Toon posts:

Probleem met draadloos internet XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat er hiervoor was.

Mijn vriendin had een goedwerkende laptop met draadloos internet via een router.
Nu was ze een paar dagen geleden bij mij met haar laptop om wat voor haar opleiding te maken.
Ingeprikt om mijn router om via de mail bestanden over te sturen. Ging allemaal ok. Lastig werd het wanneer ik een update voor Kaspersky naar haar wou sturen. Ging Outlook weer moeilijk doen over een EXE bestand.

Nu woont ze bij iemand in en gebruikt dus alleen internet. Leek mij niet echt problematisch om haar aan te melden voor mijn thuisnetwerk om zo de bestanden over te zetten. Daarna is ze bij haar ouders thuis geweest. Ingeprikt op de Router daar: niks aan de hand.

Nu komt het: Toen ze thuis kwam kon ze geen toestemming meer krijgen om op de router aan te melden. Of in iedergeval geeft de router de laptop geen nieuw IP-adres meer. Hierdoor krijg je geen of beperkte rechten op het netwerk. Met ipconfig zie ik dat ze op een hele andere range wordt aangemeld dan de andre PC's

Eerst heb ik de laptop aangemeld voor de werkgroep in het huis. Veranderde niks door. Nu heb ik handmatig in de range waar andere pc's in het huis zitten een aantal adressen geprobeerd. Dan gaat de laptop wel gewoon het netwerk op, alleen is communiceren niet mogelijk. Internet, outlook, adres van de router zijn allemaal niet te benaderen.

Is er nu iets simpels wat ik over het hoofd zie? Dat is meestal zo met dit soort problemen. Als je het weet is het toch zoooo simpel. Helaas is dit mijn eerste contact met draadloos netwerken. Moet ik alle simpele dingen nog ontdekken.

Hopelijk hebben jullie tips waar ik naar kan zoeken.

Alvast bedankt.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
misschien is de laptop de standaardinstellingen voor het netwerk kwijt (bv de wep/key)

ga eens naar de netwerkverbinding, zoek naar netwerken en tik die gegevens opnieuw in.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
misschien is de laptop de standaardinstellingen voor het netwerk kwijt (bv de wep/key)
-----

Dit komt mij niet bekend voor van mijn eigen netwerk. Is dus blijkbaar alleen voor Draadloos?
Kan ik op een andere PC vinden wat de standaard instellingen zijn? En die kan ik dan overnemen?
Of kan ik meer vinden hierover op een website? Ik ga eens zoeken op de sites die ik heb gebruikt om al mijn eigen 'problemen" op te lossen.---edit--- de site die ik altijd gebruik is nog bezig met hun wireless guide :( :(

Ik ben nu niet bij haar thuis. Graag wil ik zo veel mogelijk info hebben. Dat ik naar haar toe kan gaan om het op te lossen. Ik baal er wel van dat door mij het internet het niet meer doet. Vanavond ben ik er al een tijd mee bezig geweest

---- edit
Nog wat rondgekeken op internet. Kom ik inderdaad veel tegen over WEP/KEY. Nu kan ik niet op de router komen met de laptop. Hoe kom ik achter de key?
Kan ik dit van een andere PC aflezen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat rond gekeken te hebben, geprobeert uit te leggen via de telefoon wat er mis kan zijn, het verdwijnen van de wep/key. Punt is alleen dat de andere systemen win2000 zijn. En daar kan je dus niet op de zelfde manier als bij XP de WEP instellingen aanpassen/aflezen. Wel zag ik ergens dat het met de software kan die bij je netwerkadaptor is geleverd. Was alleen lastig even uit te leggen aan een niet zo technisch onderlegde vriendin.

Klopt dit en heeft iemand ervaring met 2000 en aflezen van de WEP/KEY?

Dan kan ik hier weer verder op zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen? Ik probeer het netwerk aan de praat te krijgen, alleen wordt er geen wepkey gebruikt. Er is een andere reden dat het niet werkt. Enig idee?