Toon posts:

AGP 4x slot langzamer dan 8x?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een ati 9800 pro videokaart te kopen, maar die heeft een agp 8x interface, en ik heb een agp 4x slot op mijn mobo. Nu ben ik er via de ATI-site achter gekomen dat die kaart best wil werken in mijn moederbord, maar werkt hij dan ook even snel als in een 8x slotje? Heb via de search een topic gevonden waaruit blijkt dat 2 jaar geleden een 8x kaart in een 4x slot een klein beetje langzamer liep. Is dat nu anders? Verlies ik tegenwoordig zoveel snelheid dat het eigenlijk beter is om eerst een nieuw mobo te kopen?

dank.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gaat prima werken hoor. Ook qua snelheid merk je er vrijwel niks van.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De maximum van AGP 4x wordt vrijwel niet gehaald. En het verschil tussen AGP 4x en 8x is dan ook vrijwel onmerkbaar.

Oftewel, No problem.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 11:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Vraag me alleen af als het mobo zo oud is (en dus een tragere cpu zal hebben) of een 9800 pro veel zin zal hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Met deze informatie kunnen we je vraag totaal niet beantwoorden. Of de extra bandbreedte van AGP 8X benut gaat worden hangt af met hoeveel data eroverheen gaat. Als je een relatief trage CPU hebt en bovendien met kleine textures werkt (games), dan ga je er geen steek van merken. Werk je met een snelle CPU en grote textures (professionele 3D apps enzo), dan gaat het behoorlijk uitmaken.

Maar als je een nieuw mobo overweegt, neem dan gelijk PCIE en een PCIE kaart :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.