Toon posts:

Goede CRT voor Photoshop en 3D-bewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hard gezocht naar recente reviews over de CRTschermen maar de wereld lijkt echt overgenomen door de TFT/LCD reviews. Dat is jammer. Ook heb ik gezocht op tweakers naar topics die mijn vraag dekken. Helaas was deze uit 2003 en leek het me niet verstandig om daar nog op te reageren. Vandaar dit topic.

Budget: 400euro+/-
Waarvoor wil ik hem gebruiken: Photoshop, 3D-bewerking

Voor mijn werk is het dus heel belangrijk dat ik een goede kleurweergave heb en een goede resolutie. Ik wil sowieso gaan voor een crt monitor. Maar ik vraag me af wat jullie mij aanraden.

Zelf dacht ik aan Samsung SyncMaster 1100 DF (Display - CRT - 21" - 2048 x 1536 / 75 Hz - 0.2 mm) wezens de hoge resolutie en de kleine dot/inch. Natuurlijk oom wegens de 20" viewable size.

Afbeeldingslocatie: http://www.obcs.nl/img/CF21GSBB.jpg

Jullie tips en ervaringen zijn natuurlijk welkom!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
ik ben in het bezit van de 1100DF, en ben - hoewel ik erg kritisch ben op dit gebied - wel te spreken over. Zonder geinstalleerde drivers waren de kleuren wat flets, maar met het installeren van de nvidia forcewear en een beetje klooien met de kleurtemperatuur was dit probleem verholpen. Kleuren zijn zondermeer kleurecht, het is echt een verademing om hier op te kunnen vertrouwen en niet iedere keer met pantone waaiers in de weer te moeten.
Puntjes van kritiek: door de kleine dotpitch is de monitor erg scherp, maar dit heeft als nadeel dat als je dichtbij zit je de verschillende pixels kunt tellen. Ook ontstond er bij mij na verloop vand tijd een echo in het beeld zoals je die ook bij ouderwetse tv's hebt. Monitor gaat om die reden dan ook binnenkort terug.
Tot slot verspringt om de een of andere rare reden het beeld na opnieuw opstarten zo nu en dan terug naar de fabrieksinstelling, Irritant, maar omdat het niet vaak voorkomt overkomelijk.

Als je op zoek bent naar een monitor met een goede kleurweergave, denk ik dat je aan de 1100DF met het oog op de prijs geen buil kunt vallen.

Toch?

Verwijderd

Topicstarter
daniel_ev schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:01:
Ook ontstond er bij mij na verloop vand tijd een echo in het beeld zoals je die ook bij ouderwetse tv's hebt. Monitor gaat om die reden dan ook binnenkort terug.
Ik denk inderdaad dat dit gewoon onder de garantie valt.
Tot slot verspringt om de een of andere rare reden het beeld na opnieuw opstarten zo nu en dan terug naar de fabrieksinstelling, Irritant, maar omdat het niet vaak voorkomt overkomelijk.
Dit zou wel is irritant kunnen zijn. Dan moet je alle kleurinstellingen toch ook opnieuw instellen? Gaat dat snel?

Daarnaast bestaat er ook een 19 inch variant van deze monitor?

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:02
Heb de samsung 950p nu 3 jaar en zeer tevreden erover

Verwijderd

Ik werk momenteel op een Iiyama vision master pro 510 22"
Heerlijk scherm, wat ik overigens wegens emigratie ga verkopen ;)
(Nee geen verkapt Te Koop post :P)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

tomshardware heeft goede crt reviews. Ze zijn niet allemaal heer erg jong maar de laatste tijd is er in het comsumer segment weinig veranderd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 10:34

M. Mulder

DPC: Team TFC

Heb 2 jaar geleden uit reviews e.d. absoluut gekozen voor de Samsung Syncmaster 757DFX, vanwege zijn fijne raster (.20) en daardoor scherp beeld
Ik ben zeer te spreken over dit beeldscherm en heb nog nooit geen problemen ondervonden met dit beeldscherm.

Volgende beeldscherm wordt weer een Samsung !

Wat voor raster heeft dat Samsung beeldscherm? Neem sowieso ook een van .20 (pitch) voor fijnere details.

Edit:
Ik zie dat het ook een .20 raster heeft. Wat voor prijskaartje hangt eraan ? Als hij 400 euries kost, moet je daar echt wel voorgaan hoor :) Maar goed je kunt nog wat reviews bijlangs.

