Toon posts:

[Domeinnaam} MX aanpassen ondanks meningsverschil betalingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het kort:
een VOF doet hosting van een website en e-mail. Zij hebben voor www.bewonersorganisatiecool.nl een domeinnaam geregistreerd. Nu hebben we een meningsverschil omtrent zijn services. We hebben daardoor rekeningen niet betaald en nu heeft hij de hosting stopgezet. Begrijpelijk.
Mijn vraag is: is hij verplicht wijzigingen in de MX toe te laten zodat ik zelf de hosting verzorg? Ik wil graag de hosting tijdelijk overnemen, evenals de emailforwarding, maar dan moet de VOF het MX aanpassen. Heb ik een poot om op te staan, of zijn we volledig afhankelijk van deze VOF?

edit: de domeinnaam is geregistreerd door VOF HEPP (de VOF in kwestie) (registrant) en registrar is Eatserver.nl in beverwijk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 23:09 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Ik denk niet dat je een poot heb om op te staan, je dient natuurlijk wel je rekeningen te voldoen voor dat je nu een tegen prestatie kan verwachten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
In dit geval gaat het meningsverschil om de hosting, niet om de domeinnaam zelf. Die is betaald (voor zover ik weet). Uiteraard moeten we betalen, maar zou ik toch de mx van het domein zelf mogen aanpassen? Je zou het los van elkaar kunnen zien, toch?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

De domeinnaam kan dan wel betaald zijn alleen de controll panel waarin je dit doet zal wel onder de hosting vallen. Anders had je een domein moeten nemen zonder hosting maar met DNS instellingen zodat je ten alletijden kan veranderen.
Een simpeler oplossing zou zijn om gewoon de rekning te betalen dat is denk ik sneller geregeld.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
je hebt geen poot om op te staan, het is zelfs zo dat je geen eigenaar bent van het domein...

https://wren.co/join/Devian

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En domeinnaam verhuizen kan natuurlijk altijd, mits deze jouw eigendom is. Voor de rest heb je op dit moment bij de huidige provider geen poot om op te staan volgens mij. Niet betalen = geen servide. Lijkt me een duidelijk punt. Ben je uberhaubt geen eigenaar van het domein dan kun je ook niet verhuizen.

Edit: Ik had niet goed gelezen, je bent blijkbaar geen eigenaar van dit domein. Dan is het "jammer dan". Wellicht kun je een goed bod doen om de domeinnaam te kopen als deze zo belangrijk voor je is.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 18-01-2005 09:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ik help die stichting met hun beslommeringen, en ik vind ook dat ze die rekeningen moeten betalen. Helaas loopt het daar allemaal niet zo soepel en kan ik daar verder ook niets aan veranderen. Eerst betalen dan weeer e-mail. Simpel. Moet alleen zelf ook uitkijken dat ik niet in dezelfde straat kom :P Bedankt in ieder geval

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wellicht is het ook voor die stichting handig om te onderzoeken of ze het domein niet voor een redelijke prijs over kunnen nemen. Zolang het domein niet op hun naam staat blijven ze constant tegen dit soort problemen aanlopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1