Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gezocht: detail beschrijving Pentium

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

Ik ben al enige tijd op zoek naar een detailbeschrijving van de Intel Pentium processor. En met detail, bedoel ik echt wel 'detail' :-)
Zou er nergens een document/site zijn die die processor helemaal uit de doeken doet? Dus liefst niet alleen schema's, al is dat ook al wel leuk natuurlijk.
Uiteraard heb ik de intel white papers al gelezen, maar das meer gericht op toepassingen.
Ik zoek eigenlijk één of andere micro-elektronicus' site die die cpu helemaal onder handen heeft genomen en van naadje tot draadje beschreven heeft ofzo.
Google leverde me niks deftigs op, ofwel heb ik de juiste zoekterm nog niet ontdekt

bedankt!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

voor specs + een aantal plaatjes: kijk eens op http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p1.html (als je t over de Pentium I had dan :P)

offtopic:
dat linkje hierboven werkt niet in firefox :(

[ Voor 20% gewijzigd door SleutelMan op 17-01-2005 16:57 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
mja, das dus die white paper die ik bedoelde (al ziet ie er mij ietsjes uitgebreider uit toch wel)

maar das nogal toepassingsgericht dit hé, ik wil echt de hardware ontleden, nu, zal natuurlijk nog grotendeels bedrijfsgeheim zijn waarsch...

zou er zoiets niet bestaan over eenvoudigere processoren? Of misschien eerder micro-controllers?

Verwijderd

Voor ontleding moet je hier zijn: CPU's en GPU's ontleed
Daarnaast is je vraag nogal vaag en breed, er zijn wel miljarden eigenschappen die een vierkante mm van een CPU kan hebben - bedenk eerst eens wát je precies wilt weten.

Met CME heeft dit iig niets te maken - en alles wat Intel (of welke fabrikant dan ook) kwijt wil is opvraagbaar (ftp://download.intel.com/ > 51254 Files 72,221,170,674 bytes ;)) via hun chip-database of naleesbaar na het ondertekenen van NDA's.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:15 ]

Dit topic is gesloten.