Toon posts:

dual channel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het zit zo, ik doe een upgrade naar een nieuw moederbord, MSI K8N NEO2. die support dual channel.
ik heb al 1x 512 mb ddr ram Dane Elec. als ik er nog zo'n 1 haal, kan ik die dan in dual channel laten draaien? ik denk van wel.

maar ik wil wat conformatie :)

Verwijderd

Als je hetzelfde type haalt, dan kan dat waarschijnlijk wel.

Maar als je zekerheid wilt hebben kun je beter voor matched pair geheugen gaan.

Wat ook verstandig is, is om te kijken op de msi site naar de compatibiliteit van de veschillende soorten geheugen.
Ik weet niet hoe het met MSI zit, maar asus heeft een lijstje met geheugens die zeker werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 15:07 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 23:36

Arjan A

Cenosillicafoob

Ja, maar lees wel even het boekje bij je moederbord in welke bank je het mem moet plaatsen.
En check ff de max speeds.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Het kan wel het kan niet, 2 verschillende kans van niet, 2 keer het zelfde en het kan wel.

Met 2 verschillenden weet je het nooit zeker tot je het probeerd, mijn ervaring is namelijk dat het niet wil op mijn Nforce 2 mobo, 2 keer Oem(verschillende) resulteerd in 1 herkennen en de andere wordt gewoon niet herkent maar los doen ze het wel.

Dus als je z'n zelfde module er bij koopt dan doet ie het dus prima :)

Verwijderd

Topicstarter
bij die winkel kun je ook zo'n matched pair halen, dat is precies dezelfde module alleen dan 2 keer. maar ik zal kijken op msi :)

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De fabrikanten beweren dat je voor veel geld een pakketje met twee dezelfde reepjes moet kopen.

Volgens mij hoeft alleen de structuur van de twee hetzelfde te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
op msi staat ook wiening nutigs :)

maar. jah ik koop dan 2 dezelfde modules bij dezelfde winkel. dus het zou wel kunnen

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik heb ooit 2 dezelfde corsair modules gehaald en die werken in dual channel, het enige is dat ik ze tegelijkertijd heb gehaald, en dat is bij jou niet het geval.
Je hebt de grootste kans als je in ieder geval hetzelfde merk neemt, dan kan je alleen maar hopen dat ze niets hebbenn veranderd aan het ontwerp van de modules.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de specspage van je mobo op de MSI site en neem de handleiding van je moederbord door. Verder staat in de FAQ van dit subforum nogal wat over Dual Channel :)

Manual/Basic/FAQ, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.