Ik zit met een probleem.. En dat is dat ik er maar niet achterkom hoe ik een variable kan doorgeven aan een 'nieuw geopend' scherm. ( heb op GOT, google gezocht en aardig wat uurtjes dingen geprobeerd maar helaas Ik werk met Sun One Studio 4 - school opdracht he
)
Ziehier het hoofdscherm ( hier zit het probleem nog niet )

Vervolgens klik ik op bekijken. De cd's worden uit de database table geladen en in de listboxes gestopt. ( hier zit het probleem ook nog niet )

Als je nu een CD selecteerd, en op Bekijken drukt. Opent die dit venster

Het probleem is, hoe geef ik de 'ID' van een cd ( plaatje 2 ) door aan bovenstaand scherm. Dit krijg ik met geen mogelijk voor elkaar..( de ID wil ik meegeven omdat ik met die ID de juiste cd uit de database kan trekken. Maar de database is het probleem niet.. Het is de variabele doorgeven aan een nieuw scherm..
Scherm wordt zo geopend
public void OpenNewCdItem(){
new BekijkScherm(this).show();
}
Short versie: Hoe paas ik een variable mee naar een nieuw te openen scherm.
bedankt voor de hulp alvast.
Gideon
Ziehier het hoofdscherm ( hier zit het probleem nog niet )

Vervolgens klik ik op bekijken. De cd's worden uit de database table geladen en in de listboxes gestopt. ( hier zit het probleem ook nog niet )

Als je nu een CD selecteerd, en op Bekijken drukt. Opent die dit venster

Het probleem is, hoe geef ik de 'ID' van een cd ( plaatje 2 ) door aan bovenstaand scherm. Dit krijg ik met geen mogelijk voor elkaar..( de ID wil ik meegeven omdat ik met die ID de juiste cd uit de database kan trekken. Maar de database is het probleem niet.. Het is de variabele doorgeven aan een nieuw scherm..
Scherm wordt zo geopend
public void OpenNewCdItem(){
new BekijkScherm(this).show();
}
Short versie: Hoe paas ik een variable mee naar een nieuw te openen scherm.
bedankt voor de hulp alvast.
Gideon