Turbo pascal grafische prog op Virual PC in OSX

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het zit zo, er moet een laptop komen, voor allerlei dingen, maar IIG voor het incidenteel draaien van turbo pascal 7 en programma's die daarmee gemaakt zijn, programma's die gebruik maken van de grafische mogenlijkheden van TP7.

Nu werkt dit prima in XP pro sp2, ik heb het net getest, en het gecompilde TP programma detecteerd netjes de juiste grafische driver, en tekent grafieken op 640*480

Nu zou ik het liefst een Ibook/powerbook aanschaffen, alleen werkt dit geheel in Virtual PC zo ook in OSX? Want xp emuleren in OSX kan dus blijkbaar, maar werkt de DOS mode (command prompt) van XP ook hezelfde hierin? Dus kan ik TP dan ook in dos mode 480 maal 460 opstarten en gaan de programma's grafisch ook niet raar doen?

(misschien dat iemand met een apple/osx/virtual pc het even voor me kan testen als niemand het weet?)

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 17-01-2005 18:46 ]

specs

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je me alles mailt wat je nodig bent kan ik het even voor je testen op mijn eigen iBook G4

• maratropa
  • Niet online
Slagroom schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:08:
Als je me alles mailt wat je nodig bent kan ik het even voor je testen op mijn eigen iBook G4
Dat zou sweet zijn, het lijkt me toch iets wat niet veel voorkomt,..Ik maak het filetje ergens deze week klaar en dan mail ik hem naar je toe. spanx iig.

[hoop modus] want dan kunnen we een appeltje aanschaffen ipv een x86 notebook, hmmmm :) [/hoop modus]

specs

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik zie hem tegemoet

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Omdat het hier om een MS-DOS applicatie gaat, is het misschien een idee om gewoon MS-DOS (of FreeDOS) te installeren op Virtual PC i.p.v. Windows XP?

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 17-01-2005 22:27 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Maximus
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

Ik heb gekeken op mijn powerbook maar als ik daar in VPC naar Windows 2000 SP4 ga dan kan ik gewoon in de commandprompt komen die functioneerd als dat hij normaal doet op een "echte" windwos pc. Dus ik voorzie geen enkel probleem.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• maratropa
  • Niet online
Freedos of msdos lijkt me ook misschien wel goed plan inderdaad.
Maximus schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:25:
Ik heb gekeken op mijn powerbook maar als ik daar in VPC naar Windows 2000 SP4 ga dan kan ik gewoon in de commandprompt komen die functioneerd als dat hij normaal doet op een "echte" windwos pc. Dus ik voorzie geen enkel probleem.
Werkt ie ook gewoon goed in full screen?

specs

• Maximus
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

gladiool schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:03:
Freedos of msdos lijkt me ook misschien wel goed plan inderdaad.

[...]

Werkt ie ook gewoon goed in full screen?
Ja ik kan mijn windows install gewoon maximizen op mijn scherm en dan kan ik gewoon binnen de windows install aangeven of ik het CMD Box volledig scherm wil of niet.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Full screen is geen probleem, en ik meld me bij deze ook aan om te helpen.
ik heb 2 macs zie hieronder, dus misschien wel interessant en eind deze week komt er nog een nieuwe iBook bij, kan handig zijn , want dan weet je wat er gebeurt op een 12" 1.2Ghz G4 iBook.

ik ben meestal ook wel te vinden in het Apple kanaal #apple irc.tweakers.net :P
Pagina: 1