Toon posts:

A8N-SLI ondervindt bootproblemen na flashen van BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sys Specs:

a8n SLI (Bios: 1003-05)
AMD64 3200
HyperX 512
Club3d 6600GT
Raptor 74

Alles deed het toen Bios versie 1002 draaide.
Sinds het flashen naar 1003-05 met AsusUtility gaat alles(opstarten) slomer,
4 van de 5 keer geen beeld bij het aanzetten van pc,
terwijl rest door draait en ook XP die niet wil opstarten.
Soms kan ik niet eens in de Bios of bootscreen komen.

Via AusUtility kan ik niet downgraden ik heb geprobeerd om via floppy te booten zodat ik Bios kan downgraden maar boot niet.

En als ik geluk heb ik wel beeld of start Windows wel een keer op.

Eerst dacht ik aan allemaal andere dingen, maar volgens mij is het de Bios, wat te doen???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 15:53 ]

Verwijderd

Dat zij dus de risico's van het flashen: je mobo kan naar de knoppe gaan
Probeer eens terug te flashen!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Wellicht staat hier wel een goede tip.

Verwijderd

Wat was de reden dat je flashte? Had hij veel problemen of iets dergelijks? Nooit je BIOS flashen als het goed werkt.

Waarom boot je sys niet van flop? Drive wel goed aangesloten? Is de flop wel bootable? Maak anders op een ander systeem vanuit windows een bootable flop, en zet daar dan de flasher en de binary van de BIOS op. Bak anders een bootable CD.

Memcheck: is je mem OK?

Voeding: lijnen in orde? Of Q-Tec?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:59:
Wat was de reden dat je flashte? Had hij veel problemen of iets dergelijks? Nooit je BIOS flashen als het goed werkt.

Waarom boot je sys niet van flop? Drive wel goed aangesloten? Is de flop wel bootable? Maak anders op een ander systeem vanuit windows een bootable flop, en zet daar dan de flasher en de binary van de BIOS op. Bak anders een bootable CD.

Memcheck: is je mem OK?

Voeding: lijnen in orde? Of Q-Tec?
Ik wilde gewoon nieuwere Bios 8)7

Hij pakt floppy niet, 3 verschillende drives gerpobeerd die het wel op een ander systeem deden.
Wat je suggereert heb ik al geprobeerd, ik zal een bootable cd ook eens proberen.

Memcheck ok.
Voeding lijnen ok.

Voor de duidelijkheid, het heeft wel gewerkt met orginele bios.
En met geluk werkt(te) het met deze bios ook.

De problemen zijn zoals ik heb aangeduid onveranderd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt. Schreeuwen in forums is kinderachtig. Het is hier geen disney.com ofzo :)

Verwijderd

Nieuwe bios omdat het nieuw is.... RIIIIGHT. Dat is best nutteloos, de enige redenen die ik kan bedenken om een BIOS te flashen is als de CPU niet ondersteunt wordt, een belangrijke fix die je geheugen 100% beter laat presteren, maar ik heb even gekeken, en op sempron ondersteuning na, is er niks verandert. Maak zélf eens een bootable floppy, niet de asus tool gebruiken, formatteren vanuit my computer opeen werkend systeem (rechts klikken, format, copy system files...), en dan de ROM + flasher d'r op zetten, wat onnodige drivers e.d. verwijderen als het niet past.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:15:
Nieuwe bios omdat het nieuw is.... RIIIIGHT. Dat is best nutteloos, de enige redenen die ik kan bedenken om een BIOS te flashen is als de CPU niet ondersteunt wordt, een belangrijke fix die je geheugen 100% beter laat presteren, maar ik heb even gekeken, en op sempron ondersteuning na, is er niks verandert. Maak zélf eens een bootable floppy, niet de asus tool gebruiken, formatteren vanuit my computer opeen werkend systeem (rechts klikken, format, copy system files...), en dan de ROM + flasher d'r op zetten, wat onnodige drivers e.d. verwijderen als het niet past.
\

Heb floppy op de zelfde manier gemaakt die je beschrijft.
Maar hij wil niet booten, bevriest dan.

• Canard
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:15:
Nieuwe bios omdat het nieuw is.... RIIIIGHT. Dat is best nutteloos...
Aangezien we hier op GoT zitten vind ik dat je de regel "if it ain't broke, don't fix it" wel soepel mag toepassen.
Ik heb al zooo vaak een BIOS update gedaan en is nog nooit fout gegaan.... tis gewoon pech wat de TS had.

Ik zou de BIOS-instellingen eerst eens clearen m.b.v. de batterij op het moederbord. Dus alle stroom(kabels) eraf, dan power-knop een keer indrukken, dan batterij een een paar minuten uitlaten.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:48
Het licht aan de bios met beta bios versie 1003-004 draai ik al enkele weken zonder opstart problemen. de 005 en 006 hebben opstart problemen. Zet bij ASUS update in opties op downgradble

DUS ZO SNEL MOGELIJK FLASHEN NAAR 1003-004

[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 17-01-2005 16:25 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Topicstarter
Windows krijg ik nu een machine excecption error blauw scherm ik ga probren of windows xp cd wel wil booten om het opnieuw te installeren.

• Canard
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:28:
Windows krijg ik nu een machine excecption error blauw scherm ik ga probren of windows xp cd wel wil booten om het opnieuw te installeren.
Wat heb je veranderd dan? Niets? Dan zal het probleem weer snel terugkomen vermoed ik... zonde van je tijd om dan Windows opnieuw te installeren.

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:28:
zet gewoon je computer aan en wacht net zo lang tot dat je in windows bent en dan flashen (mits je geen blauwe schermen krijgt)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Topicstarter
Na leterlijk 20 keer rebooten is het gelukt om terug te flashen bedankt voor die options tip. Het lijkt nu te werken hoewel windows opstarten nog steeds erg lang duurd

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:57:
Na leterlijk 20 keer rebooten is het gelukt om terug te flashen bedankt voor die options tip. Het lijkt nu te werken hoewel windows opstarten nog steeds erg lang duurd
wat is lang ?? bij mij duurd het ongeveer 1 min (nooit gemeten)

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus The Virus schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:09:
[...]

wat is lang ?? bij mij duurd het ongeveer 1 min (nooit gemeten)
Ik heb een Raptor hd..
Windows startte eerst voor dit geval in 5sec op.

Da balkje met blauwe bar zagje maar 2 a 3 sec.

En nu... is ie aan het draaien en draaien en draaien.
Duurt zelfs langer als mn XP1900.
Pagina: 1