Toon posts:

SpeedFan "probleem".

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

ik heb even een dringende vraag aan jullie.
Ik zit namelijk met het volgende: Nadat ik gisteren SpeedFan heb geinstalleerd heb ik vandaag voor het eerst de temperaturen goed in de gaten gehouden. Wat mij daarbij direct opviel was dat 4/5 metingen uitkwamen op een waarde tussen de 35-40 graden celsius maar dat die laatste meting uitkwam op 100+ graden celsius. :/ (er staat een vlammetje achter)
Het gaat hier om de volgende meting: Temp3: Winbond W83627EHF; bus: ISA; address: $290.
Het gekke is dat de twee andere Temp's (1 en 2) tussen de 35-40 graden celsius zitten constant.

Please help me!

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26

Xer0X

Gotha know??

Heb ik ook. Is gewoon speedfan die een verkeerde sensor te pakken heeft. kan je rustig negeren.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:02

_Ernst_

Mark It Zero!

Grote kans dat het gewoon een loze waarde is die nergens op gebaseerd word, vaak een verkeerde uitlezing van je moederbord of zelf helemaal geen uitlezing en "verzint"speedfan maar iets.

Heb je last van vastlopers of ruik je een brandlucht? zo nee dan zal het geen echte temperatuur zijn want geen enkel onderdeel doet het nog goed als het 100 graden word. Dus als je geen vastlopers of andere rare verschijnselen krijgt onder zware belasting kun je die waarde gewoon negeren :)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor jullie vlotte reacties, aldus een gerustgesteld persoon. :)

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 07:32

vleesjus

echte vleesjus!

ik heb ook een vreemd probleem met speedfan hij geeft namelijk aan dat er op 1 plek -46(min dus) graden is ik heb daar nog nooit van gehoord dat je dat met luchtkoeling kon halen :P maarja hij zal wel een lose sensor hebben netzoals hij al bij 55graden cpu tempal met dat flammetje begint terwijl het heel normaal is voor deze cpu maarja dat zou dan wel aan de nieuwe standaarden zijn aangepast

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Verwijderd

je kan die waardes zelf instellen

even zoeken

als je bij t main schermpje configure doet, en dan kan je bij de tab temps
helemaal onderaan je gewenste temperatuur instelle, voor als je je ergerd aan je vlammetje :9

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 22:11 ]

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:49
Kijk eens in de bios naar de temperaturen en vergelijk ze dan met speedfan.

Verwijderd

Heb hier ook wel eens dat Speedfan 100+ graden aangeeft. Als ik MBM5 afsluit, is het probleem weg. Heb je andere software draaien die je sensors uitleest? Zo ja, killen. Zo nee, gewoon negeren.
Pagina: 1