Toon posts:

Flamebait??

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Degene die mijn reactie daarvan verdenkt is wel een heel erg lichtgeraakte Apple-lover.

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1217327

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:58
Het is sowieso een reactie die niets toevoegd. Alhoewel flamebait wat overdreven is ben ik het er wel mee eens dat die omlaag is gemod.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Vind hem goed gemod zo, het is niet echt een flamebait, maar je post hoort er ook niet thuis. Een beetje flauw, en niet grappig, dus... tja... terecht?

Anders modden naar overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je tweede zin is een beetje dom, vrijwel overal staat aangegeven dat je deze zelf mee moet nemen.
Je eerste zin, waarmee te kennen wordt gegeven dat de Macmini en een bejaardenPC best wel eens hetzelfde artikel zou kunnen zijn, kan je gerust als flame aanmerken. Ikzelf heb dat ding allang besteld en voelde me toch behoorlijk aangesproken ... en dat ben ik niet vaak.

* Delerium denkt dat 0 een coulante score is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Een MacMini voor bejaardenPC uitmaken is idd tamelijk beledigend, ook al zou je gebrek aan kennis gezien je tweede zin in je voordeel kunnen spreken.
(of is dit nu een flamebait by /me?)
:o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:34:
(of is dit nu een flamebait by /me?)
:o
Nogal, jah :P Ik kan de link tussen bejaarden-pc en mac mini ook als compliment kan uitleggen: "eindelijk een PC die eenvoudig genoeg is". Ook de overeenkomst met de AMD PIC ligt, gegeven het uiterlijk, voor de hand - de enige troll die ik er zo direct uit kan halen is de constatering dat Apple zich niet met sociale-achterstandsgroepen bezighoudt , the elitist bastards :>

Meer dan uiterlijke overeenkomsten tussen de betrokken artikelen zie ik trouwens niet. Dat doelgroepen en (vooral) implementatie uiteindelijk toch aanzienlijk verder uitéén liggen, en dat de artikelen op de FP inhoudelijk totaal verschillen, doet me wel vermoeden dat er meer sprake is van plaatjes kijken dan van lezen :)

Op z'n ergst een ongelukkig trolletje, maar geen flamebait; ter geruststelling: de desbetreffende modder lijkt in elk geval geen structurele "Apple-lover". In combinatie met de eigenlijk overbodige opmerking over scherm/tobo/muis al met al een terechte +0, denk ik.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat jullie hier impliceren is dat een bejaarden pc negatief bestempeld moet worden. Helaas deel ik deze mening niet met jullie en vind ik jullie in dit geval nogal beledigend tegenover de oudere gemeenschap klinken.
Wat is er mis met bejaarde mensen die gebruik maken van een zeer eenvoudige pc? Moeten we dan maar meteen denken dat ouderen te dom zijn om een ingewikkeldere pc te gebruiken?
Mijn bedoeling is nog niet eens half in de richting van wat jullie nu aangeven. Zoals het artikel ook beschrijft is (na het beter doorgelezen te hebben) dat er maar weinig mogelijkheden tot uitbreiding zijn op de MacMini.
Interpreteer mijn post zoals je wilt, dat laat me verder koud, maar ga mij niet beschuldigen van flamebait terwijl je zelf al niet al te positief over sommige zaken kunt denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:38:
Interpreteer mijn post zoals je wilt, dat laat me verder koud, maar ga mij niet beschuldigen van flamebait terwijl je zelf al niet al te positief over sommige zaken kunt denken.
Dan had je je post maar zo moeten formuleren dat daar geen misverstanden over kunnen bestaan. De achterliggende gedachte kunnen we niet zien, de post is imho dan ook terecht als flamebait bestempeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus stel je aan tis maar een POST op internet tis niet je leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:52:
tis?

Hier wordt gewoon gediscuseerd, als je daar niet tegen kan moet je niet posten...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:38:
Nou loop je toch te hard van stapel. Uit dat bejaarden-artikel:
Met deze computer is het niet mogelijk software te installeren, hardware te upgraden, een cd te branden of grote bestanden te downloaden (...)
en nou mag je echt even uitleggen waarom dat artikel met een technische analyse van de mac mini (die, overigens, hardwarematig wellicht wat lastiger is uit te breiden (maar het kan wel) en softwarematig gewoon over een fully fledged os beschikt) kan worden samengevoegd met een conceptuele beschouwing over idiot-proof computers.
Wat jullie hier impliceren is dat een bejaarden pc negatief bestempeld moet worden. Helaas deel ik deze mening niet met jullie en vind ik jullie in dit geval nogal beledigend tegenover de oudere gemeenschap klinken.
Even voor de goede orde: de bedoelde bejaarden-PC is een idiot-proof machine, als jij referte daaraan beledigend vindt, zeg je dus in feite dat bejaarden van een beledigende onkunde zijn. En dat is de duidelijkste flamebait so far :)
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:52:
Dit forum gaat over moderaties op de FP en iedere klacht of opmerking daarover nemen we serieus. Als je daar niks aan bij te dragen hebt, reageer dan niet. Dank je wel.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:49:
[...]

Dan had je je post maar zo moeten formuleren dat daar geen misverstanden over kunnen bestaan. De achterliggende gedachte kunnen we niet zien, de post is imho dan ook terecht als flamebait bestempeld.
Ik ga hier niet twisten over anders formuleren of anders interpreteren. Lees je de rest van de post die je gequoted hebt ook even door? Dan zal je zien dat er weinig andere mogelijkheden van interpretatie van mijn original post is.
En als je dan de reacties in dit draadje leest, dan zal je zien dat die veel beledigender zijn dan datgene wat ik heb geschreven.

De groeten! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:54:
[...]

Nou loop je toch te hard van stapel. Uit dat bejaarden-artikel:
[...]
en nou mag je echt even uitleggen waarom dat artikel met een technische analyse van de mac mini (die, overigens, hardwarematig wellicht wat lastiger is uit te breiden (maar het kan wel) en softwarematig gewoon over een fully fledged os beschikt) kan worden samengevoegd met een conceptuele beschouwing over idiot-proof computers.

[...]
Even voor de goede orde: de bedoelde bejaarden-PC is een idiot-proof machine, als jij referte daaraan beledigend vindt, zeg je dus in feite dat bejaarden van een beledigende onkunde zijn. En dat is de duidelijkste flamebait so far :)

[...]
Dit forum gaat over moderaties op de FP en iedere klacht of opmerking daarover nemen we serieus. Als je daar niks aan bij te dragen hebt, reageer dan niet. Dank je wel.
stik erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:56:
Ik ga hier niet twisten over anders formuleren of anders interpreteren. Lees je de rest van de post die je gequoted hebt ook even door? Dan zal je zien dat er weinig andere mogelijkheden van interpretatie van mijn original post is.
Dat is vreemd, want juist interpretatie bepaalt de moderatie. Dat er weinig andere mogelijkheden zijn, is flauwekul: wat je hier bedoelt is dat jij je weinig andere mogelijkheden kan voorstellen. Best, maar pin ons daar niet op vast.
En als je dan de reacties in dit draadje leest, dan zal je zien dat die veel beledigender zijn dan datgene wat ik heb geschreven.

De groeten! :r
Als we hier die interpretatieverschillen niet met voorbeelden mogen encadreren, kunnen we natuurlijk wel ophouden. Met het soort groeten dat je doet is dat waarschijnlijk ook wel het verstandigste - als je niet open staat voor discussie heb je weinig aan dit forum. En terecht.
Juist ja. Nou, wij ook van jou hoor O+

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 17-01-2005 18:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.