Toon posts:

akkefietje planet

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben pas net weer online, ben 4 dagen afgesloten geweest van planet adsl.
dus ik opbellen bleken er wat problemen te zijn. dat doet er niet toe.
om me abbo weer te deblokkeren moest ik naar abuse@planet.nl mailen enz enz.
komen ze doodleuk met een log file aanzetten en dat ik even moest verklaren wat dat allemaal was.
ze zeiden dat ze mails hadden gestuurt naar me planet adres, laat ik die nou niet gebruiken (duh)
wat er dus gebeurt is doet er niet toe maar wel of planet nou zo'n log file mag bij houden of niet?
er was toch zo iets als een privacy wet enz?

[fragment uit één der logfiles]
--------------------
[ip] - - [25/Oct/2004:20:53:18 +0200] "GET / HTTP/1.0" 200 2792 63
"-" "-"

[ip] - - [25/Oct/2004:21:03:36 +0200] "HEAD / HTTP/1.0" 200 0 0 "-"
"-"
enz enz (er stond in dat stukje log file precies waar ik was geweest zo'n beetje)

t is geen kwestie van leven of dood maar ik vind het wel interessand om te weten natuurlijk..

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ja dat mogen ze loggen, maar ehm, gewoon zeggen 'Ik begrijp geen snars van je technochinees, kan je dit aan mij uitleggen alsof ik een domme gebruiker ben'.

Of heel erg flauw: 'Ja, dat zijn HTTP-requests, dat heb je weleens als je over het internet surft'

[ Voor 28% gewijzigd door Remus op 17-01-2005 17:33 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 17:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja dat mogen ze wel. Providers houden al jaren bij wat je precies doet. Dat is namelijk een van de weinige manieren die er bestaan om hackers, spammers etc. op te pakken.
Ik raad je aan om toch wel je planet e-mail te gebruiken. Niet alleen meldingen en waarschuwingen van abuse worden daar naartoe gestuurd, maar bijvoorbeeld ook je rekening, en eventuele weizigingen in het netwerk etc.
Dat Planet verder ruk is ben ik met je eens. Vorige week ben ik ook 2 dagen afgesloten geweest omdat er volgens planet ongeoorloofd veel e-mail verstuurd zou zijn vanaf mijn account. Heb gevraagd om bewijzen zodat ik in ieder geval weet waar ik naar moet zoeken, maar daar konden ze ook niet mee komen. Ik moest maar een firewall en een virusscanner installeren.
't is dat ik nog tot oktober aan het contract vast zit, anders was ik nu al weg geweest. Dit is namelijk niet de eerste keer dat ze de verbinding afsluiten zonder dat ze kunnen aantonen dat er daadwerkelijk ook iets aan de hand is.
Ze zeggen ook doodleuk dat als je internet afgesloten is dat je abuse maar moet mailen. Je kan ze niet bellen of faxen, maar alleen maar mailen. Lekker practisch.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48

Xeo

Mja ik ben ook een keer afgesloten door Planet... omdat ik een worm had.. ipv dat ze bellen sturen ze een mailtje... en tja abuse was slecht te bereiken dus maar een maand zonder internet gezeten.... ach jah soms is Planet zo ONklantvriendelijk....

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
het is idd wel kut maar zij doen er tenminste wel wat aan.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
idd, hoe moet ik nou naar planet mailen als ik me planet mail w8woorden niet meer heb :/
stelletje idioten daar.
bel je op, ja we kunnen niks voor u doen
heb gewoon mailtje volgelult. en toen was het in 3 uur goed.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Even vanauit gaande dat je bij een afsluiting gewoon geen verbinding meer hebt. Hoe wil je die email dan kunnen ontvangen?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:42
best wel raar inderdaad, maar wat was er dan abuse aan die http requests? pedofilie, moslim extremisme o.i.d. ?? Waarschijnlijk wel iets ernstigs, want tenzij iemand alle logs doorbladert hebben ze een searchstring/bot om nare zaken op te sporen.

