CS 1.6 loopt alleen maar vast!!!

Pagina: 1
Acties:

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ok mensen, ik zit met een groot probleem. Counter-Strike is m'n lust en leven en nu werkt het niet naar behoren. Telkens als ik 5 min aan het cs-en ben loopt de hele boel vast. Hij freezed als het ware. Ook komt er helemaal geen foutmelding in beeld. Just freeze.

En verwijs me niet naar google of de zoekmachine want het leverde niks op.
Ik heb alles al doorgespit. ;)

Wat heb ik gedaan?

Nieuwste Forceware drivers geinstalleerd
Direct X 9.0C eropgezet
Win Xp Sp1 + 2 geinstalleerd
Temperaturen gecheckt (lijken in orde) Cpu is stressed 50 graden
Voltlijnen in bios gecheckt (je weet maar nooit)
Nieuwste VIA Drivers geinstalleerd

Mijn specs

Amd Thunderbird 1.1 ghz
512 mb ram
GF 4 TI 4400
Maxtor 120 GB 8 mb Cache
Win XP SP2
Aopen 300 Watt voeding

Wat kan ik hier aan doen? Ik ben echt ten einde raad. Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad?

Alvast heel erg bedankt _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door PcManiaxx op 17-01-2005 17:08 ]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Niemand :?

Verwijderd

Steam uninstallen en opnieuw downloaden is misschien een idee :)
Ja, ik weet dat dat veel tijd kost en ik weet ook dat steam vaak niet mee werkt, maar als het je lust en je leven is ;) lijkt me dat het proberen waard.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Damn, steam al inmiddels 2x opnieuw geinstalleerd :/ Ook w8 ik altijd tot het updaten van steam klaar is, dus daar ligt het niet aan.

Ben nu echt ten einde raad. Nog meer suggesties?

Verwijderd

PcManiaxx schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:57:
Ok mensen, ik zit met een groot probleem. Counter-Strike is m'n lust en leven en nu werkt het niet naar behoren. Telkens als ik 5 min aan het cs-en ben loopt de hele boel vast. Hij freezed als het ware. Ook komt er helemaal geen foutmelding in beeld. Just freeze.
..
Wat heb ik gedaan?

Nieuwste Forceware drivers geinstalleerd
Direct X 9.0C eropgezet
Win Xp Sp1 + 2 geinstalleerd
Temperaturen gecheckt (lijken in orde) Cpu is stressed 50 graden
Voltlijnen in bios gecheckt (je weet maar nooit)
Nieuwste VIA Drivers geinstalleerd

Mijn specs

Amd Thunderbird 1.1 ghz
512 mb ram
GF 4 TI 4400
Maxtor 120 GB 8 mb Cache
Win XP SP2
Aopen 300 Watt voeding
..
Welke Forceware drivers zijn bij jou de nieuwste. Welke soundcard en belangrijker nog, ook laatste drivers geïnstalleerd? Heb je ook gekeken of er iets in de logs van Steam staat (ik dacht Steam/Logs, zit nu op mijn werk).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor moederbord heb je? Misschien heb je een moederbord wat last heeft van lekkende condensatoren. Deze staan dan bol aan de bovenkant en er kan wat rotzooi uitkomen.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

In deze Troubleshooter staat een lijstje met potentiële moederborden.

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 18-01-2005 13:14 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Bedankt voor de reacties mensen.

Mijn moederbord is een ABIT KT7-RAID. Ik heb geen glimp op kunnen vangen van lekkende condensatoren. (gelukkig maar).

Mijn geluidskaart is trouwens een Yamaha Legace DS1 en ik heb hiervoor de nieuwste en laatste drivers via Win Update gedownload.

Tot nu heb ik de nieuwste forceware drivers (66.93). Ik zie net op de site van Nvidia dat de beta drivers uit zijn (67.03) Toch maar eens proberen dan.

