Toon posts:

Film naar frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zoek ik op de verkeerde termen, dan vast mijn excuses.

Ik zoek een proggie (liefst windows) om van een bestaand film foto's te maken van de afzonderlijke frames. Bestaat zoiets?

Ik heb iets geprobeerd met een screencapture programma, maar dat gaf niet de juiste resultaten.

Randy

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Virtualdub \o/ :)
Open een filmpje en alle frames staan er :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Erikie

www.erikie.nl

Ja of premiere, aftereffects, combustion, maya fCheck .. :) maar da's t duurdere segment..

Wil je echt een hele film (1:30uur) in beelden hebben, of gewoon een screenshot?

(alt + ) prntscrn zit nl ook op je toetsenbord :)

traktor scratch!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is niet puur Fotografie, vandaar move FG >> Software Algemeen :) en titelfix: van een film losse frames maken maakt het niet gelijk foto's ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Nope voor een opleiding wil ik korte dieren/honden filmpjes omzetten in een aantal foto's waar gedragselementen duidelijk in zichtbaar zijn. Dit is heel moeilijk om te fotograferen, dus wilde ik gewoon korte filmpjes maken en deze daarna omzetten in losse foto's.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36
Erikie schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:55:
(alt + ) prntscrn zit nl ook op je toetsenbord :)
Dit werkt met standaard instellingen en een standaard mediaplayer meestal niet, omdat het videobeeld via een alternatief kanaal getoond wordt, direct door de videokaart. Als je een printscreen maakt, krijg je dus een fraai zwart vlak waar je mediespeler zat. Dit werkt alleen als je alle hardwareacceleratie uitschakeld. Maar dan is virtualdub meestal makkelijker.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 18:50

GG85

.......

Probleem met film is dat er maar weinig frames op zichzelf scherm zijn, zoalang het geheel in beweging is is er niks aan de hand maar een los frame zelf is vaak niet echt scherp.
Daarbij komt nog dat de resolutie dermate laag is dat het laten afdrukken op een resolutie die ook maar iets in de buurt van een foto komt niet mogenlijk is. (of je moet een HDTV camera hebben natuurlijk ;)
Heb je niet toevallig een digitale fotocamera waar je meerdere foto's achter elkaar mee kan maken? Dat is al een stuk beter namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door GG85 op 19-01-2005 14:35 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:51

Cyphax

Moderator LNX/AI
Toevallig gaat het met mplayer ook, daar kwam ik bij toeval achter... installeer die eens en kies als input die ene waar "png" in voorkomt.. ik dacht in eerste instantie dat ie niets deed maar toen ik in de directory van mplayer keek bleek ie van alle frames die ie in een paar seconden tijd had afgespeeld een PNG gemaakt te hebben... zeer lollig. :)

[edit] Ik heb het even over de windows versie, die is in principe commandline-only maar er zijn simpele gui's gemaakt door derden, die toch voldoen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 19-01-2005 14:37 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:33
DaCoTa schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:31:
[...]

Dit werkt met standaard instellingen en een standaard mediaplayer meestal niet, omdat het videobeeld via een alternatief kanaal getoond wordt, direct door de videokaart. Als je een printscreen maakt, krijg je dus een fraai zwart vlak waar je mediespeler zat. Dit werkt alleen als je alle hardwareacceleratie uitschakeld. Maar dan is virtualdub meestal makkelijker.
Het kan heel makkelijk.
Iedere (standaard) mediaplayer probeert de overlay (dat alternatieve kanaal) in te pikken. Echter, daar is er maar 1 van. Dus als je eerst een quicktimefilmpje afspeelt en terwijl die loopt MS media player opstart, zal je merken dat screenshots uit MS media player het wel "goed" doen.
Kwaliteit is idd. in het algemeen twijfelachtig overigens.
Pagina: 1