Heb wel eens mijn ip-statisch gehad bij @home en op een gegeven moment had een of andere lutser hetzelfde ip en die ging zeuren, toen hebben ze mij ook afgesloten, zonder enige notificatie. Via de helldesk moest ik erachter komen en toen kreeg ik een preek. Kinderachtig.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had op msn gezegt dat ik de school ging opblazen :P
nee, ik kan me hetniet meer zo goed herrinneren maar het zal wel over een
ftp sessie of zo gaan :P

Verwijderd

ivm met de HTTP request lijkt me het niet geheel logisch dat dit over een FTP sessie gaat als ik eerlijk ben. Heb je lopen ddossen joh? :)

-EDIT- hehe, ff je sarcasme niet opgemerkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
de log file gaat nog verder door, maar ik heb volgens mij niet grof zitten ddossen of zo :>
heb wel ene paar keer in iemand computer gezeten magoed, ben niet zo iemand die alles gaat verwijderen of zo, doe het gewoon voor de fun,
ben er inmiddels al een tyd niet meer mee bezig :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:24:
heb wel ene paar keer in iemand computer gezeten magoed, ben niet zo iemand die alles gaat verwijderen of zo, doe het gewoon voor de fun, )
gevalletje computer inbraak dus .... gewoon voor de fun
gewoon voor de fun ergens inbreken en dan verbaasd zijn dat je daarvoor op de vingers wordt getikt

gewoon op je vingers getikt omdat gelogd is op welk systeem je hebt gezeten, je weet wel zonder toestemming, niet legaal, gewoon voor de lol.

als planet je niet had afgesloten, maar oom agent had bij je op de stoep gestaan, wat had je dan gezegd ?

dat je gewoon een lolletje uithaalde ?

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:29:
wat er dus gebeurt is doet er niet toe maar wel of planet nou zo'n log file mag bij houden of niet?
er was toch zo iets als een privacy wet enz?
de log file gaat nog verder door, maar ik heb volgens mij niet grof zitten ddossen of zo :>
heb wel ene paar keer in iemand computer gezeten magoed, ben niet zo iemand die alles gaat verwijderen of zo, doe het gewoon voor de fun,
Even voor de goede orde: jij vind dat jij wel mag inbreken in andermans computer, maar dat het feit dat Planet logfiles bijhoudt van jouw surfgedrag een inbreuk is op jouw privacy 8)7

In mijn ogen heb je geluk dat je weer op nieuw aangesloten bent. Had ik niet gedaan in ieder geval

-edit-
moet... sneller... leren... typen...

[ Voor 4% gewijzigd door CowArt op 17-01-2005 19:36 ]

Verwijderd

Komt daar de aap uit de mouw ;)

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het niet de verantwoordelijkheid van je provider om dat bij te houden en te controleren. Als zij klachten krijgen dan moeten zij wel contact met je op kunnen nemen, of ik het geval van een strafbaar feit je gegevens doorgeven aan de politie. Maar ik vind het in ieder geval geen argument om te zeggen 'als je inbreekt dan mogen ze ook je privacy schenden'. Want ze schenden die al voor je inbreekt en niet andersom, dus ook van de onschuldige burgers. Het blijkt dus dat werknemers gewoon toegang daartoe hebben en er hoeft maar 1 rotte appel tussen te zitten en het kan heel vervelende gevolgen hebben (gekoppeld aan de naam + adresgegevens).

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Verwijderd

Pff... in iemand anders pc lopen te neuzen is inderdaad niet netjes. Maar schoolmeester Planet heeft daar verder weinig mee te maken, laat oom agent dat maar afhandelen. (toch?)

Verwijderd

Het lijkt mij toch vrij duidelijk als je de gedragregels en algemene voorwaarden bekijkt.

Gedragsregels voor gebruikers van Planet Internet

Gepubliceerd op vrijdag 28 maart 2003

Op deze pagina staat beschreven aan welke gedragsregels de gebruikers van Planet Internet zich dienen te houden. Lees ook de Algemene Voorwaarden voor gebruikers van Planet Internet.

Algemeen
1.1 De gebruiker zal op geen enkele wijze andere Internet gebruikers beperken of hinderen in hun gebruik van het Internet.

1.2. De gebruiker zal geen inbreuk maken op auteursrechtelijk beschermde werken of anderszins handelen in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden.

Systeem en Netwerk beveiliging
2.1. Het is niet toegestaan zonder toestemming andere computers en/of netwerken op het Internet binnen dringen (ook wel "hacken" genaamd) waarbij de Gebruiker enige beveiliging doorbreekt en/of zich toegang verwerft door een technische ingreep met behulp van valse signalen of een valse sleutel dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid.

