Toon posts:

[2000] BSOD na installatie Norman Antivirus*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

ik heb problemen met opstarten nadat op de pc norman virrusscan is geinstalleerd.
Als de Pc nu opstart krijgt hij na het windows scherm een blauw beeld.

Nu wil het opstarten veilige modus ook niet krijg dan ook het blauwe scherm.

Nu is de vraag zijn er nog andere manieren om eventueel de zojuist geinstalleerde norman virusscan eraf te flikkeren. Of om op te starten in windows?

Alvast bedankt,

Badmuts2020

[edit]
Naar aanleiding van de opmerkingen van "Sanfranjake" meld ik hierbij nog even de foutcode:

0x00000050(0xEB499900,0x0000000,0xEB476051,0x0000000000
PAGE_VAULT_IN NONPAGED_AREA

En ik heb reeds op google gezocht maar niets gevonden.
Ik ga nu de lijst even doorkijken die hier op GOT staat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 21:00 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi badmuts2020 welkom op GoT :)

We hebben op ons forum een aantal regeltjes waarmee we alles in goede banen willen leiden. Onze gebruikers zijn personen die een bovengemiddelde interesse hebben voor computers.

Het blauwe beeld dat je nu krijgt is een zogeheten BSOD, Blue Screen Of Death. Dat betekent, dat een van de apparaten of drivers in je pc waarschijnlijk in de problemen is gekomen en daarom preventief alle processen heeft gestopt. Windows hangt en je krijgt in deze melding een foutmelding, welke meestal door woorden in HOOFDLETTERS, aan elkaar met _'s :)

Daarnaast is er een set van een aantal groepen codes, zoals 0x000000F. Het is erg belangrijk deze te weten. Er zijn namelijk vele honderden verschillende meldingen.

Een aantal veel voorkomende hebben we op een rij gezet in Windows XP en 2000 BSOD guide. Je virusscanner kan ook goed de oorzaak zijn. Best kans dat jouw specifieke error ook al eens is voorgekomen. What are the odds?

Zoek verder goed met de GoT Search, Google en de MS Search.

Vul hierna met de editkniop rechtsbovenaan je bericht even bij, en check onze uber1337e policy, en de Windows Operating Systems - FAQ eens. Allemaal zeer waardevolle info.

Als laatste pas ik nog even de topictitel aan, zodat je vraag er duidelijk in staat, zoals in Windows Operating Systems - Policy wordt gevraagd :)

Veel plezier op ons forum !

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ff in de lijst op GOT gekeken en daar staat de foutmelding wel tussen "0x00000050"
Maar de rest is hier niet meer op terug te vinden.

In eerste instantie wil ik weer gewoon in windows kunnen komen.

Er is toch een bepaalde toetsen combinatie welke ervoor zorgt dat programma's tijdens het opstarten worden overgeslagen?

Badmuts2020

Verwijderd

als hij het blauwe scherm geeft voordat je inlogscherm komt (en als je na de installatie nooit goed ingelogd bent geweest) zou je lastknowngoodconfiguration kunnen proberen.

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:43

[Jules]

Confusion in confusion

Deze pagina zegt het al ongeveer... hij moet dus verwijderd worden...
Maar eerst moet je je systeem nog zonder problemen zien op te starten.
Wellicht kun je de services die betrekking hebben op Norman AntiVirus vanuit het Recovery Console uitschakelen. Zie deze pagina voor uitleg hierover.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
computer heeft het altijd perfect gedaan tot de installatie van norman virusscan.

Ik denk dus dan ook voledig dat het hierdoor komt.

ik ga die recovery console uitproberen, zoveel valt er toch niet meer te verprutsen. :9

[UPDATE]

ik heb met recovery console diverse aplicaties gedisabled.
Nog steeds krijg ik de het blauwe scherm met dezelfde foutcode.

Ik begin nu wel te twijfelen of het wel aan het norman ligt en niet aan de hd of geheugen :'(

Naja mijn moetie brengt hem morge waarschijnlijk naar de pcboer om er even naar te laten kijken. Die zal hem waarschijnlijk dan wel een verse installatie geven. 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 22:34 ]

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vaag..je bent nu al de 5e persoon van wie ik hoor dat de pc na de laatste update van Norman vast liepen.. De een wel erger dan de ander, maar bij 3 personen was en her-install nodig. Allemaal hadden ze Windows 2000 als OS.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:10

Wildfire

Joy to the world!

Roelos schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:07:
Vaag..je bent nu al de 5e persoon van wie ik hoor dat de pc na de laatste update van Norman vast liepen.. De een wel erger dan de ander, maar bij 3 personen was en her-install nodig. Allemaal hadden ze Windows 2000 als OS.
Nou, ik heb Windows XP maar de nieuwe update werkt hier ook niet echt lekker. In eerste instantie kon ik niet naar het configuratiescherm, in feite kon ik niets starten uit het menu van Norman.

Compleet geuninstalled, nieuwe installatie, geupdate, reboot. Vervolgens kon ik wel in de menu's, maar nu zou m'n key (een legale key want ik heb een licentie) ongeldig zijn.

Wat moet ik hier nou weer mee?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1