Toon posts:

[xp][Internet] Grote downloads vaak corrupt/onvolledig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds de laatste tijd het volgende probleem:

Als ik van internet via http en/of FTP bestanden download zijn deze 9 van de 10 keer corrupt. De grootte is dan ook vaak (net iets) kleiner dan aan het begin wordt aangegeven. Het bestand download eerst heel normaal, maar zodra ik rond de 98% kom, blijft ie "hangen". Het bestand is op een gegeven moment binnen en wordt naar de desbetreffende map gekopieerd. Het bestand is dan ook niet of nauwelijks te openen. Hij geeft aan dat het beschadigd is of dat er CRC errors zijn

Wat draai ik:

PC is de Medion MD5000
Windows XP Home + SP2
IE6 + SP2 updates
McAfee Internet Security:
- Virus Scna Pro 8.0
- Profession FireWall Plus 5.0
- Privacy Service 6.2
- SpamKiller 5.1
ISP = @home (snelste abonnement)

De Moterola modem staat vlak naast de aansluiting waar de kabel het huis in komt en de coax kabel is hooguit 30 cm tot 50cm

De UTP kabel is 15 m.

Wat heb ik al gedaan:

de search functie op Got gebruikt en alle topics doogelezen die hier mee te maken hadden.
Alle tips die hier stonden geprobeerd:
UTP kabel vervangen
VIA 4in1 drivers geinstalleerd
NIC op 100Mb Full Duplex gezet (is een on board NIC)
Standaard 10 Mb nic die ik nog op zolder had liggen in een van de PCI sloten gedaan.
Memtest 3 uur laten draaien
een defrag+scandisk met DiskKeeper 8.0 gedraaid
Hetzelfde bestand van meerdere locaties gedownload
Gebeld met de helpdesk en op aanraden van hun de virusscanner tijdelijk gedisabled.

Dit laatste is naar mijn mening pure onzin, omdat er altijd wel wat in het geheugen draaien blijft. En het lijkt mij niet dat het aan McAfee ligt, want a: het is een van de beste virusscanners (mijn mening) en b: als het aan McAfee lag, zouden ze hier binnen de kortste keren klachten over krijgen en een patch uitbrengen.

Het enige wat Ik nog niet gedaan heb is een andere pc/laptop aan de modem hangen met een kortere UTP kabel.

Wat wel opvalt is als de bestande niet al te groot zijn (vaak minder dan 1MB) dan gaat het wel goed.

Al met al heeft het me niets geholpen en ben ik toch echt al een paar dagen aan het testen.
Graag tips die me verder kunnen helpen, zodat de bestanden eindelijk goed binnen komen.
Ik heb (nog) geen zin om mn pc opnieuw te formatteren alles opnieuw te installeren. Alles draait, op het downloaden na dan, als een trein.

Raymond

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zelfs de utp kabel op het werk laten doormeten.
Bleek dat pin 2 niet goed zat.
opnieuw connectoren er aan laten zetten...

NIETS!!!

weer blijft ie hangen op 99%

Raymond

Verwijderd

en naar een andere plaats laten downladen.
hoest met de hd welke indeeling ntfs fat32

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op meerdere plaatsen heb ik natuurlijk ook geprobeerd (zie eerste post)
indeling is NTFS

Wat ik ondertussen al geprobeerd heb is McAfee deinstalleren en stukje bij beetje installeren.
Wat me opvalt is dat na de installatie van alle onderdelen, gaat het nog steeds goed.
Op het moment dat ik "check for updates" gedaan heb...BINGO! daar gaat ie de fout in. Zit het in een van die updates...

Ik moet maar iets anders als beveiliging gaan installeren.
Suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wat aan het testen gegaan en nu een beetje in de omgekeerde volgorde:
alles installeren en daarna stukje bij beetje verwijderen.
Bij de eerste was het meteen raak.
De boosdoener is McAfee Privacy Service 6.2
Nu ik deze niet geinstalleerd heb, gaat alles goed.
Ik ben op dit moment een trial aan het downloaden en jullie horen wel.