Toon posts:

Nieuw klein systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Over audio moet 'k toegeven dat ik er niet al teveel van kan, om niet te zeggen bitter weinig. Toch wilt dit niet zeggen dat ik geen verschil kan horen in kwaliteit, alleen heb ik me nooit echt verdiept in de "hardware" van de audio. Nu, ik ben op zoek naar een goedklinkende geluidsinstallatie. Ik besef ook dat dit maar al te vaag is. ;) . Daarom wat meer info:
Ik ben meer op zoek naar een systeem dat niet echt al teveel vermogen hoeft te hebben, goed geluid is belangrijker ! Daarom voel ik me ook aangesproken tot de Yamaha Pianocraft E400 of E300 http://www.yamaha-online....ang=h&country=BE&idcat1=2 welke zeer goed klinken voor een redelijke prijs (ong. 500 euro).
Zoals ik heb al heb verteld weet ik voor de rest niet veel af van andere mogelijkheden. Ik kan ook moeilijk een hele stad afschuimen en dan op twee verschillende plaatsen ketens vergelijken. Mss weten jullie mij een alternatief voor te stellen in die prijsklasse. Het enige wat ik niet wil is, is een "boombox zonder enige muzieke kwaliteiten met 2x 150 watt". :/

Bedankt

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ik kan ook moeilijk een hele stad afschuimen en dan op twee verschillende plaatsen ketens vergelijken.
Want ? NOFI, maar als jij verwacht dat wij moeite doen om jou te helpen, dan mogen wij toch zeker wel moeite van jouw kant verwachten ? Je mag er zelf ook wel wat tijd in steken. Zoek gewoon 2 of 3 winkels op in de buurt, laat je een beetje voorlichten, luister een beetje en na een middagje shoppen (als je er niet teveel tijd aan wilt besteden) heb je datgene wat jij wilt. Want wij weten niet wat voor geluid jij wilt, iedereen heeft zijn eigen smaak.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik heb geen idee welk type muziek je luistert. Voor 500 euro kun je nieuw denk ik alleen standaard HT zut kopen dat inmiddels nergens meer naar klinkt. Kijk misschien ook eens naar tweedehands spullen, spaart je een hoop geld uit en je krijgt ongelooflijk waar voor je geld. Wat voor systeem zoek je eigenlijk? Alleen een amp, een cd-speler erbij, een DVD speler erbij, tuner, LP? Iets meer info is gewenst.

Als je alleen op zoek bent naar een amp en een cd speler, dan kun je kijken naar een Loewe Legro . (de aangeboden legro is nieuw en vandaar dat de prijs >1000 euro is. Op dit moment wordt er op eBay geen tweedehands aangeboden, maar meestal gaan ze weg voor rond de 500 euro) Dit is een geintegreerde voor- eindversterker en een cd speler. Deze wordt gemaakt door de Schotse fabrikant Linn en is een directe kopie (op de ombouw na) van de Linn Classik (zie http://www.linn.co.uk ). De behuizing is zeer compact en zeer stijlvol, vermogen is slechts 66 Watt in 4 Ohm en wanneer je muziekstijl pop, jazz, klassiek, etc is, dan is het een verademing om naar te luisteren (iig voor dat geld). Houd je daarentegen meer van R&B of Trance dan mag je deze post als niet gelezen beschouwen en een van de andere aangedragen producten uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Want ? NOFI, maar als jij verwacht dat wij moeite doen om jou te helpen, dan mogen wij toch zeker wel moeite van jouw kant verwachten ? Je mag er zelf ook wel wat tijd in steken. Zoek gewoon 2 of 3 winkels op in de buurt, laat je een beetje voorlichten, luister een beetje en na een middagje shoppen (als je er niet teveel tijd aan wilt besteden) heb je datgene wat jij wilt.
Natuurlijk wil ik er wel tijd in steken maar ik ben van mening dat je op twee verschillende locaties moeilijk 2 verschillende opstellingen kan vergelijken. Het is ook niet voor niets dat ik met het voorstel van een yamaha afkom. Ik vond deze "redelijk" klinken voor z'n prijs. Ik vroeg gewoon (zoals er in de openingspost staat) of er geen alternatieven zijn. En wat de info betreft geeft 'k toe dat ik wat over het hoofd heb gezien. M'n eisen zijn dan ook enkel een cd-speler (dvd mag als dit niets afdoet aan de geluidskwaliteit en niet een te grote bijdrage vraagt op de prijs, wat dus weinig realstisch is :) ), versterker en speakers. Op mezelf weet ik al wel dat dit geen high-end zal zijn maar toch wil ik met een beperkt bedrag toch al een eindje op weg. Mss kunnen jullie voor de prijs van ong. 500 euro (mag "ietsje" ;) meer zijn) een amp en speakers aanbevelen. cd-speler kan 'k ff anders lenen. Muziek die ik beluister is van jazz tot klassiek e soms wel wat moderner (geen boenke-boenke ! ;) )

Ps. waarom ik niet gewoon naar een winkel ga "luisteren" is omwille van de verkopers die hun producten het beste achten en alleen willen verkopen.

groeten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 18:52 ]

• JT

JT

VETAK y0

Verkopers kunnen hun producten het beste achten, maar daarom moet je ook luisteren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:51:
Verkopers kunnen hun producten het beste achten, maar daarom moet je ook luisteren.
Ook als hun beste producten de Bose-producten zijn? :P

• JT

JT

VETAK y0

Dan ben je volgens mij al in de verkeerde winkel, maar das een andere discussie :P Bose is nogal een gevoelig onderwerp omdat het altijd veel discussie oproept, dus laten we daar maar over ophouden :o

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Misschien kun je even je profiel wat updaten, zodat als we wat winkels in de buurt kennen je daar wat occasions kunnen aanwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:35:
Misschien kun je even je profiel wat updaten, zodat als we wat winkels in de buurt kennen je daar wat occasions kunnen aanwijzen.
Ik wil me hier natuurlijk wel mee bezig houden als ik jullie (en mezelf natuurlijk ook ;)) mee help, alleen... gaan jullie winkels in de buurt van Antwerpen kennen? :)

Bij deze dus; ik woon in de omgeving van antwerpen. Ook kan ik in bepaalde perioden van het jaar in Maastricht wat zoeken.

Verwijderd

Hmm, komt niet helemaal overeen met de mij bekende definitie van randstad... sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:40:
Hmm, komt niet helemaal overeen met de mij bekende definitie van randstad... sorry.
Er werd toch helemaal niet naar een randstad gevraagd :/ ? En wat is de juiste definitie dan btw?

Verwijderd

je kunt een bose systeempje kopen..
als je die 2ehands koopt met een leuk versterkertje heb je echt super geluid.

Verwijderd

Tja het komt er toch op neer dat als je een goed gefundeerde aankoop wilt doen je echt zelf zal moeten gaan luisteren. Alleen dan weet je zeker dat je je koopt wat in jouw oren het beste klinkt. We kunnen hier met z'n allen wel posten wat wij het lekkerst vinden, maar daar ben jij niet mee geholpen.

Zie ook: Policy mbt het kopen van versterker en luidspreker vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.