[Nec3500] DVD branden mislukt 1 op de 3 keer

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-03 14:28
Nou de titel zegt het bijna al: ik heb dus een NEC3500 dvd-brander....
En naar mijn zin mislukken veel te veel DVD's.......begin er aardig ziek van te worden...
Het gebeurt alleen maar bij DVD's....bij CD's geen last van.
Ik heb dus platinum DVD +R 8x schijfjes......Branden doe ik met Nero6 en ik heb nieuwe firmware gedownload maar niks blijkt te werken (TDK 2C8)
tijdens het branden loopt de buffer ineens naar beneden en stopt ie met schrijven....Tijd loopt wel gewoon door, dus moet hem handmatig op stop drukken anders gaat ie eindeloos door....
Misschien ligt het wel aan nero, dus moet eigenlijk een ander simpel brandprogramaatje kunnen testen of te kijken of dat het is........Het zijn trouwens altijd films die mislukken (VOB files ed)

Waar zal het aan liggen en wat kan ik nog proberen om het te verhelpen......
Ik weet dat er ergens een topic loopt van welke media, brander en firmware het beste bij elkaar te gebruiken is, maar daar kom ik niet echt veel verder mee.....

Verwijderd

Staat er toevallig een active virusscanner aan?

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 12:35
Hoeveel intern geheugen heb je?

En hoe zit het met je virtueel geheugen?

Ik beschik over 1GB ram, en over een vaste pagefile van 512 MB, en ik kan dvd's prima branden. Aangezien vob files altijd de 1GB grens benaderen zul je denk ik genoeg geheugen moeten hebben.

Probeer ook eens een film te kopieren met DVD Decrypter? Als het daar ook niet mee lukt kun je iig je software uitsluiten.

Wanna play?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

F-Tim schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:01:
Hoeveel intern geheugen heb je?

En hoe zit het met je virtueel geheugen?

Ik beschik over 1GB ram, en over een vaste pagefile van 512 MB, en ik kan dvd's prima branden. Aangezien vob files altijd de 1GB grens benaderen zul je denk ik genoeg geheugen moeten hebben.

Probeer ook eens een film te kopieren met DVD Decrypter? Als het daar ook niet mee lukt kun je iig je software uitsluiten.
Ik heb dezelfde brander, 512 MB intern, en op 16 speed DVD films branden is no problemo. Het heeft i.m.h.o. weinig met je geheugen te maken, nero neemt toch maar 80 MB buffer ofzo (als je dat wilt veranderen, zoek dan ergens in de Faq van SA)

Mijn tips:

Pak DVD RW schijfjes om mee te prutsen, scheelt schijfjes
Ga met oudere/nieuwe firmware testen
Ga met een ander merk schijfjes testen
Pak een ander brandprogramma
Ga eens kijken of je een gewone dataDVD wel goed kan branden
Verlaag de schrijfsnelheid eens

Je hebt denk ik genoeg mogelijkheden om te proberen
Succes ermee :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Staat UDMA 2 aan of staat de drive in PIO mode.

• Mich007
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:19:
Staat UDMA 2 aan of staat de drive in PIO mode.
Geen flauw idee.........
Wilde net dus even gaan proberen met DVD decrypter, maar die kan alleen maar iso's wegschrijven, geen losse filmbestanden (VOB etc) toch??
Heb net ook even Nero infotool gedownload.....en is het rapportje staat ook dat de brander geen +R kan lezen en schrijven.....dit klopt toch niet??? Moet normaal toch geen probleem zijn

had via http://drivers.softpedia....D3500A-firmware-218.shtml firmware 2.18 gedownload, maar toen ik die wilde installaren kreeg ik de melding 'target NEC ND-3500A not found correctly'

[ Voor 43% gewijzigd door Mich007 op 17-01-2005 19:09 ]

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik brand alleen maar Platinums DVD+R (8x) met de NEC3500. Alleen ik heb er nog geen firmware overheen gegooid. En gewoon op systeem met XP + 512 + XP1800 zonder al te veel proggies die starten/draaien. En met NERO natuurlijk.

Maar misschien pakt Alcohol ze wel? Dat proggie is niet al te groot volgens mij.

• Mich007
Update:....Ik ben er bijna van overtuigd dat het aan Nero6 ligt....
Op zich niet zo'n probleem maar nu zoek ik dus 1 of enkele programaatjes waarmee ik dus DVD's (films) mee kan schrijven op dezelfde manier als Nero (dus zonder image-bestand) Het liefste freeware, maar is natuurlijk geen must.....wie o wie helpt me??

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mich007 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:08:
Update:....Ik ben er bijna van overtuigd dat het aan Nero6 ligt....
Op zich niet zo'n probleem maar nu zoek ik dus 1 of enkele programaatjes waarmee ik dus DVD's (films) mee kan schrijven op dezelfde manier als Nero (dus zonder image-bestand) Het liefste freeware, maar is natuurlijk geen must.....wie o wie helpt me??
Ik heb de NEC2510a, en had zelfde probleem met nero6, bij mij is het opgelost door de nieuwste versie van nero te installeren.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als het gewoon de originele DVDs zijn, kun je met Alcohol 120% een 1:1 kopie maken, ik denk dat die dat wel slikt..

[ Voor 131% gewijzigd door Tanuki op 27-02-2008 12:55 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Mich007
Ik heb de NEC2510a, en had zelfde probleem met nero6, bij mij is het opgelost door de nieuwste versie van nero te installeren.
Ik heb net de nieuwste Update van de Nero site gehaald en het ' lijkt' te werken...
Ik heb nu 3 schijfjes achter elkaar op 12x weggeschreven zonder problemen
Pagina: 1