hoi Tweakers
ik heb een programma om mijn dvd's bij te houden geschreven
nu om bvb de genres uit mijn collectie te halen heb ik volgende oplossing bedacht
public Dvd getGenres(){
//sql statement
return new Dvd(rs.getString(1), rs.getString(2), en nog vele ander waarvan je uiteindelijk gewoon rs.getString(1) gaat gebruiken omdat daar het genre insteekt (de rest is dus eigenlijk overbodig
of zouden jullie gewoon het als volgt doen
public ArrayList getGenres(){
//sql statement
ArrayList dvd = new ArrayList();
do while(rs.next())
dvd.add(rs.getString(1);
}
return dvd;
}
wat zouden jullie doen business klassen teruggeven of arraylist klasse met enkel strings in (ik denk dat het mooer is met business klassen maar ja dat is wel meer implementatie werk, maar dan blijft alles consistent of is het voor databanken niet echt nodig dat het consistent is ?
alvast dank
ik heb een programma om mijn dvd's bij te houden geschreven
nu om bvb de genres uit mijn collectie te halen heb ik volgende oplossing bedacht
public Dvd getGenres(){
//sql statement
return new Dvd(rs.getString(1), rs.getString(2), en nog vele ander waarvan je uiteindelijk gewoon rs.getString(1) gaat gebruiken omdat daar het genre insteekt (de rest is dus eigenlijk overbodig
of zouden jullie gewoon het als volgt doen
public ArrayList getGenres(){
//sql statement
ArrayList dvd = new ArrayList();
do while(rs.next())
dvd.add(rs.getString(1);
}
return dvd;
}
wat zouden jullie doen business klassen teruggeven of arraylist klasse met enkel strings in (ik denk dat het mooer is met business klassen maar ja dat is wel meer implementatie werk, maar dan blijft alles consistent of is het voor databanken niet echt nodig dat het consistent is ?
alvast dank