2.2. Het is niet toegestaan om softwareprogramma's/scripts/commando's te gebruiken,of anderszins activiteiten ondernemen, welke de beschikbaarstelling van de Dienst aan andere Gebruikers zal kunnen verhinderen of op een nadelige wijze zal kunnen beïnvloeden.

2.3. Het is niet toegestaan om processen/programma's op de systemen van Planet Internet te laten lopen als er geen directe verbinding met het systeem is.

3.1. Het is niet toegestaan om andere Internet gebruikers te bedreigen, te beledigen of te hinderen met e-mail door middel van taalgebruik, frequentie of grootte van de e-mail berichten.

3.2. Het is niet toegestaan om ongevraagde bulk mail berichten ('junk mail' of 'spam') te verzenden. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, commerciele advertentie berichten, informele berichten en politieke boodschappen.

3.3. Het is niet toegestaan om kettingbrieven ('chain letters') te forwarden en/of het zenden daarvan te bevorderen, ongeacht of de ontvanger deze wilde ontvangen.

3.4. Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de rechtmatige gebruiker mail te verzenden waarin in de header iemands anders zijn verzend of reply adres wordt vermeld.

3.5. Het is niet toegestaan om de mailbox van Internet gebruikers of een site te overspoelen met een erg groot of zeer vele mail berichten ('mailbombing').

Nieuwsgroepen
4.1. Het is niet toegestaan om grote aantallen van hetzelfde bericht in verschillende nieuwsgroepen plaatsen ('usenet spam').

4.2. Het is niet toegestaan om kettingberichten te plaatsen.

4.3. Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen in nieuwsgroepen die niet handelen over dat onderwerp ('off-topic posting').

4.4. Het is niet toegestaan om informatie uit de header van het bericht te vervalsen. Het is niet toegestaan om mailberichten uit te lokken door het plaatsen van berichten daartoe onder iemands anders naam, teneinde iemand te hinderen in zijn gebruik van het Internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 19:59 ]

Verwijderd

Als de gebruiker niet reageerde op de mail, dan kan PI toch ook telefonisch contact opnemen met de gebruiker? Ik zou eerst zekerheid willen voordat ik een lijn afsluit.

Verwijderd

Topicstarter
thats wy ik er mee bent gestopt
magoed we dwalen van het doel van dit topic af, mag planet dit doen.
ben er zelf nu ook wel achter dat het niet mag :|

Verwijderd

...ben er inmiddels al een tyd niet meer mee bezig :Y)
Hoe lang al niet meer, ongeveer 4 dagen?
Niet zo slim om dat hier toe te geven, Jarno de Vries uit Spakenburg! (profiel)

Je verdient niet beter dan dat iemand planet mailt met een linkje naar dit topic, zodat oom agent alsnog op de stoep staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:03:
thats wy ik er mee bent gestopt
magoed we dwalen van het doel van dit topic af, mag planet dit doen.
ben er zelf nu ook wel achter dat het niet mag :|
Ja dat mag, maar dat had je zelf ook kunnen vinden.

AV Artikel 5 / Vermelding Databank

De gegevens van gebruiker worden opgenomen in een database van Planet Media Group. Deze database is aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens onder de nummers: m1045783 en m1046801.

Met betrekking tot de in artikel 5.1. genoemde gegevens is het "Privacy Reglement" van Planet Internet van toepassing. Dit reglement is te vinden via de deze link.

4. Wat als u bepaalde informatie niet wilt verstrekken of ontvangen?

Afhankelijk van het soort informatie kunt u de registratie en het gebruik van gegevens al of niet blokkeren.

Gegevens die u niet kunt blokkeren zijn:

Persoonlijke gegevens. Voor de facturatie van betaaldiensten, zoals bijvoorbeeld uw internetabonnement, heeft Planet Internet uw naam, adresgegevens en bank- of girorekeningnummer nodig.
Verbruiksgegevens voor zover deze samenhangen met de facturatie, netwerkcapaciteitsplanning en het opsporen en voorkomen van misbruik.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan heeft dit topic niet zo veel nut meer, bedankt voor de antwoorden, wou het gewoon even weten.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Elke provider logt, net als dat elke webserver logt en dat wist je maar al te goed (is ook genoeg in het nieuws geweest @ frontpage en is verder ook nooit doodgezegen). Ik mag toch wel aannemen dat ze niet losjes over de loggegevens doen en dat niet iedereen erbij kan (bij. alleen de abuse afdeling). (en ze doen er sowieso niet losjes over want zij houden zich ook aan het CBP)

Om abuse meldingen na te trekken zijn logs gewoon essentieel. Je kan wel zeggen 'laat de politie het maar uitzoeken', maar de politie kan ook weinig als er geen logs zijn. B)
Dat ook mijn gedrag gelogd wordt, neem ik op de koop toe als ik weet dat men dankzij logs de misbruikers uit het systeem kan halen.

