Toon posts:

Welke videokaart voor PC via TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zit er zwaar aan te denken om een leuk barebone systeem aan te schaffen. Deze wil ik aansluiten (evt. via home cinema) op mijn breedbeeld (Samsung Plano). Ik wil hem vooral gebruiken voor het multimedia gebeuren. (Foto´s, en muziek) Maar wil hem eigenlijk ook gebruiken om te kunnen internetten, msn´en e.d. (en daarbij mn tv als monitor te gebruiken) maar heb eigenlijk een paar vraagjes:

Welke grafische kaart is het beste om dit voor elkaar te krijgen?
Heb begrepen dat het internetten via tv niet zo´n succes gaat worden. Vanwege resolutie e.d.

Welke kabels kan ik het beste gebruiken? (Tulp, S VHS)

En hoe kan ik het beste resultaat krijgen?

De een zegt dat het wel kan, de ander zegt dat het niet kan. Kom er niet meer uit 8)7

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023

hovingtim

Wicked

een leuke kaart hiervoor is de ati radeon 9800 SE deze heeft S-Video in en out en afstandbediening tuner en nog meer zinvolle en zinloze dingen. Relaxt kaartje met toch nog 128mb ram en voldoende snelheid. Beetje gemaakt voor het latenzien op de tv.

Gebruik zowieso een S-video kabel want die heeft meer resolutie dan een gewone tulp kabel. (soort dvd en videocassette vershil;)) je kan er ook nog een monitor opaansluiten gebruik daarvoor een leuke samsung 17 inch ofzo

gtrzz Wicked

Save Water Drink Beer

Verwijderd

Dit moet je alleen doen als je een TFT/Plasma hebt met een leuke resolutie. Met een gewone tv heb je echt een bagger resolutie en kun je je letter niet lezen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:52:
Dit moet je alleen doen als je een TFT/Plasma hebt met een leuke resolutie. Met een gewone tv heb je echt een bagger resolutie en kun je je letter niet lezen.
Valt mee, via Powerstrip kan je bv. een dedicated TV-resolutie instellen. Je moet voor een normale desktop niet op een hoge resolutie gaan zitten maar een aanbeveling is een grafische interface zoals MyHtpc of WinMCE.

De 9800SE is een goede keus maar voor een paar euro meer heb je een AIW model, heb je ook nog een TV-tuner en een afstandsbediening.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

tv-out geeft sowieso een verkeerde resolutie voor msn/internet (alles waar text in voorkomt)... dat is iig mijn ervaring... voor games en video is het perfect, ik vind de games er beter uitzien dan op een ps2/xbox, ik heb trouwes ook een 9800se All in Wonder ;) dat is wel een goede kaart moet ik zeggen... tv tuner erop, video in/uit en afstands bediening :P
maar zoals ik net al zei: je moet geen text willen lezen want dat gaat niet (niet op mijn tv iig)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OH != dumpbak :/

Grafische kaart = beeldkanon :o

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Het beste voor tv uit is een hd-tv uitgang, deze zit op de 6600GT, maar
die is weer te krachtig voor wat jij wilt doen en maakt te veel lawaai.
Kijk voor andere grafische kaarten met een hd-tv out.
Je tv als monitor gebruiken lijkt me niet zo verstandig.
Je kan ook kijken om mediacenter erop te zetten en zo'n kaart van philips te kopen
die mediacenter ondersteunt. Ik weet niet of deze kaart ook tv-uit heeft maar ik denk het wel.

Verwijderd

Een TV gebruiken als monitor is af te raden (of je moet de grootte van letters/vensters daarop speciaal aanpassen en Svideo, of nog beter: RGBS gebruiken). Een TV heeft nl. een stuk lagere resolutie/raster en dotpitch waardoor het lijkt alsof je naar een 424x318 scherm zit te kijken.
De een zegt dat het wel kan, de ander zegt dat het niet kan
Het kan wel: [search=htpc] en met name: Home Theatre PC's ;)

