligt volgens mij ook aan hoeveel usb-apparaten je hebt aangesloten. Met Usb-stick, webcam, BT-dongle en Usb-hid piept ie wat vaker dan zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
Vandaag nieuwe W2600 van de-laptopper ontvangen.
Heb eerst win XP + SP2 erop gezet, daarna drivers er overheen en 't werkt perfect.

• Ghannes
Ghannes schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:45:
Vandaag nieuwe W2600 van de-laptopper ontvangen.
Heb eerst win XP + SP2 erop gezet, daarna drivers er overheen en 't werkt perfect.
Alleen nu een dode pixel :( Bellen dus morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 07:33
Ghannes schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:17:
ik heb foto's gemaakt maar ik kan ze niet op mijn webspaces kwijt ;) hehe ik kan ze wel mailen als je geinteresseerd ben?
Zou je ze ook naar mij willen sturen?

Sander@*no spam* sanderverkerk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Deze laptop spreekt mij erg aan...

maar ik heb paar vraagjes...

1. Die Witte Schermen komt daar een oplossing voor denekn jullie?
2. Er zit een 256 mb video kaart in, deze word nooit helemaal gebruikt maar verbruikt het wel meer stroom invergelijking met een 9700 128 mb kaart? aangezien hij toch niet sneller is als een 9700?
3. Hoelang doet iedereen gemiddeld met zijn Accu?
4. Geluid van de Fans is dat egt heel erg als hij druk moet denekn ? hoor sommige mensen erover klagen namelijk.
5. Waar is hij het goedkoopst, want ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik zit te denken aan:

P-M 1.7 of sneller
WSXGA+ Beeldscherm
1x 512 (1 bankje dus)
7200rmp schijf (is dat meestal 60 GB.. mag van mij ook 20 of 40 zijn ! als hij maar 7200 is)
geen OS heb zelf nog licenties van XP en XP MCSE.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
VerkerkSander schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:46:
[...]

Zou je ze ook naar mij willen sturen?

Sander@*no spam* sanderverkerk.nl
heb de foto's niet meer... kan iemand ze even online zetten voor ons allemaal _/-\o_
VerkerkSander schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:05:
Deze laptop spreekt mij erg aan...

maar ik heb paar vraagjes...

1. Die Witte Schermen komt daar een oplossing voor denekn jullie?
2. Er zit een 256 mb video kaart in, deze word nooit helemaal gebruikt maar verbruikt het wel meer stroom invergelijking met een 9700 128 mb kaart? aangezien hij toch niet sneller is als een 9700?
3. Hoelang doet iedereen gemiddeld met zijn Accu?
4. Geluid van de Fans is dat egt heel erg als hij druk moet denekn ? hoor sommige mensen erover klagen namelijk.
5. Waar is hij het goedkoopst, want ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik zit te denken aan:

P-M 1.7 of sneller
WSXGA+ Beeldscherm
1x 512 (1 bankje dus)
7200rmp schijf (is dat meestal 60 GB.. mag van mij ook 20 of 40 zijn ! als hij maar 7200 is)
geen OS heb zelf nog licenties van XP en XP MCSE.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
1. Geen idee, heb er zelf pas 1x mee te maken gehad.
2. Mij lijkt van wel zou je zeggen, precies weet ik het niet.
3. Het is een 6 cell's accu die bij mij rond 2,5 uur meegaat. De accu schijnt beter te werken nadat hij enkele keren helemaal vol en leeg is gelaten. Je zou dan op 3u uit kunnnen komen (zie topic van Alpha 2500, dit is namelijk dezelfde laptop alleen dan met 1280x800).
4. Je hoort hem idd wel en je voelt 'm ook wel. Maar hinderlijk vind ik het persoonlijk niet.
5. Hij is alleen te krijgen bij www.de-laptopper.nl. Een soortgelijk model biedt Computerland aan, maar deze is niet met de resolutie van 1680x1050, maar 1280x800. Zo ver ik weet is dat het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Oke bedankt,

en wat zijn de Directie concurenten van deze laptop ?

Want er zijn zowveel Laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
VerkerkSander schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:41:
Oke bedankt,

en wat zijn de Directie concurenten van deze laptop ?

