Toon posts:

[2003] Remote desktop SBS logt na inloggen meteen weer uit*

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd ben ik bezig Remote Desktop op Windows Server 2003 SBS aan de praat te krijgen. Helaas is me dat tot nu toe niet gelukt, ook niet na het opvolgen van de volgende topic: [rml][ 2003]Howto: setup Remote Desktop[/rml]
Het gekke is dat ik gewoon kan connecten en dat hij de instellingen gaat laden, maar dat ik meteen na het applyen van de personal settings uitgelogd word, zoder dat ik iets kan doen. Ik heb al verschillende user toegevoefd, maar dat mocht ook niet baten. Ik kan ook niet echt iets in de GPO's vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd? Iemand een idee?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ik heb hier maar 1 link voor: www.tightvnc.com
gewoon gratis, en werkt stukken beter.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:32
Probeer jij die vnc maar eens even snel te laten werken als RD over een gewoon telefoonlijntje. ;)

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 12:08

Aapje

Opel-beun
VNC is niet beter dan rdc hoor (ultraVNC is iig beter dan je tightvnc :P), maar ehm lees je de tutorial wel die je zelf aangeeft?
Of krijg je fouten?
Heb je ook gechecked of je wel een password hebt ingestelt op je acount?
En of je daadwerkelijk het aangevinkt heb :)

Verwijderd

Controleer je instellingen van terminal service manager. Daar wordt het RDP gebeuren in geregeld.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 08:38

Nietzman

Woei!

VNC is wel even HEEL iets anders als RD. :{.

Bij mij werkt het gewoon vanaf 2k3. Ik neem aan dat je rechten goed staan?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

niets in de logboeken?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TightVNC is nagenoeg precies hetzelfde als UltraVNC. Daarbij heeft TightVNC een betere layout vind ik. Dus geef mij TightVNC maar. BTW, werkt precies even goed als RD vind ik...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Gebruik je themes / thema's?

Met vooral custom thema's kan RD niet goed overweg, iig niet bij mij, probeer deze eens uit te schakelen _ALS_ je ze al gebruikt.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:56:
Al enige tijd ben ik bezig Remote Desktop op Windows Server 2003 SBS aan de praat te krijgen. Helaas is me dat tot nu toe niet gelukt, ook niet na het opvolgen van de volgende topic: [rml][ 2003]Howto: setup Remote Desktop[/rml]
Het gekke is dat ik gewoon kan connecten en dat hij de instellingen gaat laden, maar dat ik meteen na het applyen van de personal settings uitgelogd word, zoder dat ik iets kan doen. Ik heb al verschillende user toegevoefd, maar dat mocht ook niet baten. Ik kan ook niet echt iets in de GPO's vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd? Iemand een idee?
Wat voor meldingen krijg je precies in je Eventviewer, ik mag aannemen dat je wel dingen audit dus in de gaten houd. Zoals boven geopperd om VNC erop te installeren is niet echt een goede optie omdat deze pakketten veel meer data over de lijn sturen dan alleen RDP.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik wil ook wel eens de exacte meldingen weten :) Het is erg moeilijk om zo het probleem te pinpointen.

Ik pas ook even de topictitel aan. Het OS vooraan tussen blokhaken is hier in Windows Operating Systems verplicht, zoals je ongetwijfeld in Windows Operating Systems - Policy al hebt gelezen.

Remote Desktop > [2003] Remote desktop SBS logt na inloggen meteen weer uit*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 08:49
Hetzelfde is mij overkomen met RD, op het moment van inloggen werd ik direct weer gedisconnect. De uiteindelijke oplossing bleek het installeren van de nieuwste videodriver, aangezien oudere versies geen ondersteuning boden voor een protocol dat door RD gebruikt wordt.

Als je met een Nvidia videokaart werkt is het goed mogelijk dat dit het probleem is, dat was bij mij namelijk het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de event id's die ik in uit de Security logs haal. Allemaal zijn het "Success Audits": Ik krijg achtereenvolgens: 528 (Logon/Logoff), 672 (account Logon), 673 (Account Logon), 552 (Logon/Logoff). Verder kan ik niks raars vinden.
Ik gebruik geen thema's, dus dat kan het ook niet zijn.
Er zit toevallig een nVidia kaart in de server. Wel met versie 56.72, dus dat lijkt mij nieuw genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waarom ik die niet eerder heb gedaan, maar als ik inlog met /console, dan werkt het prima. Blijkbaar is dit verplicht voor win2003?Of heeft dit te maken met het aantal logins?
Bedankt voor de reacties i.i.g.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor SBS 2003 kan je geen zogeheten "Application Server Mode" draaien. Wel zou je maximaal twee sessies voor beheer moeten kunnen gebruiken. Lijkt er dus op dat er toch wel iets mis is :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja, precies. Want het blijkt nu dat als er een tweede persoon met /console inlogt, de 1e weer uitgelogd wordt. Redelijk onhandig dus. Ik zag wel ergens staan dat er twee mensen met RD in konden loggen. Dus blijkbaar is het probleem inderdaad nog niet opgelost.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 14:23
Ik heb precies hetzelfde probleeem; Echter RDP vanuit XP naar onze SBS2003 heeft maanden perfect gewerkt zonder enkel probleem.

Vanmiddag heb ik een reset gedaan van de server en van het een moment op het andere kan ik niet meer inloggen op de SBS server. Wel kom ik tot het inlog scherm, geef administrator + password in, er wordt ingelogd en ik wordt weer uitgelogd.

In de eventviewer kan ik hier niks specifieks over terug vinden, nergens warnings of errors.

Het valt me wel op dat ik een probleem heb met de server in zijn geheel: als ik op fysieke server inlog en ik log weer uit dan crasht de volledige machine, gewone een spontane reboot zonder ook maar enige melding.

Als ik kijk onder de Terminal Server Manager zie ik dat de huidige sessie (fysiek op server ingelogd), wordt aangemerkt als "console" session. Is dit correct?

EDIT
qwinsta.exe geeft de volgende output:
SESSIONNAME USERNAME ID STATE TYPE DEVICE
console Administrator 0 Active wdcon
rdp-tcp 65537 Listen rdpwd

Die console komt door het fysiek inloggen op de computer, maar als ik fysiek inlog krijg ik toch geen console session?

EDIT2
als ik de /counter optie gebruik krijg ik het volgende te zien:
Total sessions created: 13
Total sessions disconnected: 0
Total sessions reconnected: 0

elke keer als ik probeer in te loggen en ik wordt er uitgegooid, dan wordt die
"total sessions created" opgehoogd.... ergens zit er dus echt iets niet goed denk ik...

EDIT3
een laatste edit -->
rwinsta rdp-tcp:65536 /server:sbs2003 zorgt voor een spontane complete reboot van de server. Geen idee waar dit in kan zitten. Iemand een idee waar zoiets aan kan liggen?

[ Voor 39% gewijzigd door trekker22 op 18-05-2005 17:54 ]

Pagina: 1