P4P800-E Dlx loopt vast bij gebruik Firewire

Pagina: 1
Acties:

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-03 16:08
Als ik op mijn PC een converter van Canopus aansluit via mijn firewire poort dan loopt mijn PC vast. Het beeldsignaal valt weg maar de voeding blijft wel draaien. Het enige wat ik dan nog kan doen is het reset knopje gebruiken.

Ik heb een Asus P4P800-E deluxe bord met een P4 3,0 Ghz, 1024 Mb Kingston Ram, Asus Radion 9550 videokaart, Chieftec kast met 360W voeding. De converter is een Canopus ADVC 55 (analoog naar digitaal) en deze heeft als uitgang een firewire aansluiting. Als ik dus deze converter aansluit dmv mijn firewire poort dan stopt mijn systeem met werken. Heb nog wel gewoon voeding op alles staan (DVD speler gaat nog gewoon open enzo). Als ik mijn digitale camera aansluit op mn firewire poort is er niets aan de hand en kan ik gewoon digitaal mijn camera benaderen dmv videobewerkingsoftware.

Aan mijn OS (XP) ligt het niet want als ik met een Win98 boot cd de PC opstart met een command prompt (dus geen Windows opstart) en vervolgens de converter aansluit op mn firewire poort dan gebeurt hetzelfde.

Kan het probleem liggen aan mijn firewire poort of moet het probleem gezocht worden bij de converter? Deze converter is gloed nieuw dus ik heb geen flauw idee of deze werkt. Heb helaas geen andere PC om mee te testen ...

[ Voor 10% gewijzigd door sandergar op 17-01-2005 22:17 ]

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem