Toon posts:

Minimale systeemeisen voor toekomstige.....

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Spelletjes, vooral dan.

Ik vraag me af, wat de systeem eisen zijn over, laten we zeggen, 1.5 jaar, voor de dan nieuwe (zware) spellen. Dus niet t nieuwe mens erger je niet, maar spelletjes die veel vragen van je videokaart en proc. ,zoals Quake3 (?) dat nu doet.

Want als ik nu naar de systeemeisen kijk, is dat nog steeds iets van: PII 350, 3d kaart(8mb) etc. Ik vraag me af, komen er nog wel spellen die "meegroeien" met de steeds sneller wordende hardware, want als ik dat nu zo bekijk, valt dat toch wat tegen.

Iemand die hier iets nuttigs over te vermelden heeft??

Greetz,

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Harware loopt voor, en spelletjes makers lopen erachteraan.

Om volledige gebruik van de processor en alle andere onder delen te maken, gaan spelletjesmakenrs ook zwaardere spellen maken, en zo kom je in een vicieuze cirkel.

Dus over een paar jaar zal Quake 4/5 niet meer genoeg hebben aan een P350.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

aangezien Red Alert 2 zelfs niet lekker op een 300Mhz. loopt denk ik dat we wel iets van minimaal 600 Mhz. kunnen gaan verwachten voor de zwaardere games.

128 MB zal nog wel ff in blijven en kwa videokaart dat ze mischien minimaal TNT2 vragen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Bij Micro$oft spelletjes zoals flitesimulator is het precies andersom. deze software loopt ver voor op de gangbare en zelfs supernieuwe hardware.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 05 januari 2001 20:41 schreef Bendertino het volgende:
Bij Micro$oft spelletjes zoals flitesimulator is het precies andersom. deze software loopt ver voor op de gangbare en zelfs supernieuwe hardware.
EEHHH, kan me niet voorstelle dat ze iets maken dan niet lekker kan draaien op bestaande computers, dacht ut niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 20:44 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
EEHHH, kan me niet voorstelle dat ze iets maken dan niet lekker kan draaien op bestaande computers, dacht ut niet.
Nee heb je zeker nog nooit FS2000 pro gedraaid met alle settings op very dense en op 1024x768! >:) Ik heb nu een duron 800 met Gf2mx en het is niet niet echt vloeiend te spelen met overigens 256mb!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Niet iedereen kan een snelle grafische kaart veroorloven game developers houden hier rekening me de een zet het latje wat hoger
de een wat lager en de ander past zich aan ( LOD level) Grafische opties.. etc.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op vrijdag 05 januari 2001 20:07 schreef yGiDoRp het volgende:
aangezien Red Alert 2 zelfs niet lekker op een 300Mhz. loopt [..]
Hoezo?
Ik zit hier lekker RA2 te spelen met de onderstaande specs, werkt perfect. Alleen de filmpjes zijn niet vloeiend, dat is ook het enige wat niet vloeiend werkt.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Wat zijn jouw specs dan?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 21:31 schreef jumperFreed het volgende:
PIII 800
Geforce 2
128 mb 133 cas 222
Na-aper!!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat zei ik niet |:(

Verwijderd

Ach ik denk dat je met een nieuw topsysteem onvegeer 2 jaar lang de meeste nieuwe spellen kunt spelen. Da's mijn ervaring. En nou wil het geval dat ik 1ns in de 3 jaar een nieuw sysje mag uitzoeken :(.
Najah gelukkig valt d'r een boel te upgraden.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

The Legend

*Plop*

Da's mijn ervaring. En nou wil het geval dat ik 1ns in de 3 jaar een nieuw sysje mag uitzoeken :(.
Ik denk dat je redelijk blij mag zijn dat je om de 3 jaar een nieuwe mag uitkiezen. Bij de meesten blijft het bij een moeizame upgrade en hebben er jaren voor gespaard.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 05 januari 2001 22:07 schreef G3R10 het volgende:
En nou wil het geval dat ik 1ns in de 3 jaar een nieuw sysje mag uitzoeken :(.
Najah gelukkig valt d'r een boel te upgraden.
Sorry hoor, maar je komt over als een errug verwend mannetje. Ik heb zelf altijd al m'n hardware zelf moeten kopen en dus ook moeten betalen. Ik denk dat dat voor de meeste tweakers geldt. Je mag al blij zijn als je ouders EEN keer zo'n investering voor je doen. Ga gewoon lekker zelf voor je troep werken ipv te zitten mekkeren als een verwend kind.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 21:17 schreef jumperFreed het volgende:
MMMMM , ik zie al dat ik me nog niet echt "zorgen" hoef te maken met m'n celeron 500.....
Want daar gaat t me natuurlijk ook om :)
Dat heb jij dus ook :)

Verwijderd

Sorry hoor, maar je komt over als een errug verwend mannetje. Ik heb zelf altijd al m'n hardware zelf moeten kopen en dus ook moeten betalen. Ik denk dat dat voor de meeste tweakers geldt. Je mag al blij zijn als je ouders EEN keer zo'n investering voor je doen. Ga gewoon lekker zelf voor je troep werken ipv te zitten mekkeren als een verwend kind.
Hehe dat kwam misschien een beetje verwend over maar dat is allemaal via pc prive project van m'n vader's werk. Tis dan ook niet alleen mijn computer maar ik mag em wel zelf samenstellen. (en gebruik hem ook het meeste ;) ) Upgrades en dergelijke spaar ik hard voor en moet ik ook 100% zelf dokken.

