[Studenten] iWork in Surfspot?

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Als student of medewerker van een Universiteit of andere grote onderwijsinstelling, ken je waarschijnlijk Surfspot wel. Mits jouw instelling hierbij is ingeschreven, kun je er tegen spotprijzen aan allerlei software komen. Zo kost Microsoft office voor de Mac bijvoorbeeld net iets meer dan 16 euro.

Nu zal het jullie vast niet ontgaan zijn dat Apple op de afgelopen Keynote iWork heeft gepresenteerd: hun nieuwe office pakket voor Mac OS X. Op 22 januari zal dit moois uit komen, en dan willen we het natuurlijk allemaal graag proberen :D

Als Nederlander betaal je natuurlijk altijd zo min mogelijk voor je legale software. Daarnaast kun je als student je geld nog wel beter besteden ;) Het zou dus mooi zijn als iWork via Surfspot besteld zou kunnen worden. Toevallig heeft Surfspot een zogenaamde "verzoeklijst" waar je kunt aangeven welke software je graag in hun assortiment opgenomen zou zien :)

Hoe dien ik mijn verzoek in?

• Om te beginnen moet je inloggen bij Surfspot op www.surfspot.nl. (toegang dus alleen als je student of medewerker bent van een deelnemende instelling)
• Zodra je bent ingelogd, klik je op "Klantenservice" in het menu aan de linkerkant
• Onder het kopje "Accountbeheer" staat een item "Verzoeklijst". Klik daar op.
• Op de pagina die nu volgt, klik op de knop "Voeg toe aan verzoeklijst"
• Vul bij het nu volgende dialoogje de juiste gegevens in. En klik op "voeg toe aan je verzoeklijst"
• Nu moet je de boel nog verzenden :)

Een kind kan de was doen ;)

Disclaimer

Ik ben geen medewerker van Surfspot, noch heb ik enig belang bij het bedrijf. Voor zover ik kan beoordelen is deze dienst op non-profit basis, aangezien ze nu ook bezig zijn met het aanbieden van downloads (eerst waren het uitsluitend CD-ROMs) voor 99 eurocent.
Surfspot is een sub-onderneming van Surfdiensten B.V. dat onder andere ook SURFnet aanbiedt. Hier vind je hun Kamer van Koophandel registratie, mocht je daarin geinteresseerd zijn.

Tot slot

Dit topic is niet bedoeld voor discussie over het iWork pakket. Het is nog niet uit, dus veel valt er toch nog niet over te zeggen. Dat kan t.z.t. wel in een apart topic :)

En, zoals gesuggereerd door Dirk-Jan, zou iLife ook niet verkeerd zijn in in het assortiment van Surfspot :)

[ Voor 10% gewijzigd door dawuss op 18-01-2005 21:32 . Reden: cYbEr is een mierenneuker >:) ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 11:47

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Goed initiatief! :)
Ik heb em in ieder geval toegevoegd aan mijn verzoeklijst.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ook verstuurd ;) en 'SURF' in de context van SURFnet is met hoofdletters, de rest niet :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Hmm moet dan wel erg goedkoop worden om op te boksen tegen Office 2004 wat ik van TUDelft gratis kan downloaden... Maar ik zal ook wel even een verzoekje doen :)

Verwijderd

mee eens is, is een goed idee geweest van de tu, apple beetje promoten, laten we hopen dat iWork bijna net zo aantrekkelijk wordt, dan hebben al onze verzoekjes in elk geval nut :Y)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Straat schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:40:
Hmm moet dan wel erg goedkoop worden om op te boksen tegen Office 2004 wat ik van TUDelft gratis kan downloaden... Maar ik zal ook wel even een verzoekje doen :)
Ga de Keynote stream kijken en je mond spoelen :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Gedaan.

Nu maar hopen dat ze het toevoegen voordat ik afgestudeerd ben :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Done ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Hmmm alleen Office is zo goedkoop. Als docent heb je wat minder keus lijkt mij...maar goed, done! :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Done! :)

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:34
Done :)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 13:07 ]

• RiCk
  • Laatst online: 10:35
Done.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Done :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Gedaan. :)

(ps. zet in openingspost even erbij of mensen ook een verzoekje willen doen om ilife '05 te verzoeken, dan hebben we dat ook meteen...)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Done

Verwijderd

Done

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:25
Done

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dirk-Jan schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:24:
(ps. zet in openingspost even erbij of mensen ook een verzoekje willen doen om ilife '05 te verzoeken, dan hebben we dat ook meteen...)
Mja, is dat echt studiegerelateerd?

Done, btw :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

I did my part ;)

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
Ook gedaan :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

kenneth schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:54:
[...]
Mja, is dat echt studiegerelateerd?

