Toon posts:

Laptop via mijn Computer internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een probleem namelijk ik heb een Router beneden staan en een computer en boven heb ik nog een computer staan, op beide computers is internet aangesloten.

Nu komt de vraag, ik heb een laptop boven ik zou graag willen dat die laptop via mijn computer op het internet kan. Ik heb dus een netwerkkabel en een Ethernetkaart gehaald en geinstaleerd, maar het lukt op de een of andere mandier niet om het internet te delen met de laptop.

Wat ik heb geprobeert: De eerste ethernetkaart waar internet aan zit werkt goed maar als ik de tweede kaart wil inschakel (die met het laptop dan verbinding moet maken) dan lukt het niet.. Hij geeft niks aan...:S

Het lijkt alsof er helemaal geen verbinding tussen mijn computer en de laptop is.. Ik snap er echt niks van

Zou iemand die iets meer weet hierover mij AUB willen helpen?

BVD,

Verwijderd

Wat heb je aangezet op de 2e netwerkkaart? ICS?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:11:
Het lijkt alsof er helemaal geen verbinding tussen mijn computer en de laptop is.. Ik snap er echt niks van
is het wel een cross-cable? als je twee nics direct aan elkaar wilt knopen moet dat met een cross-cable. Anders krijg je interdaad 'helemaal geen verbinding'.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:39

franssie

Save the albatross

en gebruik je wel een cross cable? Heb je de laptop op DHCP Client staan (netwerkcontroller eiegenschappen oid, heb geen NL Windows). Succes

//Te laat ;) //

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 17-01-2005 16:19 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je een 8-aderige UTP kabel naar boven hept lopen kan je die via splitters opsplitsen in 2 utp verbindingen, zowel beneden als boven doen en hoppa, kan direct je laptop dedicated op de router.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:17:
[...]

is het wel een cross-cable? als je twee nics direct aan elkaar wilt knopen moet dat met een cross-cable. Anders krijg je interdaad 'helemaal geen verbinding'.
het is een normale netwerkcabel ik denk een 8-aderige UTP
maare kan ik dus niet gewoon deze computer met de laptop verbinden met deze kabel?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 15:08
Als je XP hebt kan het heel makkelijk, mits het natuurlijk niet (zoals veel hierboven gezegd is) geen kabel probleem is.
Selecteer in XP beide netwerkkaarten bij de netwerkinstellingen. Klik dan op Bridge en maak een bridge aan. Hierdoor wordt als het ware de ene netwerk doorgelust naar de andere en lijkt het net alsof het een directe verbinding is (alleen moet die andere pc wel aan staan)

[edit]
Je hebt dan geen probleem meer met DHCP of ICS. Werkt dan net zoals bij beide PC's die direct op de router zitten. :)

[ Voor 15% gewijzigd door SPee op 17-01-2005 16:29 ]

let the past be the past.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:26:
[...]

het is een normale netwerkcabel ik denk een 8-aderige UTP
maare kan ik dus niet gewoon deze computer met de laptop verbinden met deze kabel?
Jawel, met een gewone UTP kabel. Maar dan wel 1 waarbij de adres gekruisd zijn: een zgn "Cross-cable" :)

Zie ook: FAQ - Network Troubleshooting - Wanneer cross & wanneer straight?
en FAQ - Network Troubleshooting

:)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 17-01-2005 16:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
SPee schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:28:
Als je XP hebt kan het heel makkelijk, mits het natuurlijk niet (zoals veel hierboven gezegd is) geen kabel probleem is.
Selecteer in XP beide netwerkkaarten bij de netwerkinstellingen. Klik dan op Bridge en maak een bridge aan. Hierdoor wordt als het ware de ene netwerk doorgelust naar de andere en lijkt het net alsof het een directe verbinding is (alleen moet die andere pc wel aan staan)

[edit]
Je hebt dan geen probleem meer met DHCP of ICS. Werkt dan net zoals bij beide PC's die direct op de router zitten. :)
Bedankt ik zal het direct proberen maar maakt het dan iets uit als ik een gewone netwerkkabel heb?