Als je RGBS wilt gebruiken dan raad ik je een Ati Radeon kaartje aan (maar het kan met elke VGA kaart die je maar kunt instellen op PAL timings, ook van 10 jaar oud), aangezien die geen enkel probleem hebben om composiet sync uit te voeren (anders moet je een kleine converter maken), een behoorlijke beeldkwaliteit hebben en een hoop direct in de driver in te stellen is. Zie voor RGBS de component-links in: De grote tv-out FAQ en dan met name het lokale topic: RGB-scart met een HTPC
Het beste voor tv uit is een hd-tv uitgang, deze zit op de 6600GT
Voor de Radeon kaartjes kun je ook zelf een HDTV PbPrY converter maken/kopen: http://www.avsforum.com/a...ad.php?s=&threadid=212199

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 00:06 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:15

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik zou ook willen zeggen: pak een Radeon kaartje maar is een 9200SE niet al genoeg? Die heeft toch zeker dezelfde tv-out als andere Radeon's mag ik hopen?
Er zit in ieder geval een s-video uitgang op. En verder is het een prima kaart, als je geen zware spellen wilt spelen. Hij kost ook niet zoveel (euro'tje of 50 zou ik zeggen).

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp, (ja weet het ben een noob :+ ) zou ik beter aan een htpc kunnen gaan denken. Welke specificaties kan ik dan het beste gebruiken?

Wil er minstens een hd van 200 GB in hebben.
1024 MB Ram

En verder is het dus echt belangrijk dat ik ook moet kunnen internetten via TV.

Suggesties? :?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:15

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:17:
Dus als ik het goed begrijp, (ja weet het ben een noob :+ ) zou ik beter aan een htpc kunnen gaan denken. Welke specificaties kan ik dan het beste gebruiken?

Wil er minstens een hd van 200 GB in hebben.
1024 MB Ram

En verder is het dus echt belangrijk dat ik ook moet kunnen internetten via TV.

Suggesties? :?
Nou, als je er een HTPC van wilt maken die geen spelletjes hoeft te draaien hoef je niet het snelste van het snelste te kopen hoor. Er zijn geen nieuwe processoren te koop die niet fatsoenlijk een filmpje (DVD of DivX) af kunnen spelen. 1024mb ram is ook meer dan zat. :)
Wat je het beste kan doen is kijken naar wat reviews van enkele barebones. Op GoT is er ook veel over te vinden. Je hebt vast het liefst een beetje een stil systeem, de specs zijn meestal toch wel afdoende.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Film/divx kijken is nog niet eens het belangrijkste...(wel leuk)
Heb ik mijn home cinema voor.
Spelletje spelen is leuk, niet noodzakelijk.
Maar wil bijv. wel mediacenter gaan draaien.
En het allerbelangrijkste internetten zodat ik op dit geweldige forum kan komen vanuit mijn warme bedje :9~

Het beeld moet dus gewoon lekker scherp zijn...

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:46:
Film/divx kijken is nog niet eens het belangrijkste...(wel leuk)
Heb ik mijn home cinema voor.
Spelletje spelen is leuk, niet noodzakelijk.
Maar wil bijv. wel mediacenter gaan draaien.
En het allerbelangrijkste internetten zodat ik op dit geweldige forum kan komen vanuit mijn warme bedje :9~

Het beeld moet dus gewoon lekker scherp zijn...
Koop dan vooral een goede TV, met hoge resolutie. Voor de rest voldoet een celeron 633 met een 9200 SE of een Geforce I (met tv-out) echt wel. En als het een nieuw systeem is, is het ongetwijfeld sneller. DivX ondersteuning krijg je er "gratis" bij, voor dvd's heb je een dvd-rom-speler nodig, maar zo te zien kun je daar op bezuinigen.

[ Voor 8% gewijzigd door ritsjoena op 18-01-2005 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ritsjoena schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:54:
[...]

Koop dan vooral een goede TV, met hoge resolutie. Voor de rest voldoet een celeron 633 met een 9200 SE of een Geforce I (met tv-out) echt wel. En als het een nieuw systeem is, is het ongetwijfeld sneller. DivX ondersteuning krijg je er "gratis" bij, voor dvd's heb je een dvd-rom-speler nodig, maar zo te zien kun je daar op bezuinigen.
De TV is er al: EEn samsung plano Breedbeeld TV. (Lees wel geen lcd) Maar niemand kan mij iets vertellen over resolutie of wat dan ook. Zelfs de fabrikant niet.8)7|:(
Pagina: 1