[NT4] Netwerkprinters niet getoond in 2000 AD-domein*

Pagina: 1
Acties:

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 15:01
Vreemd probleem hier;

Als een bepaalde gebruiker inlogt op een NT4 station, zijn in de applicaties zijn netwerkprinters (geshared via een Windows 2000 Server) niet beschikbaar en wordt alleen de lokale printer getoond. In het configuratiescherm wordt het echter wel getoond, en er is ook gewoon een testpagina naar toe te sturen en af te drukken.
Log ik in als admin van het domein dan is het probleem weg en ook als lokale admin treed het probleem niet op :? . Het probleem zit dus hoogstwaarschijnlijk in het (roaming) profiel van de desbetreffende gebruiker.

Maar waar?

offtopic:
ik heb wel gezocht, maar vond helemaal niks wat ook maar leek op dit probleem

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titelfix, je OS is verplicht vooraan in de titel. Dit is in Windows Operating Systems - Policy uitgebreid na te lezen :)

Heb je de Active Directory-client wel geïnstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Masch
Shit :'( sorry, ik had hier al zolang niet meer gepost ;)
edit:
ik zie dat je er 2000 van hebt gemaakt :?, misschien is dit beter: [NT4] Netwerkprinters (2000 domain) worden niet getoond

De AD client wordt trouwens standaard mee geïnstalleerd in de images van NT4.

Het opnieuw aanmaken van het profiel was trouwens de oplossing. Helaas staan er dermate veel instellingen in het profiel van deze user (CAD user, daarom ook NT4), dat dit vooralsnog geen optie is, aangezien hier erg veel werk in zal gaan zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Masch op 17-01-2005 16:25 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Masch
* kick

Heeft niemand enig idee? Ik heb zelf nog wel wat gezocht en in google groups ben ik het probleem nu wel 2 keer tegen gekomen, maar zonder oplossing. Ook ideeën over in welke richting je het zou zoeken zijn welkom. Ik zit echt vast met dit probleem namelijk.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit ook voor een eventuele nieuwe printer die je connecteert?
Met welke programma's heb je dit - ook met notepad?
In principe zou het niet uit moeten maken namelijk ofdat je admin rechten hebt of niet :)

• Masch
elevator schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 01:18:
Heb je dit ook voor een eventuele nieuwe printer die je connecteert?
Ja, als ik een nieuwe netwerkprinter installeer, wordt deze ook niet getoond. Een nieuwe lokale printer wordt wel getoond, net zoals de al bestaande lokale printers.
Met welke programma's heb je dit - ook met notepad?
Ja, met echt alle programma's treed dit probleem op. De enige manier om een afdruk te krijgen uit de printers is het afdrukken van een testpagina.
In principe zou het niet uit moeten maken namelijk ofdat je admin rechten hebt of niet :)
Dat zou je inderdaad denken ja ;) Voor de duidelijkheid, het zit dus ergens in het profiel van de gebruiker. Als admin/ andere gebruiker/ deze gebruiker met ander (nieuw) profiel treed het probleem niet op. Als de gebruiker inlogt op een andere computer (2000) treed het probleem ook niet op, alleen bij NT4 machines.

[ Voor 18% gewijzigd door Masch op 19-01-2005 08:41 ]

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan de permissies op HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections wel goed? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel iets aangepast :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Masch
elevator schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:52:
Staan de permissies op HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections wel goed? :)
Daar had ik nog niet naar gekeken inderdaad. Ik heb dit even bekeken, dit staat volgens mij wel goed, de gebruiker heeft hier 'full control' en ook de admin heeft 'full control'. Ik heb ook even gekeken naar de security van het win32spl.dll bestand (aangegeven als 'provider' in de registry), maar ook dat lijkt goed te staan.

Ook de inhoud van de key's komen overeen met die van de andere computer, waar het wel werkt, hier lijkt mij het probleem dus niet te zitten, helaas.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1