[Netware 4.11] Server weigert op te starten

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 11:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Bij het bedrijf waar ik werk hebben we nog een Novell Netware 4.11 server staan. Deze server wordt niet meer regulier gebruikt, maar er staan nog wat zaken op (Groupwise) die we af en toe willen raadplegen.

In den beginne stond deze server 24/7 aan en dat was geen enkel probleem. Sinds juni staat de server in een andere ruimte en omdat we hem toch niet meer zovaak nodig hebben staat hij normaliter uit. Dit mede door een soort memory-leak dat optreedt na een dag of 5 (terwijl de server vroeger zonder problemen maandenlang achter elkaar draaide).

Nu lijkt dus de server last te hebben van koud-draaien, de server moet eerst warmlopen voordat hij 't een beetje goed doet.

De (Compaq) server bevat een SCSI-schijf van 9 GB.

Het DOS-gedeelte draait prima, en af en toe krijg ik de server ook "normaal" aan de praat, echter na enkele dagen treedt een memory leak op.

Ik krijg nu echter de server NIET meer aan de praat, ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, andere drivers (CPQS710.DSK, CPQSDISK.DSK, CPQSXPT.DSK) voor zover ik die kon vinden boden geen help, ik krijg een foutmelding:

CPQSDSK.DSK: Driver failed to initialize the disk drive on CPQS710 slot 2, SCSI ID 0.

Hierna kan ik geen volumes mounten.

Ik weet ZEKER dat de schijf nog goed is aangezien ik ook succesvol kon opstarten in het verleden na deze foutmelding.

Iemand nog enig idee?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:31

Spoooky

Core temp 37°C

Heb je in die server nog wat hardware verplaatst (ander PCI slot ofzo?).

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:35
CAP-Team schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:39:
Ik weet ZEKER dat de schijf nog goed is aangezien ik ook succesvol kon opstarten in het verleden na deze foutmelding.
Er staat toch echt dat 'ie een stevig probleem heeft met het aanspreken van de disk; probeer er eens een ghost van te trekken ofzo, om te kijken of die disk nog werkt ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 11:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Er is wel een SCSI DAT streamer uit de server verwijderd maar dat was al in juni.

@StevenK: de laatste keer dat ik 'm gebruikt heb heb ik nog uitgebreid vrepair gedraaid, en ook het afsluiten ging netjes.

Als ik 'm eenmaal weer aan de praat heb, kan ik 'm gewoon weer opnieuw opstarten en de boel weer mounten, maar hij komt op dit moment ff niet door die melding heen. En hij wil dus niet meer opstarten sinds hij weer een paar weken heeft uitgestaan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Zat die tapedrive niet per ongeluk op dezelfde bus als de disk en is er nu geen terminator aanwezig?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In plaats van op NW te focussen zou ik me idd ook meer op de hardware foucessen.
Wat zegt de CPQ BIOS ervan ? Draai eens een diag van SmartStart o.i.d.

En idd, zodra het kan, ghosten die meuk.

Tijd voor een nieuwe sig..

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
DeBolle schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:51:
Zat die tapedrive niet per ongeluk op dezelfde bus als de disk en is er nu geen terminator aanwezig?
Inderdaad ik zou de bekabeling maar eens checken.
Ik denk ook dat je terminator nu ontbreekt.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je gecontroleerd hebt dat de scsi bus in orde is:
Leg je oor even op die 9GB disk en luister of hij wel opspint. Zo niet, uitbouwen, een beetje er mee schudden (draaiende bewegingen maken in het vlak van de schijven), en dan weer snel aansluiten en proberen op te starten.

Dit zal wel wat lacherige reacties oproepen - maar ik kan je zeggen dat verschillende wanhopige klanten waar ik op deze manier hun systeem weer mee aan het draaien gekregen heb er heel erg mee in hun sas waren.

Oorzaak:
op de schijf plakkende koppen - komt voor bij schijven die lang gedraaid hebben en vervolgens een tijdje stilgestaan hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 19-01-2005 18:46 ]

Pagina: 1