Toon posts:

Welke Bitrate AAC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na dagen lang zoeken naar een antwoord heb ik dit topic hier gezet, omdat ik er niet uitkwam! Ik heb al mijn beslissing gemaakt over AAC. En wil hem ook gaan gebruiken! Het is gewoon naar mijn doen de standaard voor digitale muziek straks. Hier heb ik mijn persoonlijke argumenten voor.

Wat ik wil weten is welke bitrate ik moet gebruiken?
De muziek moet straks wel weer goed op een muziek installatie klinken.
Moet ruimte besparend zijn.
Dus als ik het weer op een cd zet wil ik dat ie gewoon net zo goed klinkt als de originele cd.

Iemand een idee! Wil zeker weten tis niet elke dag dat je beslist om al je mp3's en muziek cd's gaat converteren........................

Alvast Bedankt

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Waarom test je zelf niet een hele reeks verschillende bitrates?
Persoonlijk gebruik ik voor mp3 256kbits vbr. AAC is een stuk efficienter dus probeer eens van 92-192kbits..

Enne, als je nog terug wilt gaan converteren zou ik lekker hoog inzetten, 192kbits bijv.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Ligt eraan hoeveel ruimte je hebt op je pc.. Zelf ga ik voor minimaal 192, maar bij eigen rips meestal rustig 320 mp3. 224 of 256 lijkt me een mooie tussenkeuze, maar je moet het zelf afwegen wat bij jou het best past. Of je kwaliteit of ruimte belangrijker vindt..

Verwijderd

Als je echt meer wilt weten over AAC zal je even op het forum van Hydrogenaudio moeten kijken. Als ik jou was zou ik nog even wachten met het omzetten van je muziek collectie, binnenkort komt Quicktime 6.6 met AAC VBR encoding... Ik denk dat je momenteel het beste 160kbits kan gebruiken met iTunes als encoder.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Guys I weet meer dan genoeg nu! Zal maar toch even wachten tot dat VBR funtie komt! Thanks alweer! TOPIC MAG DICHT! ;)