Op welke sites ik allemaal kom (en al zouden daar wat pr0nsites tussen zitten), boeit echt niemand bij de provider, dus niemand die mijn gedrag in die logfiles gaat natrekken, zolang ik me verder maar aan de AV houdt en dus niemand lastig val met spam of hackwerk.

{signature}

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cerberus schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:43:
Ik vind het niet de verantwoordelijkheid van je provider om dat bij te houden en te controleren.
daar denkt de nederlandse wetgever anders over aangezien die het balletje bij de ISP heeft neergelegd.

Wet telecommunicatie II.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb ook eens een keertje een mailtje van Planet gehad: Serieuze waarschuwing! Bij een website die ik beheer, stonden er twee mappen op de server bij (.data en .psy), die ik er niet had gezet. Via de chat (HTTP-CHAT met een GET methode om de data in te vullen in de chatdb |:( |:( |:( ) had ik het wel met iemand over 'eggdrop' gehad... en in die mappen stond iets van een eggdrop. Heb er niets mee te maken, kreeg wel zo'n mailtje...
(Ik zat daarentegen wel te chatten met de 'beruchte' Martijn H.)

Als je echt niets hebt gedaan kan je het het beste negeren...

We are shaping the future

• Marijn_S
  • Niet online
BackSlash32 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:17:
[...]

daar denkt de nederlandse wetgever anders over aangezien die het balletje bij de ISP heeft neergelegd.

Wet telecommunicatie II.
Nou ja, het controleren is niet de taak van de provider, ook niet met de nieuwe telecommunicatiewet, toch?

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ik zeg dan ook dat die het balletje bij de ISP gelegd heeft ;)

Deze dient namelijk de datagegevens bij te houden, op afroep beschikbaar voor opsporingsambtenaren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
wel toevallig dat ik in die tyd veel met sites bezig was...
zou dus daar ook best aan kunnen liggen aangezien ik me zelf kan herrinneren dat het voorgaande veel eerder is gebeurt (denk aan 1.5 jaar geleden oid)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:42 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
btw tijd schrijf je met ij en niet met y...

Verwijderd

Topicstarter
bigfoot1942 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:43:
btw tijd schrijf je met ij en niet met y...
weet ik y typt sneller

Verwijderd

ze controleren hier over het algemeen niet actief op en zullen een klacht gehad hebben van een gebruiker. Dit is een veel voorkomend probleem

(overigens stuur ik mail headers ook vaak door naar providers abuse adressen zodat deze gebruikers geblokkeerd worden, ivm verzenden van virussen of spam)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:08:
ze controleren hier over het algemeen niet actief op en zullen een klacht gehad hebben van een gebruiker. Dit is een veel voorkomend probleem

(overigens stuur ik mail headers ook vaak door naar providers abuse adressen zodat deze gebruikers geblokkeerd worden, ivm verzenden van virussen of spam)
Juist, ze controleren de logfiles normaliter alleen als er misgebruik gemeld wordt.
Het is goed dat Planet hier juist tegen optreedt, dat zal de TS ook vinden als het hem overkomt.

Verwijderd

Volgens mij moet TS van geluk spreken als het hierbij blijft. Abuse zal je niet voor niets afsluiten! Als TS op iemand computer huisvredesbreuk heeft lopen plegen dan kan justitie er ook nog wel eens aan te pas gaan komen.

Ik zelf spit geregeld mijn logs door en IP's die aan het kloten waren geef ik ALTIJD door aan de abuse van hun provider. Ze willen alleen nooit terugkoppelen wat ze dan gaan doen, maar bedankt voor je topic, lijkt me dat abuse daar toch geregeld actie op uitoefend.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik denk dat iemand bij Planet zich een beetje verveelde en toen ging zoeken naar kakkerlakken op het netwerk...vonden ze jou, sloot hij je af :P.

