Welke van de 2 autoradio's

Pagina: 1
Acties:

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 20:20
Vandaag is mijn geliefde autoradio (Sony CDX-3300) gestolen. Mijn enige condolatie is dat ik niet de enige ben, de hele straat is beroofd.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe. Als ik zo hier & daar reviews lees is mijn keuze op een van de volgende 2 gevallen:

Pioneer DEH-P3600mpb
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/538185D320A35E39C1256E3B00586A46_big.jpg

Clarion CXZ548RMP
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/486C29ED849A8103C1256E570048C3E8_big.jpg

Nu moet ik dus kiezen uit de 2. Wie heeft er ervaringen met deze autoradio's en kan die met me delen? Waar ik vooral naar kijk is waarde voor mijn geld en een goede geluidskwaliteit (zover mogelijk voor het bedrag).

Voordat iemand "je moet zelf gaan luisteren" gaat posten, dat ben ik wel van plan. Alleen hoor ik graag ervaringen over de radio's zelf, aangezien ik een auto audio leek ben. Alvast bedankt.

• Darius
Oja, had trouwens nog een vraag. Is er ech een groot verschil tussen de Pioneer P3630mp en de bovengenoemde P3600mpb?

Ook als je een ander auto radio in dezelfde klasse kan aanbevelen ben ik je dankbaar.

Verwijderd

Ik heb de 3600. Prima radio met een prima geluid en ik vind dat hij er ook nog eens erg mooi en strak uitziet in vergelijking met die drukke en bewegende displaytjes van de concurrentie. Enige nadeel vind ik dat het vrij duur is om er een AUX ingang bij te maken. Dat is bij die (lelijke n.m.m.) Clarion veel beter geregeld dacht ik.

So what?, denk je misschien, maar ik gebruik hem in combinatie met mijn iRiver H140 MP3 speler zodat ik onderweg kan kiezen uit een kleine 5000 muziekjes. Dan is een AUX in wel erg prettig.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 16:42 ]

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-07 11:59
Darius schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:34:
Oja, had trouwens nog een vraag. Is er ech een groot verschil tussen de Pioneer P3630mp en de bovengenoemde P3600mpb?
Het verschil zit um in de kleur van de display, 3630 is rood (vooral leuk in een VW). 3600 is universeel zeg maar

Ik heb un DEH-5600mp, net iets strakker geluid vind ik, maar 3600 serie is ook prima.

TIP:-->> Als je nog even wacht komen de nieuwe pioneer modellen uit !!

Jan-Willem

• Darius
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:41:
Ik heb de 3600. Prima radio met een prima geluid en ik vind dat hij er ook nog eens erg mooi en strak uitziet in vergelijking met die drukke en bewegende displaytjes van de concurrentie. Enige nadeel vind ik dat het vrij duur is om er een AUX ingang bij te maken. Dat is bij die (lelijke n.m.m.) Clarion veel beter geregeld dacht ik.

So what?, denk je misschien, maar ik gebruik hem in combinatie met mijn iRiver H140 MP3 speler zodat ik onderweg kan kiezen uit een kleine 5000 muziekjes. Dan is een AUX in wel erg prettig.
Dat is idd wel een minpunt. Maar wat is duur dan? En wat zijn je ervaringen met MP3 cds? Leest ie id32 tags wel goed in en sorteert ie goed op albums? Dat is voor mij ook belangrijk.

Verwijderd

Darius schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:47:
Dat is idd wel een minpunt. Maar wat is duur dan? En wat zijn je ervaringen met MP3 cds? Leest ie id32 tags wel goed in en sorteert ie goed op albums? Dat is voor mij ook belangrijk.
Ik dacht iets van 100-150 EUR. :( Zoek het zelf even na via google, ik heb de adapter bij Dunnet in rotterdam gekocht www.dunnet.com.

Ik draai eigenlijk nooit MP3 CD's op dat ding, ik heb het wel eens geprobeerd en ik had dacht ik toen geen klachten.

• Darius
100 euro is idd iets teveel van het goede. Dat is jammer, want hij ziet er idd wel strak uit. Is er geen ander model in dezelfde range die mischien wel standaard een AUX ingang heeft?

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51
Darius schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:47:
[...]

En wat zijn je ervaringen met MP3 cds? Leest ie id32 tags wel goed in en sorteert ie goed op albums? Dat is voor mij ook belangrijk.
Mijn broer heeft de 7600mp en die leest alle mp3's perfect, incl id32 tags
top apparaat, de 3600mp is in feite dezelfde radio alleen met wat minder uitgangen en ingangen, en zonder een kermis display :P

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jee-weetje schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:44:
[...]
TIP:-->> Als je nog even wacht komen de nieuwe pioneer modellen uit !!
Ik hoop dat je doelt op het feit dat de oude radio's dan goedkoper worden?

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-07 11:59
wat jij wil...

De "ouwe" modellen zoals 3600mp hebben een po-up/out volume knop... de nieuwe niet !
Ik weet niet waarom, maar stel dat het geen succes was....

Leek me nuttig om te vermelden en brengt twee nieuwe keuzes mee:
1. Wacht en koop het nieuwste van het nieuwset (misschien meer aansluitingen)
2. Wacht en koop het ouwe model voor minder

Jan-Willem

• Darius
Weet iemand wanneer de nieuwe modellen dan precies uitkomen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rond maart ergens... Maar doe jezelf een plezier, wacht op de nieuwe modellen, en koop dan een oud model... 99% van de tijd verandert alleen het design een beetje, en kun je voor hetzelfde geld een veel mooiere radio kopen...

• Darius
Maar hoeveel scheelt dat dan meestal? Twee maanden zonder muziek is ook moelijk vol te houden :p

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

reken tussen de 20 en 50 euro..
meestal net genoeg om net een modelletje hoger te kopen...

• Darius
Dat valt nog wel mee. Maar is er echt zo'n verschil als ik een prijsklasse hoger ga? Gaat niet zo zeer om het geld, maar ik wil gewoon de beste radio kopen wat betreft prijs/kwaliteit de beste verhouding heeft.
Pagina: 1