[Active Sync] PDA synchronizeren met exchange 5.5

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47
Helaas zijn we door omstandigheden gebonden aan exchange v5.5 welke het active sync protocol niet ondersteunt.

Toch moet ik een werkende omgeving maken waarmee PDA's met Windows Mobile 2003 mail kunnen synchronizeren. (En eventueel calender)

Ik heb reeds een werkende PPTP verbinding om een interne verbinding te kunnen maken met het bedrijf echter hoe nu verder?

Ik heb wel eens gehoord dat er software bestaat die op een aparte PC geinstalleerd kan worden waarmee een PDA kan synchronizeren. Deze PC synct dan weer met exchange.

Ik heb nog de volgende opties (nog te proberen) POP mail. (zou dit gaan werken?)

Het is uitgesloten dat de exchange server kan worden voorzien van extra add-ons of upgrades. De mogenlijkheden die ik heb zijn beperkt tot het erbij zetten van een 2e PC/server.

Heeft iemand een suggestie?

Verwijderd

Met een Wifi kaartje in de PDA ?

En dan synchroniseren op dezelfde wijze als de pc's ;)

• om3ega
Nee helaas :) .. het moet een oplossing worden die in het hele GPRS gebied kan werken. Daarom bouw ik ook de VPN tunnel :) ..

Verwijderd

Net me 2210 opgestart :)
Klik op start, programma's inbox.
klik op accounts, new
Typ email address..
Dan komt ie in auto-configuratie..gewoon next klikken.
Dan userinfo...name, username password.
account info: imap4 (da's exchange, je kan ook voor de pop gaan)
Dann incomming mail, server dus. outgoing, ook server, welk domain.
Met options kan je je connectie aanklikken (work, of the internet, laatste voor mij, voor me wifi )
Dan...next in option, enfin...je kent die opties hopelijk wel :)
En dan finish.

edit
ik lees net over vpn...die zit standaard op je pda, pocket pc 2003 en 2002. onder netwerk
/edit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 21:22 ]

• om3ega
Hmm IMAP4? Die had ik nog niet eens gevonden? En VPN onder 2002 ook niet :) .. dat biedt weer perspectieven :) tnx