Toon posts:

[MMC] Card Reader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een Packard Bell ontdaan van zijn besturingsysteem, en vervolgens windows er weer op gezet.

Daarna heb ik met een programma (weet niet of ik die mag noemen) een aantal opstartservices uitgezet.

En ik denk dat ik dan ook perongeluk de ingebouwde Card Reader heb uitgeschakeld. Met deze cardreader kan ik MMC kaartje enzo openen in Deze Computer...Met behulp van een aangemaakt Station.

Normaal was het zo, bij het insteken van het MMC kaartje, dat er dan automatisch een Lokaal Station (k) werd aangemaakt. Maar als ik nu mijn kaartje invoer, word er helemaal geen station aangemaakt.

Is het waar dat ik een service heb uitgeschakeld met dat programma, en kan ik deze via Configuratiescherm > Systeembeheer > Services, weer inschakelen ?
(Of Start > Uitvoeren > msconfig) . Ik kon iig niets vinden wat er op leek. De handleiding van Packard Bell gaf geen conclusie, de Packard Bell Helpdesk kon mij ook niet helpen omdat ik een handmatige windowsconfiguratie heb geinstalleerd.

Google gaf ook alleen maar onzinnege onderwerpen.

Kunnen jullie mij wél helpen ? _/-\o_

Verwijderd

Moet je met dat programma alle weer inschakelen kun je zien of die weer doet.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
heb je mischien de Logical Disk Manager service uitgeschakeld?

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anders kun je misschien de CD ROM die bij die cardreader zat (ik neem aan dat er een CD met drivers bij zat) opnieuw installeren over de huidige installatie?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

wat betreft het 'aanmaken' van dat station:

ik denk dat je je vergist. Een card reader 'maakt' een station niet pas aan bij het inserten van media. Een card reader maakt gewoon een 'verwisselbare schijf' aan en laat automatisch de inhoud zien van de media zodra deze ge-insert wordt.

Wat je probleem betreft: ik denk niet dat je zomaar met 'een programma' een dergelijke service kunt uitschakelen. Als je het mij vraagt lijkt het er gewoon op dat er geen of geen goede driver voor je apparaat geinstalleerd is.

Meestal werken deze stations (gelukkig...!) zonder aanvullende tool- of service welke opgestart dient te worden.

Verwijderd

** ik denk even heel simpel **

Staat die nog wel bij schijfbeheer, of heeft die hem daar niet gewoon gewist / stationspad verwijderd?

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:14:
** ik denk even heel simpel **

Staat die nog wel bij schijfbeheer, of heeft die hem daar niet gewoon gewist / stationspad verwijderd?
Kan ook...
Maar ik ben maar even bij het begin begonnen: 'den driver'

Verwijderd

Driver?

enige driver die je daar voor moet hebben is een werkende usb driver, omdat ze gewoon op je usb poort van je moederbord zitten geprikt.

CD die je erbij krijgt staat meestal een manual op, en een extratje om icoontjes te maken van de desbetreffende kaartjes (dus bij een sd/mmc lezer ook echt een pictogram daarvan)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
De meeste cardreaders worden standaard door windows herkend, maar lang niet allemaal.

worden er wel stations in schijfbeheer herkend?
Pagina: 1