Gewoon, voor de fun ofzo. Hij is vast niet iemand die je permanent afsluit ofzo. Gewoon fftjes, voor de fun :P

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:08:

Hier ook. En planet is, inmiddels, een van de snelste met afsluiten :) En van mij mogen ze.
Het enige wat ze eigenlijk doen is het blokken van je internet toegang. Je mag nog wel op de mailserver maar alle mail richting internet wordt ook weer tegengehouden. De reden hiervoor is omdat de meeste mensen, die wormen op hun PC hebben, hun mail ook niet goed lezen. Stuur een mailtje, trek de stekker eruit en ze bellen vanzelf wel naar je helpdesk omdat internet niet meer werkt.
En gaan ze klagen en/of geld terug eisen verwijs je gewoon naar de algemene voorwaarde. Daarin staat dat ze regelmatig hun mail moeten lezen. Mensen bellen heeft meestal geen zin want de persoon die thuis over het internet gebeuren gaat is maar zelden thuis tijdens kantooruren.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

toch wil ik hier nog even een bijbelse noot aan toevoegen...

Hij die zonder zonde is , werpe de eerste steen... Er zijn hier een aantal user's die jojarno's intergedrag bekritiseren,maar ik vraag me of zij zelf wel ''zonder zonden'' zijn, nog nooit een backup-filmpje of cd'tje hebben gezien/gehoord,nog nooit een file'tje niet helemaal legaal geregistreerd hebben...affijn.....

/OT
ik krijg ook regelmatig geen verbinding met het internet zou dit aan het feit liggen dat ik erg veel download? ook al hanteert planet een redelijke ruime fup (100 gb ofz). Of moet ik het intern zoeken ?

[ Voor 5% gewijzigd door HeepH op 18-01-2005 16:19 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

HeefStan schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:17:
toch wil ik hier nog even een bijbelse noot aan toevoegen...

Hij die zonder zonde is , werpe de eerste steen... Er zijn hier een aantal user's die jojarno's intergedrag bekritiseren,maar ik vraag me of zij zelf wel ''zonder zonden'' zijn, nog nooit een backup-filmpje of cd'tje hebben gezien/gehoord,nog nooit een file'tje niet helemaal legaal geregistreerd hebben...affijn.....

/OT
ik krijg ook regelmatig geen verbinding met het internet zou dit aan het feit liggen dat ik erg veel download? ook al hanteert planet een redelijke ruime fup (100 gb ofz). Of moet ik het intern zoeken ?
Downloaden is gewoon legaal hoor! Dus het is geen zonde om een gedownloade film/cd te bekijken/beluisteren. En volgens mij is er nog niemand door abuse afgesloten omdat hij iets download of omdat hij een proggie niet helemaal legaal registreerd. Abuse sluit je alleen af als je andere tot last bent om op die manier de overlast te stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:38:
Volgens mij moet TS van geluk spreken als het hierbij blijft. Abuse zal je niet voor niets afsluiten! Als TS op iemand computer huisvredesbreuk heeft lopen plegen dan kan justitie er ook nog wel eens aan te pas gaan komen.

Ik zelf spit geregeld mijn logs door en IP's die aan het kloten waren geef ik ALTIJD door aan de abuse van hun provider. Ze willen alleen nooit terugkoppelen wat ze dan gaan doen, maar bedankt voor je topic, lijkt me dat abuse daar toch geregeld actie op uitoefend.
weet niet wat jij onder huis vrede breuk verstaat, dit ging over inloggen op iemands ftp :)

edit: die anonymous was en met beperkte rechten :

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 17:41 ]

Verwijderd

en dan krijg je HTTP req's terug. uhuh...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:02:
en dan krijg je HTTP req's terug. uhuh...
UPG, rotflmao

Verwijderd

In plaats van zo'n achterlijke reactie te plaatsen kun je me beter vertellen wat er fout aan is. nerd.

Verwijderd

Topicstarter
wel toevallig dat ik in die tyd veel met sites bezig was...
zou dus daar ook best aan kunnen liggen aangezien ik me zelf kan herrinneren dat het voorgaande veel eerder is gebeurt (denk aan 1.5 jaar geleden oid)

• Xandrios
  • Laatst online: 16-02 21:14
Kortom: Je hebt de AV overtreden, en je bent afgesloten. Oplossing? Je aan de regels houden.

Dit topic is nutteloos en bestaat voor 99% uit ongefundeerde flames. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.