Programma die gefoceerd bestanden verwijderd.

Pagina: 1
Acties:

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een programma die gefoceerd bestanden kan verwijderen of over kan copieeren.

Normaal gesproken als je een programma draait dan worden alle bestanden bescherrm tegen verwijderen, pas als je het programma afsluit kan je de bestanden weer verwijderen of veranderen
Nu zoek ik dus een programma die wel bestanden kan verwijderen van programma's die draaien.

Wat ik eigelijk wil is een .ini betsand van een programma weizigen als het programma zelf al draait, nu lukt dit niet want windows zegt dat hij het niet kan weizigen of deleten, ik kan het pas weizigen of deleten als het programma afgesloten is, wat ik niet wil.

Wie o wie

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:52

w0w

Er is een goede reden voor dat dit niet kan, omdat anders je programma en/of OS gaat crashen. Waarom kun je de .ini niet aanpassen voordat je het programma runt?

[ Voor 5% gewijzigd door w0w op 17-01-2005 18:56 ]

Verwijderd

Via het netwerk verwijderen? Dus bestand staat op een share?

Verwijderd

Het is namelijk wel te doen, vandaar dat ik vroeg of het een share was. Klik start, in uitvoeren cmd
In de cmd
net file

Dan zie je op de eerste regel het nummer.
Doe dan een:
net file nummer /close

bijv. net file 666 /close
En voila, de verbinding is weg, en niet meer 'in use' :*)
Je kan het bestandje editten (wel snel wezen) of deleten..

En voor de tweakers onder ons (allemaal toch? ;) )
Als je een nederlandse versie hebt (hele code in 1 regel op cmd prompt zetten):
for /f "Skip=4 tokens=1" %i in ('NET FILES') do if not "%i" EQU "De" net file %i /close

voor de engelse versie (hele code in 1 regel op cmd prompt zetten):
for /f "Skip=4 tokens=1" %i in ('NET FILES') do if not "%i" EQU "The" net file %i /close

Alle verbindingen pleitos, geen 'file in use' Handig voor een backup of een software upgrade.
Niet aanbevolen voor flat-file databases >:)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:15
Ik heb ook zoiets nodig. Er staat een bios excecutable (bios update) op mijn bureablad en die kan ik niet deleten. In gebruik zegt ie. Zlefs in sfe mode wil het niet werken

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

meestal betekent dat er een process draait. check via de taskmanager
start, uitvoeren, taskmger of ctrl-alt-esc. Kill de processen (via processen-tabblad) die je niet kent.
Kan ook nog een service zijn die hem nog vasthoudt.
Services kan je bereiken via start, configuratie-scherm, systeembeheer. Klik op een service en stop um.
Flink zoeken dus. Sterkte alvast :p

edit
bios executable :?
denk dat een spyware-remove programma, webroot of ad-aware, misschien beter helpt.
/edit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 22:41 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op mijn werk hebben we iets dat forcedel.exe heet. Dat heb ik een paar keer moeten gebruiken en dat werkt in ongeveer 50% van de gevallen goed. Ff Googlen en je hebt het zo gevonden!

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Dekaasboer schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:21:
Ik heb ook zoiets nodig. Er staat een bios excecutable (bios update) op mijn bureablad en die kan ik niet deleten. In gebruik zegt ie. Zlefs in sfe mode wil het niet werken
Ga naar de recovery console (booten van de cd, of als je verstandig was heb je em al geinstalleerd op je hd) en dan deleten. Werkt gegarandeerd.

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je onder Windows 2000 of XP werkt kun je met behulp van het (freeware) programma Process explorer zoeken naar het betreffende bestand, en vervolgens voor de optie "Close handle" kiezen.
Niet elk programma vind dit overigens even leuk...

Onder Windows '9x wordt de close handle optie helaas niet ondersteund.

Nothing is impossible

Verwijderd

Forcedel...en dat zeg je nu pas :9
Klikte me suf om alles te killen. Handy voor de volgende keer... :) thnx

• pven
  • Niet online
Een waarschuwing: ik gebruik forcedel wel eens om datafiles van een Oracle-database hardhandig te verwijderen (onder windows kan daar een lock op komen na het verwijderen van de link in de database); dan loop je het risico dat forcedel je Oracle-proces om zeep helpt en je database dus down gaat. Ik weet niet in wat voor situatie je verkeerd, maar enige voorzichtheid is verstandig!

Verwijderd

Zoek eens op KillBox, is een proggie waarmee je programma's kan verwijderen/overschrijven met rebooten. Erg handig, heb ik al gebruikt om een lastig spyware gevalletje mee te verwijderen.

Verwijderd

ik gebruik forcedel wel eens om datafiles van een Oracle-database hardhandig te verwijderen
shutdown immediate werkt ook :)
Ik weet niet in wat voor situatie je verkeerd, maar enige voorzichtheid is verstandig!
Dat geldt voor alle oplossingen hier, je killed active processen, en grote kans dat er wat corrupt raakt.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:16:
[...]

shutdown immediate werkt ook :)
Maar dan moet je database offline en dat is niet altijd gewenst. :Y) Uiteraard is er met forcedel een risico dat de database alsnog plat gaat, maar tot-nu-toe heb ik bij problemen alleen mee gemaakt dat forcedel meldt dat het bestand toch niet verwijderd kan worden.

Verwijderd

Locks zijn doodnormaal op een database.
Maar deadlocks zijn vervelend. Die kan je verwijderen in enterprise service manager. Of via sql-plus, sp_locks, sysprocessen of sp_who kan je zien welk process er een lock heeft in de database, of gebruiker...dan is het inne miene mutte van die 2 dezelfde locks (deadlock dus).
Process id pakken en killen (kill nummertje). 8)

edit
ik zit me reply na te lezen..en denk ..sysprocessen..da's sql-server 8)7 sp_who, sp_locks ook
..sorry..v$session en v$process en v$lock tabellen voor oracle.
Staat ook nog een sql-script ergens in een directory waar je het mee kan kijken...utllockt.sql in admin directory van oracle
/edit

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 05:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:26:
Locks zijn doodnormaal op een database.
Maar deadlocks zijn vervelend. Die kan je verwijderen in enterprise service manager. Of via sql-plus, sp_locks, sysprocessen of sp_who kan je zien welk process er een lock heeft in de database, of gebruiker...dan is het inne miene mutte van die 2 dezelde locks (deadlock dus).
Process id pakken en killen (kill nummertje).
Klinkt als een nieuwe topic? :)
ik denk dat pven niet doelde op dit soort Locks, maar eerder Locks op bestanden van de oracle db.

Verwijderd

Tuurlijk zijn die database-files gelocked, het oracle-process heeft hem gelocked. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 05:19 ]

Verwijderd

Even nog voor de volledigheid:
c:\orakill databasenaam spid (ik gebruik kill.exe van de resourcekit van NT, scheelt weer die database naam in te vullen)
Of onder unix:
kill -9 spid

edit
Ik had beter me post eerder kunnen editten :Z
/edit

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 05:42 ]

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat progje forcedel werkt perfect hier, bedankt.
Pagina: 1