Want er zijn zowveel Laptops...
De specialiteit van deze laptop zit 'm in de grafische weergave, 256 dedicated (dus niet shared!) geheugen en de mooie resolutie van 1680x1050 op een 15.4" Tft scherm. De Dell (latitude?) 9100 komt wel in aanmerking of niet jongens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Oke bedankt,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een 15" me oog valt ook op een AsusM6000Ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Anneklop Hoe zijn de notebooks jou bevallen? Nog tijd gehad voor een revieuw, maybe? ;) Of heeft er iemand nog iets te melden. Ikzelf (en met name mijn vriendin) speel nogal veel internet games.Verder heb ik hem al gebruikt om dvd's op mijn TV te kijken aangezien de dvd-speler is geript! :( Vraagje: instant on ofzo moet je dat vanuit windows opstarten of juist niet want als ik hem opnieuw opstart met het middelste knopje boven met de dvd er al in geplaatst geeft hij een foutmelding iets van could not find .....partition, heeft iemand dit al eens meegemaakt? ik vind trouwens het beeld dat de TV geeft met s-video kabel nogal eens schokken als er wat actie of snelle bewegingen in de film voorkomen. misschien ligt dit aan de instellingen? Maar het blijft een "kicken" apparaatje! Seeya _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Ik zit egt in twijfel..

Deze laptop of de geweone (Jewel) of de Asus M6

Iemand tips ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
VerkerkSander schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:19:
Ik zit egt in twijfel..

Deze laptop of de geweone (Jewel) of de Asus M6

Iemand tips ? :9
Deze! Omdat hij de resolutie van 1680x1050 heeft. Die andere twee hebben er een van 1280x800 (waardoor je er dus op achteruit gaat in hoogte, uitgaande van de 'gewone resolutie van 1450x1050).
De asus heeft trouwens maar 64 mb Vram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 23:28
Weet iemand of het met wat overclocken (van video kaart en cpu) of het dan lukt om hl2 vloeient te spelen op 1610x1050?
Is het überhaupt mogelijk om de cpu over te clocken?
De 3D-kaart scheen volgen mensen onder default speed te werken en hij kan dus nog een stuk meer aan denk ik.

Bij bevindingen en ervaringen graag ff wat specs en instellingen zodat we ons een beetje een beeld kunnen vormen over de 3D performance in de nieuwste games. _/-\o_

En als je bijv. spellen in een andere resolutie of beeld verhouding speeld rekt hij het dan op? En blijven beeldverhoudingen dan gespaart?
Of cropt hij het beeld en maakt er balken bij?
Is dit ook zelf in te stellen en waar?

[ Voor 22% gewijzigd door Lennart_1337 op 03-03-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Vraagje over het installeren. Hebben jullie een licentie erbij gekocht en laten voorinstalleren of hebben jullie dit gewoon zelf gedaan? Komt hier meer bij kijken dan een gewone computer? Zijn alle drivers etc gewoon beschikbaar?

Ik weet dat HP haar laptops pre-installed levert en dat je die alleen met recovery discs kunt installeren en dat er haast nooit losse drivers beschikbaar zijn. Ik ga er vanuit dat dit niet het geval is maar mocht het toch zo zijn dan zou ik dat graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
SAiKO schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:13:
Vraagje over het installeren. Hebben jullie een licentie erbij gekocht en laten voorinstalleren of hebben jullie dit gewoon zelf gedaan? Komt hier meer bij kijken dan een gewone computer? Zijn alle drivers etc gewoon beschikbaar?

Ik weet dat HP haar laptops pre-installed levert en dat je die alleen met recovery discs kunt installeren en dat er haast nooit losse drivers beschikbaar zijn. Ik ga er vanuit dat dit niet het geval is maar mocht het toch zo zijn dan zou ik dat graag weten :)
Je koopt 'm zoals JIJ dat wil. Ik heb em 'kaal' gekocht. Ik had nog een legale windows xp.
De volgorde van installeren zou ik als volgt doen:
-windows xp
-meteen SP2 erachter aan
-drivers chipset
-drivers vga
-drivers wireless lan
-drivers geluid en touchpad
-rest v/d drivers (modem e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben ook van plan om een laptop te gaan kopen en mijn ogen zijn gericht op de Diabloo W2600 (256 MB video en 1x512 intern). Nu heb ik ff een paar vraagjes, is iedereen die deze laptop gekocht heeft nog steeds tevreden? En ik wil de laptop ook gebruiken voor 3D CAD en Eindige Elementen Methode programma's. Gebruikt een van jullie de laptop hiervoor? Of zouden jullie een andere laptop aanraden.

Groet, Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Hoelang doet iedereen met de accu ?

Heb nu de Diabloo V3100 in bestelling lopen en was benieuwd ofdat ze allemaal 4 uur meegaan...
Pagina: 1