Done, btw :P
als je een av/design opleiding doet wel :P

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Helaas dat de Radboud Universiteit Nijmegen als ongeveer enige in Nederland geen deal heeft met surfspot :(

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Done

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Hertog

Aut bibat, aut abeat

leokennis schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:00:
Helaas dat de Radboud Universiteit Nijmegen als ongeveer enige in Nederland geen deal heeft met surfspot :(
Ik heb, mede door het zien van dit topic, het UCI gemaild en die wisten me te melden dat de RU 'binnenkort' ook mee doet aan Surfspot. Ze hoopten zelf binnen een maand. Nog even geduld dus :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:08

Tarin

Just plain weird.

Done. Meteen OS-X aanvragen, gooien ze Tiger er misschien ook direct bij als het beschikbaar wordt.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• straat
  • Laatst online: 12-02 21:37
Het kost nix extra om je ook bij een andere universiteit in te schrijven en van hun voordeeltjes te genieten ;)

Verwijderd

Gedaan.

Verwijderd

Another one!

Verwijderd

(Had het trouwens ook al gedaan.)

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Done that

Eat my shorts !

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Schopje omhoog, al is het alleen maar omdat de RU sinds vandaag ook aan surfspot mee doet.

Meteen een vraagje van mij: hebben de mensen die nu bijna een mand geleden de Apple-Software aan hun wishlist hebben toegevoegd hier een of andere reactie op gehad? Ik zie het er in ieder geval nog niet bijstaan.

Voor degene die het nog niet gedaan hadden: voeg OS X, iWork en iLife toe aan de wishlist! :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Jeuh! RU doet mee! Gelijk McAfee voor €9,75 besteld! en iWork toegevoegd natuurlijk ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:00:
Meteen een vraagje van mij: hebben de mensen die nu bijna een mand geleden de Apple-Software aan hun wishlist hebben toegevoegd hier een of andere reactie op gehad? Ik zie het er in ieder geval nog niet bijstaan.
Aan deze kant voor alle drie de pakketten een request gedaan, echter nog niets van gehoord, lijkt me ook niet echt gebruikelijk dat ze bij ieder verzoek een mail terug gaan sturen? Mogelijk alleen als het pakket daadwerkelijk wordt toegevoegd, wat dus nog niet het geval is ;(

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:16:
[...]

Aan deze kant voor alle drie de pakketten een request gedaan, echter nog niets van gehoord, lijkt me ook niet echt gebruikelijk dat ze bij ieder verzoek een mail terug gaan sturen? Mogelijk alleen als het pakket daadwerkelijk wordt toegevoegd, wat dus nog niet het geval is ;(
Nee, snap ik, dat staat er trouwens ook als je een verzoek doet. Maar aangezien al een kleine 30 man het verzoek hebben gedaan hier, zo te zien, hoopte ik dat ze misschien een uitzondering maakten, of iets in het neiuws hadden gezet of zo :)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Not Done.. Zit momenteel nog op het MBO, en mijn school is weer niet aangesloten bij de mbo versi van surfspot. Ronduit belachelijk :(

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoe zit het eigenlijk, mag een vriendin van mij die wel op een aangesloten HBO zit mij ook een doosje 'cadeau' doen ? Oftewel, is de registratie ook naamgebonden ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Dennis
  • Nu online
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:11:
Hoe zit het eigenlijk, mag een vriendin van mij die wel op een aangesloten HBO zit mij ook een doosje 'cadeau' doen ? Oftewel, is de registratie ook naamgebonden ?
Als jij student bent wel, anders niet natuurlijk.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Idd...het uitgangspunt is namelijk dat je de software die je bij Surfspot aanschaft alleen kan gebruiken voor je studie of onderwijsgerelateerd werk. Zodra je je studentenleven vaarwel zegt, of niet meer werkzaam bent bij een onderwijsinstelling, dan mag je geen gebruik meer maken van deze licenties.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Goed plan, 'k heb het ook even gedaan!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 12:46 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Same here, Pages kan me gestolen worden maar Keynote is toch wel grappig. Een mac hebben en dan presentaties geven met PowerPoint is ook zowat :\

Nu nog even kijken of de TU/e ergens Office voor de Mac heeft liggen. 16 euro voor een cdtje en een postzegel is op zich niet echt weinig, als ik dat spul gewoon van een TU server af kan halen doe ik dat liever natuurlijk ;) Je bent arme student of je bent het niet... :)

Verwijderd

bartvb schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:37:
Same here, Pages kan me gestolen worden maar Keynote is toch wel grappig. Een mac hebben en dan presentaties geven met PowerPoint is ook zowat :\

