Toon posts:

PC is uitgevallen en nu gaat het niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De pc van mijn (alweer) vriend is uitgevallen. Dat is helemaal plotseling gebeurt zonder enige reden. Nu drukken we al een tijdje op de powerknop maar dat reageert ook helemaal niet meer.

Tot nu toe (6 maanden) was er helemaal niets aan de hand. Wat kan het probleem zijn?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
stroomuitval

Verwijderd

Toevallig redelijk veel keer aan/uit gedaan die PC? Voor bevoorbeeld onderdelen te wisselen. Ik heb al paar keer voorgehad dat pc's niet meer aanwouden na paar keer aan/uit gedaan te hebben, moet je gewoon ff voeding uittrekken, paar uur laten leeg lopen die voeding, en dan gaan

Verwijderd

Brandt het lampje op het moederbord nog (als die erop zit maar dat kan ik niet voor je checken want ik heb geen specs). Dus graag even je specs etc want zo komen we niet ver ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb je iets van Specs :)
En haal de Power stekker er es uit en stop die er opnieuw in :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Als het licht werkt is de stroom niet uitgevallen, dus ff licht aansteken :>

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[inkoppertje]: Controleer ook je zekeringen en aardlekschakelaar.

[edit]: véél te laat. Nu mag wel duidelijk zijn dat je ook de stekker even moet uittrekken.

[ Voor 54% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-01-2005 19:17 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:14:
Brandt het lampje op het moederbord nog (als die erop zit maar dat kan ik niet voor je checken want ik heb geen specs). Dus graag even je specs etc want zo komen we niet ver ;)
Ja, het lampje van de netwerkkaart brand zelfs nog. Wat kan het dan zijn?

Helaas weet ik de specs niet uit mijn hoofd. Ik ga er over 10 minuten naartoe.

P.S: er is geen stroomuitval

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Powerknop kabeltje los?

Je weet nooit :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:55
vriend van me had laatst precies hetzelfde, bleek zijn voeding kapot te zijn. terwijl het lampje op zun mobo en netwerkkaart het nog deden.

hmz...

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:19:
Powerknop kabeltje los?

Je weet nooit :P
Ja, je hebt zeker gelijk. Misschien is dat het probleem! Ik ga zodirect meteen kijken.

Ben alleen benieuwd naar het antwoord van ''HereIam''.

Verwijderd

Topicstarter
Snuffz0r schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:19:
vriend van me had laatst precies hetzelfde, bleek zijn voeding kapot te zijn. terwijl het lampje op zun mobo en netwerkkaart het nog deden.
raar? :S

Verwijderd

Wat de anderen ook al zeiden, even stekker eruit trekken totdat alle lampjes niet meer branden en dan weer opnieuw erin. Als je een multimeter hebt zou ik zoiezo even de spanningen checken voordat je van alles gaat proberen. Je weet maar nooit wat je gaat zitten vernielen als later blijkt dat de voeding vreemd doet. Mocht het schakelaartje aangesloten zijn en werken (ook dat kun je met een multimeter testen) en zijn de spanningen goed dan is het wat vreemder. Misschien is het een mobo waar meerdere lampjes op branden die failures aangeven?

En viel de PC nou tijdens gebruik uit? In dat geval lijkt mij het geen defecte schakelaar.

edit:

Je zou eventueel de pinnejtes op je mobo met iets anders dan de schakelaar kunnen verbinden, bijv een schroevendraaier.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 19:28 ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:56

angerfist-yentl

vake bei te bange!

[i]amd 2800+ met 420 watt voeding
Mijn broer heeft dit ook gehad hij was rome aan het spelen en opeen ging hij uit
maar op de moederbord bleef het lampje wel branden en als je 5 min de stekker eruit had dan draaide de fens (2) heel even en daana niet meer maar toen eff naar de verkoper gebeld en de stuurde een nieuwe voeding(550watt) op en zoeffff hij deed het :D duss ik denk dat jij dit nu ook hebt

Vake bei te bange

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. In het Beleid van dit subforum staat hoe je dat behoort te doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.