[ Voor 20% gewijzigd door M. Mulder op 17-01-2005 15:57 ]

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 15:35
Kijk ook eens naar een review van een NEC/Mitsubishu Diamond Pro 930SB.
Ik heb deze monitor zelf, het in een triniton beeldbuis. meer zeer goede kleuren. en uitstekende geometrie.. Met het Naviset progrramma kan je ook zeer goed de monitor instellen. Succes met je keuze

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een IBM P260 22" Flat met DVI aansluiting, werkt echt heerlijk!

Verwijderd

Topicstarter
M. Mulder schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:54:
Ik zie dat het ook een .20 raster heeft. Wat voor prijskaartje hangt eraan ? Als hij 400 euries kost, moet je daar echt wel voorgaan hoor :) Maar goed je kunt nog wat reviews bijlangs.
Hij kost 430euro ongeveer volgens price watch.
Fat Baba schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:57:
Kijk ook eens naar een review van een NEC/Mitsubishu Diamond Pro 930SB.
Ik heb deze monitor zelf, het in een triniton beeldbuis. meer zeer goede kleuren. en uitstekende geometrie.. Met het Naviset progrramma kan je ook zeer goed de monitor instellen. Succes met je keuze
De monitor is niet meer te vinden in pricewatch. In de 3 winkels waar hij in staat zijn ze helaas verwijderd. Even verder zoeken nog.

edit:
Belinea 108035/21" DynaFlat .25 125kHz 2048x1536 TCO03

Heeft iemand deze toevallig?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 16:12 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kunt misschien ook kijken naar de professionele 19"modellen van bijvoorbeeld Eizo, Philips, Mitsubishi of Iiyama. Ik heb bijvoorbeeld alweer wat meer dan een jaar een 109P40, een erg mooie Monitor, maar het is miischien zaak een goed exemplaar te vinden Ht beste kun je toch eens gaan kijken, naar verschillende monitoren.

Een 19"kan, afhankelijk van de afstand waarop je zit ook wel wat prettiger werken dan een >20 maar dat is erg afhankelijk van wat je wilt doen natuurlijk.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

^^ with stupid... Zelf zweer ik bij Iiyama... De 21" 511 (pro) is super (iniddels vervangen door zijn opvolgers) maar de 19"-schermen zijn ook altijd al erg goed, mits je de 'pro's' neemt (en goedkoper - binnen je budget).

Ook niet te versmaden: LaCie. Die zijn superieur...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Heb recentelijk (vorige week vrijdag) een 2e hands Iiyama Vision Master Pro 450 (A901HT) gekocht voor € 95,-. Heel strak beeld en de mogelijkheid tot heel hoge resoluties.

Grote bakken (19" en groter) zijn op dit moment prima 2e hands te vinden omdat heel veel mensen over gaan op TFT.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Ramzzz schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:02:
^^ with stupid... Zelf zweer ik bij Iiyama... De 21" 511 (pro) is super (iniddels vervangen door zijn opvolgers) maar de 19"-schermen zijn ook altijd al erg goed, mits je de 'pro's' neemt (en goedkoper - binnen je budget).

Ook niet te versmaden: LaCie. Die zijn superieur...
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10121
Misschien is een 19inch toch beter gezien de afstand waarop ik zit tot mijn beeldscherm. Ervaringen met dit product omdat je LaCie aanraadt
begintmeta schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:54:
Je kunt misschien ook kijken naar de professionele 19"modellen van bijvoorbeeld Eizo, Philips, Mitsubishi of Iiyama. Ik heb bijvoorbeeld alweer wat meer dan een jaar een 109P40, een erg mooie Monitor, maar het is miischien zaak een goed exemplaar te vinden Ht beste kun je toch eens gaan kijken, naar verschillende monitoren.

Een 19"kan, afhankelijk van de afstand waarop je zit ook wel wat prettiger werken dan een >20 maar dat is erg afhankelijk van wat je wilt doen natuurlijk.
Ik zit betrekkelijk dicht bij mijn monitor. Ik ga op zoek naar de professionele modellen van Eizo en Philips. Daar kom ik in dit topic op terug. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar de professionele modellen. Ze zijn best lastig te vinden. Na hoog beraad met mij zelf heb ik besloten om toch te gaan voor de LaCie electron19blueIV. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met het ding en nog veel belangrijker zijn er nederlandse importeurs want op de site van Lacie alleen 379dollar in USA/Canada. Minder.