Nu nog even kijken of de TU/e ergens Office voor de Mac heeft liggen. 16 euro voor een cdtje en een postzegel is op zich niet echt weinig, als ik dat spul gewoon van een TU server af kan halen doe ik dat liever natuurlijk ;) Je bent arme student of je bent het niet... :)
Hier in Delft is er een gratis softwarebundel te downloaden voor studenten/medewerkers, weliswaar alleen vanaf het TU netwerk zelf te downloaden, maar misschien zit er ook zoiets vergelijkbaars in Eindhoven? Het pakket bevat o.a. Office for Mac 04, Endnote8.0, SPSS enzovoort, gratis en volledig legaal met studentenicentie :Y)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ben zelf nog student, zal wel loslopen dan :Y)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:58:
[...]

Hier in Delft is er een gratis softwarebundel te downloaden voor studenten/medewerkers, weliswaar alleen vanaf het TU netwerk zelf te downloaden, maar misschien zit er ook zoiets vergelijkbaars in Eindhoven? Het pakket bevat o.a. Office for Mac 04, Endnote8.0, SPSS enzovoort, gratis en volledig legaal met studentenicentie :Y)
Jij studeert BK in Delft, ik ben daar namelijk ook geinteresseerd heb jij msn?

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
done _/-\o_

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
O.D.Smolik schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:07:
[...]

Had je deze link nog niet gezien? http://studiolab.io.tudelft.nl/mug/ :)

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Link ken ik al, maar was meer geinteresseerd in zijn opleiding bouwkunde.
Ik heb zojuist ook maar Office 2004 Pro aangeschaft met VPC 7 :D

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:07:
[...]

offtopic:
heb je toegevoegd :)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

En gedaan ;)

Verwijderd

Zo ook gedaan! Als 'tiger' uit komt lijkt het me ook een leuk idee om die toe te voegen.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 01:31:
Zo ook gedaan! Als 'tiger' uit komt lijkt het me ook een leuk idee om die toe te voegen.
Ik heb het gewoon nu al geprobeerd. Mac OS X, en bij versienummer 10.4 invullen. Ik zie wel wat het wordt :)

Verwijderd

done!

Verwijderd

done!!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Omdat dit 'massaal' invullen van de verzoekenlijst niet leek te helpen, en omdat ook op het forum van surfspot zelf verschillende mensen om Apple software vroegen en geen reactie van surfspot kregen, heb ik maar eens een mailtje naar surfspot gestuurd. Dit kreeg ik als antwoord:
Wij hebben contact met Apple om op enigerlei wijze ook Apple software via
SURFSPOT.NL te gaan aanbieden, op korte termijn wordt helaas geen resultaat
verwacht.
Geduld dus, maar de actie is in ieder geval opgevallen :)

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 18:10

ratz

Gadgetgeek

verzoek verstuurd.
Lijkt me dat SURFspot z'n best zou moeten doen om een alternatief presentatieprogramma in het pakket te krijgen; nuttige software voor de juiste doelgroep

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

En het Grafisch Lyceum Rotterdam ook al niet :{

Verwijderd

super-muffin schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:41:
En het Grafisch Lyceum Rotterdam ook al niet :{
Lekker handig voor een grafisch lyceum. 8)7
INHOLLAND heeft ook pas sinds kort een deal met ze, dus wie weet binnenkort!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

maar het Grafisch lyceum is wel MBO, surfspot is toch voor HBO dacht ik?

Verwijderd

Gezien het antwoord dat Hertog kreeg van Surfspot.nl, ben ik bang dat er geen Apple software in de Surfspot.nl winkel komt. Dit soort antwoorden betekenen meestal eerder afstel dan uitstel. Bovendien geeft Apple zelf al studentenkorting op hun producten, waardoor het mogelijk zou kunnen zijn dat ze ook niet staan te springen om hun software bij Surfspot.nl neer te zetten.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In de VS heeft Apple een hoop deals met onderwijsinstellingen hoor. Columbia University en Stanford hebben hun eigen Apple Stores, Michigan State University en Harvard hebben "Stores" op de Apple edu store-site.

In Nederland zou Apple een deal kunnen maken met SURFSPOT.NL om een dergelijk systeem op te zetten. Hardware en Software voor goede prijzen. Maar... in Europa is Apple aanzienlijk minder op de onderwijsmarkt gericht dan in de VS.
Pagina: 1

Let op:
Ja, dit is een opsomtopic. Nee, ik sluit hem niet: Reden: dit is een petitie gestart vanuit APL en daardoor de moeite waard. Je bent vrij om eventuele zinnige bijdrages te leveren uiteraard :P