Dus dat verwend zijn valt wel mee.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 05 januari 2001 22:24 schreef G3R10 het volgende:

[..]
Hehe dat kwam misschien een beetje verwend over maar dat is allemaal via pc prive project van m'n vader's werk. Tis dan ook niet alleen mijn computer maar ik mag em wel zelf samenstellen. (en gebruik hem ook het meeste ;) ) Upgrades en dergelijke spaar ik hard voor en moet ik ook 100% zelf dokken.

Dus dat verwend zijn valt wel mee.
Ik heb zelf vroeger ook wel met de PC van m'n pa gewerkt en daarna kregen we een heuze AT op wel 16MHz en toen heb ik voor 139 piek 1MB geheugen gekocht zodat ik er in totaal 2(!!) had ;) Anyway, ik snap dus wat je bedoelt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Jah....heb ook beswel moeten bijleggen voor dit kassie hoor :)
T'is gwoon eens in de 3jaar een nieuwe thuispc, dmv pc prive, en wat d'r veranderd moet worden, of geupgrade moet ik zelf dokken.

Verwijderd

en btw ik ben al hard aan het sparen voor een eigen kassie...khoop zo'n beetje over 1.5 jaar het geld te hebben.

Verwijderd

wat ben ik blij mer mijn dual cel 266@448 met 192mb en een 4MB pciertje als server met Nt4.0 dan daar naast mijn eigeb p!!!650@904 met 256Mb Gf 2Mx 30Gb ata66 7200Rpm
en een athlon classic 800 met 256 mb met ook een gf 2 mx en 20Gb ata66 en 7200rpm

trouwend iemand nog intresse in een cel 333
+ mobo 200 piek:+ als je zelf zecht 150 piek mag je hem komen halen ICQ me dan maar

trouwens alles zelf gespaart en dan niet elk jaar van je verjaardag en sint en nog wat zak geld maar gewoon keihard ervoor werken
WERKEN WERKEN WERKEN WERKEN WERKEN WERKEN
server heb ik trouens ook voor mijn clan gekocht -=J3=- >:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

Verwijderd

LOL als ik dat bedrag aan verjaardagen en sinterklaas bijmekaar wil krijgen ben ik nog een eeuw bezig. Nog maar meer vakken vullen dan maar :)

Verwijderd

He gast waar woon je???
..M'n...sorry correctie ONZE (voordat ik weer voor verwend wordt uitgemaakt :)) p166mmx is een beetje dood. Ik verdenk het moederbord of cpu. 125 piek :)

contact me ff via icq anders
7732013

Verwijderd

WERKEN WERKEN WERKEN WERKEN WERKEN WERKEN
;););););););););););););););););););););)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:28

Destruction

(ex-)Automonteur

en meer van zulks wat hier boven staat :P

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Met onderstaande specs heb ik ook no problemo met red alert 2.... :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Hmmm. Red Alert opstarten kan bijna iedereen wel, maar om dan ook ff lekker te gaan netwerken met honderen units die op je scherm staan (in 1024x786) lijkt me niet echt lekker gaan op een Cyrix (:r)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

ja op een cyrix maar das ook voor niet veel eisen de mensen

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:12
Het ligt er helemaal aan wat jij het minimum vindt. Kijk dat de makers P2 350 op de doos zetten wil niet zeggen dat het spel naar jouw eisen fatsoenlijk draait, ik vind zoiets als Q3 dus echt niet fijn lopen op een P2 350, een ander vind em op zijn P 200 nog helemaal strak draaien, tsja.
Makers zetten allerlei onzin systeem eisen op de doos om maar te verkopen, Project IGI zal volgens de doos nog wel op een P2 300 draaien, maar neem van mij aan....dat wil je echt niet lang spelen :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Die p3 voldoet nog wel een aantal jaar aan de minimale systeemeisen. De vraag is echter hoe speelbaar is het spel op "het" minimale systeem..

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
volgens mij mis jij iets: nl. minimale systeemeisen is niet hetzelfde als aanbevolen! Wanneer een spel een min. systeem eis heeft van 350 MHz. dan kun je er van uitgaan dat je minimaal een 1 GHz. nodig hebt met 4x het minimale ram om het meeste uit het spel te halen! Gamedevelepors zijn gewoon slim! Ze maken het spel zo dat het ook op oudere systemen draait! Maar hoe nieuwer het systeem hoe meer je uit het spel kunt halen!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

nou kom op jongen een p2 350 laten wij als tweakers toch gewoon wat sneller werken of niet dan ???;);)

tot dat het wel speel baar is ???:+
Pagina: 1