de definitie van leven

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11-2025
Wat zijn de criteria van leven

1.beweegt het ,of beweegt het naar iets of van iets
2.reproduceert het zich op een of andere wijze
3.consumeert het iets
4.groeit het op een bepaalde manier
5.reageert het op impulsen/stimuli
Dit zijn enkele zaken die waarschijnlijk relevant zijn, maar is er een eensluidende definitie ?

Ik las eens iets over druipstenen die volgens sommigen ook leefden,daarbij zijn er in de ruimte ,ver weg, processen gaande,die soms vraagtekens oproepen over de factor tijd en leven.
Natuurlijk kan ik het internet aftasten op e.e.a. maar misschien zijn er hier ook heldere geesten die hier zinnige dingen over kunnen vertellen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Persoonlijk ga ik uit van een ensemble van moleculen dat een hogere entropie handhaaft dan de 'rust' verzameling zou moeten hebben ... en dat deze entropie zelf een evenwicht heeft met z'n omgeving.
Daarmee pak ik fourage, stofwisseling, doodzijn/gaan en levenloos in 1 definitie mee. En ook de druipsteen pak je mee, want die heeft zelf totaal geen invloed op z'n levensloop.

Pas iig op, want voortplanting is een lastig punt voor definities. Zeker aangezien het gros van de organismen zich wel degelijk reproduceert maar niet voortplant. Ook een kinderloze boom kan rustig 4000 jaar leven.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

pejoar schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:06:
Dit zijn enkele zaken die waarschijnlijk relevant zijn, maar is er een eensluidende definitie ?
Nee, en als je Google had gebruikt, had je dat vrij snel ontdekt. Als je nu wilt discussieren over 'goede' definities van leven, dan zal je daar een betere topicstart voor moeten doen.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.