[Marantz PM-78] Pre-out's en main-in's maken

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zoals sommige al gelezen hebben, ben ik bezig met een zelfbouw subwoofer. Ik wil graag een simpel PA versterkertje gebruiken i.p.v een subamp zodat ik de amp ook nog eens voor feestjes kan gebruiken (full-range). Echter kan zo'n amp alleen op onversterkte bronnen worden aangesloten, via pre-out's en main in's dus. Je raadt 't al, die heb ik niet ;)

Ik wil mijn versterker dus graag van pre-out's voorzien. Er zit misschien al iets bruikbaars op de versterker, namelijk een processor in- en uitgang. Hier kan ik namelijk sowieso de connectoren van gebruiken. Even voor de duidelijkheid; de processor in- en uitgangen zijn bedoeld voor een externe EQ bron. Daar kan ik in mijn geval dus toch niks mee.

Ik heb hier ook nog een NAD 705 Stereo Receiver staan. Hier zitten al pre-out's en main-in's in. Kan ik hier misschien een beetje van ''spieken''?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
Processor uit is toch al pre out? Moet je alleen waarschijnlijk zorgen dat hij ook weer naar binnen gaat, maar je kunt hem daar wel aftakken.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Barry|IA
THEF_Pino schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:43:
Processor uit is toch al pre out? Moet je alleen waarschijnlijk zorgen dat hij ook weer naar binnen gaat, maar je kunt hem daar wel aftakken.
Nee, de processor out is vóór de volumepot geplaatst. Als ik die op een eindversterker aansluit ben ik doof :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry|IA
Ik heb even een blokschema getekend van de regelversterker in mijn Marantz PM-78. (Ik heb de tape-selectors er niet bij gemaakt omdat deze toch niets met pre-outs te maken hebben.)

Mij viel al snel op, dat ik gewoon simpel het signaal moet hebben vóór de headphone-amp. Is dit kwalitatief een beetje verantwoord?

Afbeeldingslocatie: http://img64.exs.cx/img64/2298/scannen00017ks.th.jpg

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kun je niet je Pioneer blijven gebruiken voor je sub? Dat je die brugt ofzo?

• Barry|IA
Trasos schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:18:
Kun je niet je Pioneer blijven gebruiken voor je sub? Dat je die brugt ofzo?
De Pioneer schiet te snel in de clip. Overigens zou ik dan nog steeds pre-outs nodig hebben op mijn Marantz :P

Ik heb even een plaatje van mijn Marantz. De gele pijlen geven mij de goede richting aan! Wat denken jullie? :)

Afbeeldingslocatie: http://img61.exs.cx/img61/1411/weervanbinnen0ii.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Barry|IA op 18-01-2005 22:28 ]

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Dat draadje lijkt mij inderdaad het goede signaal. Over het algemeen moet het geen probleem zijn om hier nog een versterker op aan te sluiten. Ik heb zoiets eens een keer met een Technics versterker gedaan en dat werkte prima. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je versterker zal er niet stuk van gaan.

• Barry|IA
Dioot schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:43:
Dat draadje lijkt mij inderdaad het goede signaal. Over het algemeen moet het geen probleem zijn om hier nog een versterker op aan te sluiten. Ik heb zoiets eens een keer met een Technics versterker gedaan en dat werkte prima. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je versterker zal er niet stuk van gaan.
Ga ik nu doen! Bedankt voor de reacties! :)

Edit:

Het werkt! 8) Helemaal perfect! Geen ruis, vervorming etc. Gewoon perfect :)

Edit2:

Ik wil nu dus ook mijn bestaande Marantz eindversterker gebruiken. Ik kan dus de pre-outs samen met de Marantz eindversterker paralel zetten. Maar heb ik hier nog weerstandjes oid voor nodig?

[ Voor 26% gewijzigd door Barry|IA op 18-01-2005 23:12 ]

• Barry|IA
Iemand? :)

• Barry|IA
Subsonik misschien...? :)

Ik ben nu in het bezit van een losse PA eindversterker. Het is écht een triest ding, maarja, ik wil dus snel pre-outs hebben! Dat kabeltje naar de einversterker in mijn Marantz, kan ik die gewoon parallel aansluiten op die PA bak (ik bedoel dat kabeltje op eerder vertoonde foto...)?

Of moet ik daar eerst (een) weerstand(en) en/of condensator(s) voor zetten? Zo ja: Welke? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 27-01-2005 13:55 ]

• Barry|IA
Nog maar eens een kickje :P

Ook mensen die een idee denken te hebben zijn welkom! Ik zal straks even een tekeningetje editten, om het wat gemakkelijker te maken.

En daar is 'ie dan :) :

Afbeeldingslocatie: http://img58.exs.cx/img58/5586/naamloos2la.th.jpg

Iemand? O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Barry|IA op 31-01-2005 22:50 ]

Verwijderd

Ja, dat zal waarschijnlijk wel werken. Mogelijk zakt het volume iets in.

edit: Als je het echt mooi wil doen zet je een buffertje (1x versterkertrapje, hoogohmige ingang, laag-ohmige uitgang) voor die pre-out om eventuele beïnvloeding uit te sluiten.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 22:52 ]

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:49:
Ja, dat zal waarschijnlijk wel werken. Mogelijk zakt het volume iets in.

edit: Als je het echt mooi wil doen zet je een buffertje (1x versterkertrapje, hoogohmige ingang, laag-ohmige uitgang) voor die pre-out om eventuele beïnvloeding uit te sluiten.
Dan bedoel je zo'n zelfde buffer als na mijn gewone input's (Cd, Aux, Tape, etc.)?

En waarom zakt het volume iets in :?

Bedankt voor je reactie :)

• Barry|IA
Ik realiseer mij net, dat ik helemaal geen extra componenten nodig heb, als ik de pre-out gewoon parallel aansluit op de draad. Tenminste, zolang ik ook een main-in maak.

Hier kwam ik opeens op omdat subwoofer-versterkers meestal al de benodigde componenten hebben om beide versterkers te gebruiken, die lus je immers ook weer door naar de geïntegreerde eindversterker doormiddel van RCA-outs.

Begrijpt iemand het nog?

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:53:
Dan bedoel je zo'n zelfde buffer als na mijn gewone input's (Cd, Aux, Tape, etc.)?
Ik weet natuurlijk niet wat daar zit, maar het zou kunnen! Zoals ik al zei, gewoon 1x versterkertje.
En waarom zakt het volume iets in :?
Omdat je je "pre-out" zwaarder gaat belasten, maar je kunt gewoon proberen of het lukt, en of het (niet te veel) inzakt.
Pagina: 1