BenQ notebook 8100 serie aanrader?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik was vanmiddag aan het werk (bij de AH) en in een weekmagazine, wat vooruitblikt op de aanbiedingen van volgende week, zag ik een naar mijn mening zeer aantrekkelijke aanbieding.

Het gaat iig om een BenQ notebook uit de 8100 serie, en als ik me niet vergis was het de D19. Ik heb de specs van deze notebook ff opgezocht, en die zijn als volgt:

# Processor: Centrino 725 1.6 GHz
# Intern geheugen: 512 MB DDR
# Beeldscherm: 15,4 inch (resolutie 1280 x 800
# Harde schijf: 60 GB
# Optische drive: DVD+RW
# Floppy drive: nee
# Videokaart: ATI MOBILITY RADEON 9600 64MB DDR VRAM
# Geluidskaart: soundcard
# Interfaces: Firewire (IEEE 1394): x1, USB 2.0 port: x4, PCMCIA: x1, VGA output: x1, RJ11 Modern jack: x1, RJ45 Ethernet: x1, Printer Out x1, S-Video: x1, DC-in: x1, Earphone Jack, Microphone Jack, 2x 1,5W Speaker ingebouwd
# Afmetingen: 260 x 352 x 33 mm
# Gewicht: 2,9 KG
# Pixel policy: Notebook PixelPolicy (PDF)
# Garantie: 2 jaar, eerste jaar pick-up and return, tweede jaar Carry-in

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.nl/images/BenQ8100.gif
Beetje een klein plaatje, maar had geen zin meer om een andere te zoeken :P

De normale prijs is volgens AH 1899 Euro, en hij gaat nu naar 999(!) Euro. Natuurlijk heb ik ´m op internet wel goedkoper gevonden dan 1899 Euro maar ik vind 999 Euro voor een notebook met deze specs toch zeer aantrekkelijk klinken!

Is dit een aanrader, of kan ik ´m beter links laten liggen?

Ik moet trouwens sowieso maar eens goed nadenken of ik wel een notebook wil, aangezien ik net een nieuwe PC heb, en ik ´m misschien pas over een jaar nodig heb. Wie weet zijn er dan wel leukere aanbiedingen ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Toen ik vandaag aan het werk was toch voor de zekerheid maar ff gekeken om welk model het nu precies ging, en het is dus de D29 :(

Die heeft de volgende specs:

# Processor: Centrino 715 1.5 GHz
# Intern geheugen: 512 MB DDR (2x 256mb)
# Harde schijf: 40 GB
# Optische drive: DVD-RW
# Interfaces: Firewire (IEEE 1394): x2, PCMCIA x1, USB 2.0 port: x4, RJ11 Modern jack: x1, RJ45 Ethernet: x1, S-Video: x1, Microphone Jack, 2x Speaker ingebouwd, Wireless LAN 802.11b/g,
# Gewicht: 3,0 KG
# Garantie: 2 jaar pick up & return.

Beetje jammer, 20 gb minder HDD ruimte, een minder snelle processor en een brander die alleen - DVD brandt. Dan is die 999 Euro nog steeds goedkoop, maar ik had persoonlijk toch liever gehoopt op die D19 :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenMan schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:26:
Toen ik vandaag aan het werk was toch voor de zekerheid maar ff gekeken om welk model het nu precies ging, en het is dus de D29 :(

Die heeft de volgende specs:

# Processor: Centrino 715 1.5 GHz
# Intern geheugen: 512 MB DDR (2x 256mb)
# Harde schijf: 40 GB
# Optische drive: DVD-RW
# Interfaces: Firewire (IEEE 1394): x2, PCMCIA x1, USB 2.0 port: x4, RJ11 Modern jack: x1, RJ45 Ethernet: x1, S-Video: x1, Microphone Jack, 2x Speaker ingebouwd, Wireless LAN 802.11b/g,
# Gewicht: 3,0 KG
# Garantie: 2 jaar pick up & return.

Beetje jammer, 20 gb minder HDD ruimte, een minder snelle processor en een brander die alleen - DVD brandt. Dan is die 999 Euro nog steeds goedkoop, maar ik had persoonlijk toch liever gehoopt op die D19 :)
wow is wel supergoedkoop!
Maar ja Benq, vetrouw dat merk niet.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. zit er ook erg over te denken om deze laptop te kopen. Betere specs dan de Dell Inspiron 510m (die ik eigenlijk wilde kopen) en bijna 100 euro goedkoper. Maar ja, is een supermarkt een betrouwbare service-leverancier, en hoe goed is Benq als het gaat om laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 17:57
Waarom staat 'r toch overal "Centrino-processor" o.i.d. :/. Ik krijg bij sites waar dat staat echt het gevoel dat ze geen idee hebben waar ze over praten ...

Er bestaat dus geen Centrino-processor. "Centrino" is de combinatie van Pentium-M CPU, 855 (of 915) chipset en Intel PRO/Wireless kaart.

Maar goed, effe ontopic ... voor dat geld heeft ie nette specificaties. Vrijwel alle Centrino-laptops met een dergelijke grafische-adapter en dedicated video-geheugen zijn vanaf ongeveer €1100.

[ Voor 28% gewijzigd door Wouter! op 02-02-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, voor het geld is het zeker ok, maar ik zit meer een beetje te twijfelen aan het merk (alhoewel ik over Benq-laptops nog weinig horroverhalen heb gehoord) en het feit dat de laptop via een supermarkt wordt verkocht (alhoewel er 2 jaar pick-up & return bijzit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 17:57
Ja, ik weet ook niet precies wat je van BenQ moet verwachten ... ik zelf zou d'r persoonlijk niet voor kiezen, maar da's eigenlijk alleen maar 'n gevoel. Ik zou met grote stip voor IBM kiezen (maar da's al gauw buiten het budget) en anders voor Asus of Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, acer is ook wel een goede keuze lijkt me zo. Vooral de Travelmate 4000 serie ziet er interessant uit qua prijs / kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
Benq schijnt een merk van Acer te zijn :)

deed een google op 'benq vroeger'en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 17:40

Leon

Rise Of The Robots

Kijk niet te veel naar het merk zou ik zeggen.
Ik heb nou een asus M6800N en hij is in een half jaar al 2x teruggeweest :( (gewoon van het een op het ander moment helemaal dood.)

En er zijn toch maar een stuk of zes fabrikanten van laptops. dus de 8100 wordt iig niet door benq zelf gemaakt.
Nou zit je dus alleen nog met de eventuele service.

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert Heijn doet zelf niet de service, die gaat direct via een 0900-nummer van Benq zelf, dus ja, of dat goede service is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook veel slechte dingen gehoord over BenQ-Acer. Heb trouwens wel een TFT van BenQ die erg goed is (en duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb pas de benq gehaald en over de brander kan ik alleen maar klagen, hij fikt gewoon niet! lezen gaat ook traag, echt kansloos, verder is de harde schijf naar mijn mening errug traag.
in vergelijking met een dell inspiron 5100 p4 2.8ghz ook met 512 md ram merk ik dat de p4 veel vlotter loopt. Kga morgen maar albert heijn lastig vallen en/of benq , wellicht geld terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. centrino is natuurlijk altijd een beetje langzamer omdat de nadruk meer ligt op batterijbesparing dan snelheid (zoals bij een p4 als desktopvervanger), maar dat die brander slecht is... wel jammer.
Pagina: 1