Software om netwerk(devices) in kaart te brengen*

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51
Okee,

First of all, dit leek me de beste plaats om dit te vragen, als mods vinden van niet verplaatsen ze hem maar.

Ik zoek dus een programma waarmee ik hier op mijn stage/werk, verschillende apparatuur kan identificeren. Er staat hier namelijk allerlei apparatuur waar we geen benul van hebben wat het IP is, hostname is, merk/type en noem maar op

Het gaat hierbij dus om:
- Access Points
- Computers
- Printers
- Routers
- Servers (Windows/Linux)

Heb zelf al flink wat gezocht, Look@Lan en andere gevallen geprobeerd, maar die gaven mij toch niet het gewenste resultaat.

Misschien dat hier iemand weet welk programma ik zou moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Look@LAN is prima, want meer informatie zullen de "computers" in je netwerk hopelijk toch niet vrijgeven. edit: Of wil je echt logs hebben?
Voor hard en software informatie ken ik belarc advisor, maar die moet je dan wel op elke windows cllient handmatig draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door SSH op 17-01-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Allereerst vind ik je titel een beetje apart, het is bedoelt als probleemomschrijving, geen ruimte voor overpeinzingen ofzo.

Wat je vraag betreft: 3Com Network Superviser, Cisco Works, HP OpenView etc. Ga daar maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hoef niet echt n log, het gaat me er gewoon om dat ik een IP Range, in dit geval 10.31.0.1 - 10.31.2.255 wil scannen voor alle aanwezige apparatuur.
Ik wil dus ook, dat als ik 10.31.0.1 scan, dat ie dan meteen laat zien dat het een router is en welk type.

Makkelijste is gewoon vanaf 1 pc scannen, heb namelijk geen idee hoe ik genoemde software moet installeren op n router ;)

Thank JSS zal er eens naarkijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door De_Bastaard op 17-01-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Networkview is een super handig progje, gebruik het altijd !

www.networkview.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De_Bastaard schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:38:
Hoef niet echt n log, het gaat me er gewoon om dat ik een IP Range, in dit geval 10.31.0.1 - 10.31.2.255 wil scannen voor alle aanwezige apparatuur.
Ik wil dus ook, dat als ik 10.31.0.1 scan, dat ie dan meteen laat zien dat het een router is en welk type.

Makkelijste is gewoon vanaf 1 pc scannen, heb namelijk geen idee hoe ik genoemde software moet installeren op n router ;)

Thank JSS zal er eens naarkijken :)
Dat kan alleen als al die devices snmp ondersteunen, cheap-ass spul doet dat vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

De_Bastaard schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:38:
Zoals KillerAce zegt moet je er niet op rekenen dat je een kant-en-klare uitdraai van alle apparatuur met bijbehorende IP-adressering, hostnames, merk, type etc. krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Solarwinds Orion via SNMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hmmm ben nu met dat NetworkView bezig, en dat ziet er al goed uit. Zal die anderen ook eens proberen dadelijk :D

Bedankt alvast !!

Anoniem: 136143

SSH schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:34:
Voor hard en software informatie ken ik belarc advisor, maar die moet je dan wel op elke windows cllient handmatig draaien.
Ik kreeg in Juli 2004 te horen dat er van BelArc ook een professional versie uitgebracht zou worden. Ik geloof dat het er toen nog niet was, misschien nu wel.
Met die pro kun je vanaf een server je hele netwerk in 1 keer scannen. Zo krijg je dus snel een compleet overzicht van je netwerk.
Hoe het precies zal werken weet ik neit, maar ik neem aan dat je het als admin uit moet voeren. Misschien iets met een login script meesturen ofzo?

Anoniem: 82155

Whatsup van IPSwitch is denk ik nog niet ter sprake gekomen.

Eventueel is het ook mogelijk om met Microsoft Visio (enterprise) een network discovery te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82155 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:16:
Eventueel is het ook mogelijk om met Microsoft Visio (enterprise) een network discovery te doen.
Helaas in visio 2003 niet meer beschikbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134913

De Advanced IP Scanner van RADMIN, is ook nog free-ware:
http://www.radmin.com/radmin/utility/

Die scand je hele netwerk aan de hand van je ip en subnetmask af en kijkt in jouw subnet naar alle ip's en wat daar achter zit, inclusief open poorten e.d. , user accounts...

Is echt een relaxt programma'tje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 136143 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 09:14:
[...]

Helaas in visio 2003 niet meer beschikbaar :?
uberhaupt heeft het in die versie nooit gewerkt ;)
These features were part of the Visio Enterprise Network Tools add-on to Visio 2002 and Visio 2000 Enterprise Edition (but not Visio Professional 2002, Visio for Enterprise Architects, or Visio 2000 Professional Edition).
bron

Zou trouwens wel raar zijn he, als apparatuur in je netwerk allerlei info gaat vrijgeven...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

eventueel kan ook nog kijken van welke toco het macadres is wat bij het iip hoort. Kan je in ieder geval iets verder helpen.
snmpwalk met als key public kan ook nog wel eens helpen denk ik

[ Voor 21% gewijzigd door TrailBlazer op 18-02-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rac-on schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 09:23:
uberhaupt heeft het in die versie nooit gewerkt ;)
Volgens mij zei ik dat ook, dat het in visio 2003 niet werkt ;)
Heb overigens die functie nog nooit gebruikt, maar ik ging ff op zoek.
Pagina: 1