Verwijderd

Topicstarter
SPee schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:28:

[edit]
Als ik met het rechtermuisknop op de eerst LAN verbinding klik en dan verbindings burg maken klik dan geeft ie "U moet ten minste twee LAN- of Hogesnelheids-Internet- verbindingen selecteren die niet door internet-verbindingen delen worden gebruikt als u een netwerkbrug wilt maken " enig idee wat dat betekend _/-\o_ ?

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:33:
[...]

Jawel, met een gewone UTP kabel. Maar dan wel 1 waarbij de adres gekruisd zijn: een zgn "Cross-cable" :)

Zie ook: FAQ - Network Troubleshooting - Wanneer cross & wanneer straight?
en FAQ - Network Troubleshooting

:)
Hmm bedankt voor je reactie... Kan ik het instellen dat die kabel cross wordt :?
Sorry maar ik weet niet veel over computers... |:(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 17:32
Is een hub of switch er tussen gooien niet makkelijker ? Die dingen kostern tegenwoordig niet zo veel meer.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 09:19
Even voor de duidelijkheid:

Je hebt 2 soorten kabels: Straight en Crossed

Normaal gebruik je straight (tussen hub en pc ofzow) maar als je 2 pc's aan elkaar verbinden wilt ben je een Crossed nodig. Deze kun je kopen bij de PC-boer. Met een straight kabel gaat het never-nooit-niet werken.

Daarnaast even over het bruggen: Je moet control ingedrukt houden en dan de BEIDE netwerkverbindingen selecteren. Dán kies je voor "netwerkbrug maken".

Als je beide zaken uitvoert moet het toch echt wel werken.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve meerdere antwoorden in 1 post te plaatsen ;)

Verder denk ik dat je idd eens goed de FAQ moet lezen.
Als er overal met klem word gevraagd of je wel een crossed kabel gebruikt (en niet straight) kun je natuurlijk wel op je klompen aanvoelen dat het wel degelijk wat uitmaakt als het een gewone kabel is ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
hesselbeertje schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:07:
Even voor de duidelijkheid:

Je hebt 2 soorten kabels: Straight en Crossed

Normaal gebruik je straight (tussen hub en pc ofzow) maar als je 2 pc's aan elkaar verbinden wilt ben je een Crossed nodig. Deze kun je kopen bij de PC-boer. Met een straight kabel gaat het never-nooit-niet werken.

Daarnaast even over het bruggen: Je moet control ingedrukt houden en dan de BEIDE netwerkverbindingen selecteren. Dán kies je voor "netwerkbrug maken".

Als je beide zaken uitvoert moet het toch echt wel werken.
Ok bedankt ik zal morgen zon kabelkopen en ik zal laten weten of het ook werkt.
Mvg,

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 04:44
Met een gewone kabel zou het in principe ook moeten werken. Ik heb hier ook een opstelling staan waarbij de 1 PC op de router aangesloten zit en de 2e PC op de 1e PC en daar heb ik gewoon een straight kabel tussenzitten.(ook via het bridgen van 2 netwerkkaarten in de 1e PC)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:18:
[...]

Ok bedankt ik zal morgen zon kabelkopen en ik zal laten weten of het ook werkt.
Mvg,
Hallo mensen,
Ik heb dus een cross cable gekocht maar het lukt niet om beide computers op het internet te zetten...
Ik heb een bridge gemaakt, maar als ik dat doe dan gaat het internet van deze computer af en komt het op de laptop?
en als ik die bridge weer verwijder dan gaat het internet van het laptop af en weer op de computer

Ik heb ook nog een vraag heeft het iets te maken met het ip ? moeten de computer en het laptop hezelfde op juist niet hetzelfde ip hebben ?

Alvast Bedankt!
Pagina: 1