Toon posts:

486 naar de klote???

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallooo,
ik heb of had een 486igertje dat ik uit elkaar heb gehaalt. nu heb ik alles weer in elkaar gezet en nu doet ie helemaal niks meer
en als ik de voeding van het mobo weer los maak dan doet de voeding het wel.betekend dit dat mijn mobo naar de klote is of doe ik iets fout???:?:?:?

ik heb wel de bios en de proc. losgehad maar daarna alles weer terug gedaan.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
hij gaat dus als alles aangesloten is NIET aan?

Verwijderd

Topicstarter
nope

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
Heb je de voeding dan wel goed op het mobo aangeloten? De zwarte draden moeten in het midden

What a fine day for Science! | Specs

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Controleer eerst of je mobo kortsluiting naar de kast maakt.
Is dit niet het geval sluit dan alleen een videokaart en een floppydiskdrive aan en start het geheel op. Werkt het en kun je met een DOS-floppy de comp. aan het werken krijgen, sluit dan een voor een alle andere apparaten aan tot de comp. weer uitvalt. Het laatste apparaat is dan de boosdoener.
Werkt het niet dan is er zeer waarschijnlijk iets met het mobo of de processor aan de hand.

• Passenger
toen ik mijn 486 gesloopt heb heb ik eerst foto's gemaakt met een digi-cam, van alle aansluitingen... kon later precies zien hoe ik alles aan moest sluiten! werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 19:50 schreef Huntor het volgende:
Heb je de voeding dan wel goed op het mobo aangeloten? De zwarte draden moeten in het midden
alles zit goed

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 19:51 schreef printerman het volgende:
Controleer eerst of je mobo kortsluiting naar de kast maakt.
Is dit niet het geval sluit dan alleen een videokaart en een floppydiskdrive aan en start het geheel op. Werkt het en kun je met een DOS-floppy de comp. aan het werken krijgen, sluit dan een voor een alle andere apparaten aan tot de comp. weer uitvalt. Het laatste apparaat is dan de boosdoener.
Werkt het niet dan is er zeer waarschijnlijk iets met het mobo of de processor aan de hand.
ik heb niks anders op het mobo dan de voeding aangeslooten en hij mmaakt ook geen sluiting

• Passenger
kijk ff of je mobo nergens je kast raakt...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 19:55 schreef Tu-Tone het volgende:
kijk ff of je mobo nergens je kast raakt...
maakt geen sluiting; ik heb he hele mobo los & aan in de lucht gehad, doet niks

Verwijderd

misschien moet je mobo geaard worden??

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Dan ben ik bang dat je mobo of processor inderdaad naar de klote is. Probeer een andere processor als je die hebt of kunt lenen of probeer jou processor in een ander mobo. Dat is het laatste advies wat ik nog kan geven.
Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen, kan ik je helpen met dat testen, want ik heb een nieuw mobo en een 486 hier liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 20:07 schreef printerman het volgende:
Dan ben ik bang dat je mobo of processor inderdaad naar de klote is. Probeer een andere processor als je die hebt of kunt lenen of probeer jou processor in een ander mobo. Dat is het laatste advies wat ik nog kan geven.
Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen, kan ik je helpen met dat testen, want ik heb een nieuw mobo en een 486 hier liggen.
ik heb hierop 2 dingen te zeggen

1.ik heb een 386 mobo op deezelfde voeding gestest en daarbij doet de voeding het wel.

2.ik woon in veldhoven, als je ff precies wilt zeggen waar je woont...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
"Weg gooien en nieuwe pakken"
Heb genoeg van die zooi.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nie genoeg

Verwijderd

Ik heb hier een halve 486 liggen met een Texas Instruments 486DX266 in socket 3. Daarop aan een 135 voeding met zowaar 2x PCI aansluiting; zie je volgens mij niet vaak op een 486-er. Dus heb je nog PCI sloten nodig daarvoor heb ik daarvoor nog wel een insteekkaart (desktop)

Verwijderd

Kan zijn dat ik verkeerd gelezen heb, maar heb je nou dat mobo getest buiten de kast ? Dan zal het niet werken, want je moet met massa werken. Dus ofwel verbinden met massa, of in kast plaatsen....:9

Verwijderd

Hoeft niet, ik heb ook zovaak een moederbord op mijn bed gehad dat zal ie bedoelen met in de lucht.

Verwijderd

Topicstarter
met in de lucht bedoel ik met de hand vast gehouden

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Op vrijdag 05 januari 2001 19:51 schreef Tu-Tone het volgende:
toen ik mijn 486 gesloopt heb heb ik eerst foto's gemaakt met een digi-cam, van alle aansluitingen... kon later precies zien hoe ik alles aan moest sluiten! werkt perfect
Je weet toch wel hoe een PC van binnen inelkaar zit...
Pagina: 1