Graag nog wat ervaringen, aangezien dat de beslissing nog niet gevallen is zijn alle andere tips welkom.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Goede keuze. Ga je geen spijt van krijgen (tenzij je meer ruimte krijgt en een 21" had gewild :P )!

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 19-01-2005 16:55 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 06:41
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:23:
Na hoog beraad met mij zelf heb ik besloten om toch te gaan voor de LaCie electron19blueIV. Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met het ding en nog veel belangrijker zijn er nederlandse importeurs want op de site van Lacie alleen 379dollar in USA/Canada. Minder.
Ik heb de LaCie Electron19blue IV gekocht omdat de NEC-Mitsubishi Diamond Pro 930SB-BK die ik eigenlijk wilde hebben niet meer gemaakt wordt. De LaCie heeft dezelfde specs als de NEC monitor. Ik ben er erg tevreden over. Goede weergave van kleuren en scherp beeld. Zit ook nog een kap bij de monitor die je erop kunt doen tegen lichtinval. Ik gebruik hem vooral om te gamen :) Ik heb hem gekocht bij http://www.neg-computers.nl/ en de prijs was €369 ex btw. Voor zover ik weet is hij nog gewoon leverbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47842/full.jpg

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:02

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb zelf de HP P1100 (die is ook door andere merken uitgebracht met ander omhulseltje :), oa. DELL en Sony) is nog n oudje van 1998 en is echt superding :D 2048x1536@60Hz, 1920x1080@85Hz, 1600x1200@85Hz, 1280x960(1024)@100Hz, 1024x768@120Hz
0.24 dotpitch
Trintron Beeldbuis (niet compleet vlak, klein beetje gebold van links naar rechts zeg maar... ik weet niet hoe je dat precies uitlegt :)...)
superkleurtjes, na wat dingen ingesteld te hebben :)
en dat voor maar €150 (2e hands, refurbished) gekocht (ongeveer 6 maanden geleden :) )

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
biobak schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:34:
[...]

Ik heb de LaCie Electron19blue IV gekocht omdat de NEC-Mitsubishi Diamond Pro 930SB-BK die ik eigenlijk wilde hebben niet meer gemaakt wordt. De LaCie heeft dezelfde specs als de NEC monitor. Ik ben er erg tevreden over. Goede weergave van kleuren en scherp beeld. Zit ook nog een kap bij de monitor die je erop kunt doen tegen lichtinval. Ik gebruik hem vooral om te gamen :) Ik heb hem gekocht bij http://www.neg-computers.nl/ en de prijs was €369 ex btw. Voor zover ik weet is hij nog gewoon leverbaar.
*knip*
Ziet er wel mooi uit zeg! Ik ben om denk ik. Op de site is hij nergens te vinden. Via Google had ik al gezocht naar de monitor en dan is hij al lastig te vinden. Hij vond hem eigenlijkaleen in jouw sig dus ik zoeken naar een contact knop. Negens te vinden haha. Fijn dat je hebt gereageerd! Krijg je er kleur calibratie dingen bij? Welke resolutie draai jij?

Ik ga ook een email sturen naar neg-computers.nl om te kijken of ze hem kunnen leveren.

Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn vragen :)

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op de site is hij nergens te vinden. Via Google had ik al gezocht naar de monitor en dan is hij al lastig te vinden
Als je die LaCie bedoelt, op hun site staat hij toch echt.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 06:41
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:46:
[...]
Krijg je er kleur calibratie dingen bij? Welke resolutie draai jij?
Nee, die kleurcalibrator moet je apart kopen. Die kost ook nog een 350 euro oid. Die is dan ook bedoeld voor de echte grafische pro. Ik draai op 1280x960 @ 85 Hz.

Verwijderd

Topicstarter
Plecky schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:58:
[...]

Als je die LaCie bedoelt, op hun site staat hij toch echt.
Klopt maar in nederlands kan je niet vanaf de site bestellen.
biobak schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:58:
[...]

Nee, die kleurcalibrator moet je apart kopen. Die kost ook nog een 350 euro oid. Die is dan ook bedoeld voor de echte grafische pro. Ik draai op 1280x960 @ 85 Hz.
350euro, ach iets voor later dan maar. Ik wacht met smacht op mijn email terug van N&G :)
Pagina: 1