Toon posts:

[XP] F6 tijdens unattended install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijd maak ik dankbaar gebruik van unattended installs van windows :) . Nu heb ik ook een unattended cd van Win Xp Prof SP2 gemaakt. Omdat ik via mijn ICH5 twee SATA Maxtor 80Gb's in in een RAID 0 heb staan, moet ik F6 inrammen om vanaf een floppy drivers te laden. Dit ging altijd goed. Wat er nu met de nieuwe unattended cd gebeurt (SP2 dus); alles werkt, totdat je in de textsetup bij het punt komt dat 'ie bestanden gaat kopieren. Ik krijg dan de melding:

"Setup cannot copy the file: iaStor.sys" :(
Blablabla

Nu ben ik natuurlijk al aan het zoeken enzo geweest (GoT, Google enz enz) en toen zag ik dat je dit soort meldingen kan krijgen als je gebruik maakt van een unattended cd :'( . Dit zal waarschijnlijk ook de oorzaak zijn (floppy is goed, niet ge-oc'ed enz). Maarrrr nu de hamvraag; weet niemand hier een oplossing voor? Die kon ik nl. niet vinden. Ik heb die drivers al via "say-no-to-f6.pdf" automatisch laten laden tijdens de textsetup maar dan krijg ik bij het starten van Windows een blauw scherm.

Iemand hier ervaring mee? En nog liever een oplossing :P ?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 20:41

Acheron

updatepack.nl

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ziet er chill uit, gaak eens downloaden :) .
Ik had er al wel eens van gehoord, maar ik dacht dat nLite alleen bedoeld was om onnodige bestanden uit je ISO te trekken zodat deze minder groot werd zodat je weer meer tweaks en progs op je cd kwijt kon.

• Patjen69
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 15:27
Dr. Timo,

ik heb net hetzelfde probleem, XP corporate +sp2 geslipstreamd, F6 en daarna de foutmelding can not load iastor.sys . Heb al verschillende floppy's geprobeerd en daar ligt het dus niet aan.
Heb dan geprobeerd om de sata raid drivers meteen in de xp drivers bij te stoppen maar dan zegt hij het nog bij de unattended install dat iastor.sys niet kan gelezen worden.
Volgens mij zou het dus aan de drivers en een incompatibiliteit met SP2 liggen maar ik heb net van iemand te horen gekregen dat het bij hem wel lukt (met hetzelfde mobo en xp+sp2).
Ik denk dat ik maar eens een nieuwe slipstream ga maken.
Die van mij was trouwens met nlite gemaakt dus ik weet niet of jij daar meer succes mee gaat hebben.
Veel geluk en laat iets weten of en hoe het dan wel lukt wil je ??
Thanks ! _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 heeft een XP SP2 RIS setup gedaan (zonder CD of floppy) op een ICH5R in raid1 , maar daarbij moest ik wel een aparte TEXTMODE dir hebben om tijdens textmode setup de iastor.sys drivert te kunnen laden.

dat was dus even pielen, maar daarna was het ook binnen 25 minuten een volledig geinstalleerde bak die al correct in m'n domain hangt + alle published/assigned applicaties vanuit AD :)

Microsoft minuten zijn dan ineens heel kort :P

Ik ben nu bezig met een reinstall van de betreffende RIS server (180 dagen waren om :/ ) maar zodra deze weer up is zal ik de relevante gegevens hier neerpoten.

RIS gebruikt dezelfde FLAT structuur als een CD-based install dus dat moet dan ook werken ;)

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 18-01-2005 00:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Patjen69 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:23:
Dr. Timo,

ik heb net hetzelfde probleem, XP corporate +sp2 geslipstreamd, F6 en daarna de foutmelding can not load iastor.sys . .... en laat iets weten of en hoe het dan wel lukt wil je ??
Thanks ! _/-\o_
Ik heb die drivers dus ook in XP geslipt, maar dan handmatig, via een PDF'je wat ik via GoT heb gedownload (kan de link zo gauw even niet meer vinden). Kreeg geen foutmeldingen over files die niet gevonden konden worden e.d. alleen een BSOD tijdens het starten van Windows.

Ga het nu even met nLite proberen, hou jullie op de hoogte.

@BackSlash32:

RIS heb ik idd ook aan zitten denken. Heb op m'n werk een RIS draaien, dus mss dat ik daar nog wat mee kan gaan pielen. Maar eerst effe nLite :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 10:24 ]

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 17:33
Ik had dit probleem ook maar bij mij stonden de drivers nog op een andere partitie, dus daar vanaf geladen en het werkte perfect :)

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:33
idd je RAID drivers laden met F6 bij een unattend CD/DVD install werkt niet.
Ik weet niet meer precies wat in dat PDFje stond maar ik heb mijn RAID drivers toegevoegd via deze link:
http://greenmachine.msfnhosting.com/READING/addraid.htm

π MW finishers

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Net via nLite geprobeerd, en nu krijg ik al een blauw scherm als ik moet gaan partitioneren tijdens te textmode :( .

Ik ga even verder pielen en hou jullie op de hoogte....

Edit:

Net zonder tussenkomst van nLite (dus gewoon de volle 600Mb) SATA drivers geslipt mbv deze guide. Nu een blauw scherm tijdens de textmode waar je mag gaan partitioneren.

:(

Ik geef het denk ik maar op... tenzij er nog mensen zijn die een andere oplossing hebben :P ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een 1 of andere patch van MS ofzo?

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:33
Weet niet of het inmiddels al opgelost is maar ik kwam net het topic tegen op het MSFN forum waar dat PDFje, waar jij op doelde, oorspronkelijk vandaan komt. Misschien dat je daar je vraag kunt stellen:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=32151

π MW finishers

Verwijderd

Volgens mij laadt windows de drivers niet, als ie niet WHQL zijn. Je ziet ze wel, maar naar de reboot, nada.
dit misschien je driver?
Dat is de WHQL driver, ich5. Ik weet niet of iastor.sys erop zit.

edit
dont bother, even gekeken..staat er niet op.
Ignore linkje boven :)
betere link
/edit.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 22:18 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 20:41

Acheron

updatepack.nl

kijk eens met
code:
1
sigverif.exe
of Windows de drivers wel echt gesigneerd heeft.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die iastor drivers kun je bij Intel zelf (AAR353) halen, deze is 100% zeker weten signed (zit de .cat file bij).

Jammer dat je niet precies vertelt welk bluescreen je krijgt tijdens textmode setup.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:42
Deze howto zou je ook nog kunnen proberen. :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Onder tussen heb ik even de moed opgegeven en gewoon met een "normale" cd windows geinstalleerd. Ik baal wel!!

Ik heb drivers gebruikt van de site van mijn moederbordfabrikant (GigaByte, ik heb een 8KNXP). Ik neem aan dat deze wel WHQL zijn. Maar goed ik ga het effe proberen met die van Intel... Voorlopig geen tijd (tentamens enzow) maar zodra ik meer weet post ik hier :)

Thanx :)

Edit @ BackSlash32

Idd, dat is wel stom van me, ik zal die cd nog eens een keer draaien en effe wat details posten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 12:35 ]

Pagina: 1