Verwijderd

PcManiaxx schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:31:
Bedankt voor de reacties mensen.
..
Mijn geluidskaart is trouwens een Yamaha Legace DS1 en ik heb hiervoor de nieuwste en laatste drivers via Win Update gedownload.
Klinkt niet als een recente kaart, maar ik ga ervanuit dat dus de drivers stabiel zijn.
Tot nu heb ik de nieuwste forceware drivers (66.93). Ik zie net op de site van Nvidia dat de beta drivers uit zijn (67.03) Toch maar eens proberen dan.
Omdat jij een GF4 hebt, vraag ik me af wat driver updates voor jouw kaart doen. Heb je je videokaart ge-OC'd?

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 14:25

Row

Je zegt dat het beeld freezed, blijft het beeld dan ook precies zo staan of reboot hij vanzelf na een tijdje?

Werkte hij voorheen wel goed met de zelfde configuratie? Of heb je nog hardware toegevoegd of iets dergelijks?

Heb je windows al eens herinstalled?

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Bfunk: De drivers zijn stabiel, heb er voor zover ik weet nooit problemen mee gehad.
Videokaart is trouwens niet overgeclocked.

Row: Het beeld blijft precies zo staan. Ik kan niks anders doen dan keihard op de resetknop rammen. Voorheen werkte alles perfect heb verder geen hardware toegevoegd.

Windows heb ik gister nog opnieuw geinstalleer met alle recente updates SP1 +2.

Ik ga nu ff die nieuwste beta drivers voor m'n videokaart proberen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 19:19
speel je andere spellen, en werkt het daar wel goed?
Lijkt nml heel erg op een overhittingsprobleem.

TheS4ndm4n#1919

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik speel geen andere spellen behalve CS :Y)

Heb het nu met de nieuwste drivers geprobeerd en toch blijft het vastlopen.

Wat een rotding :(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Draai je kast eens open en laat er een tafelventilator op blazen. Als dat helpt, duidelijk een hitte probleem. Als je geen garantie meer hebt kun je de koeler van de videokaart loshalen en kijken of deze nog goed contact maakt met de GPU. Kijk ook of er genoeg of juist teveel koelpasta tussen zit. Als je nog garantie hebt, terug brengen. :)

Doe ook eens memtest86+

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

PcManiaxx schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:05:
Damn, steam al inmiddels 2x opnieuw geinstalleerd :/ Ook w8 ik altijd tot het updaten van steam klaar is, dus daar ligt het niet aan.

Ben nu echt ten einde raad. Nog meer suggesties?
Met jouw bovenstaande replies, heb je met 2x opnieuw geïnstalleerd ook al de hele boel opnieuw van scratch gedowned?

Andere suggesties:
* ff pc uitstofzuigen, veel stof is niet goed :)
* alle kaarten en kabels lostrekken en weer ff stevig vastprikken.
* Heb je al in de Steam logs gekeken? Maakt Steam een error file aan (mdmp of zoiets, in Steam base-dir)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 15:15 . Reden: oeps, foutje met copy, paste, quote ]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Er staan ongeveer 22 van deze bestanden, allemaal hetzelfde met maar steeds dezelfde melding:

Error:Failed to load dialog file Resource/UI/ClassMenu.res

Function trace:
CGameUI::Start
CGameUI::Initialize
CBaseUI::Start
CBaseUI::Initialize
Host_Init
CFileSystem_Steam::Mount()

Dit moet het probleem dus zijn. Maar deze melding kwam nooit nadat cs bijv was vastgelopen.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Deze bug zorgt ervoor dat Cs crasht. Ik heb voor zover alleen niks kunnen vinden hoe ik het op kan lossen. Heel google doorgespit.

Knap van je dat je heel Google doorspit in een klein uur ;) Gebruik in het vervolg de edit-knop, wil je? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Crash op 18-01-2005 18:27 ]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Niemand meer ideeen of suggesties?
Pagina: 1