Toon posts:

wegvallen internet bij vast IP-adres instelling

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
in ons thuisnetwerk hebben we altijd zonder problemen kunnen internetten met verschillende PC's. Het netwerk bestaat uit Kobishi router (4 poorten), Speedtouch 510 ethernet modem, 3 pc's.

Sinds mijn zoon gebruik maakt van zijn Playstation-2 via ADSL met een vast IP-adres, valt regelmatig de internet verbinding weg. Pas na resetten van modem en router komt de internetverbinding weer terug.

Al geprobeerd:
- alle PC's voorzien van een vast IP-adres ==> geen resultaat
- alle PC's dynamisch een IP-adres laten verkrijgen ==> geen resultaat

Wat zou er ingesteld moeten worden om het regelmatig wegvallen van internet te voorkomen??

Alvast dank voor je reactie!

Verwijderd

Probeer het IP address van de PS2 buiten de scope te houden van de DHCP server van de router. Verder: gebruikt de PS2 wel een lokaal IP?

Verwijderd

Topicstarter
De PS-2 heeft een vast IP-adres (192.168.2.204). De DHCP-server is in de router uitgeschakeld. De PC's hebben alle, op dit moment, een vast IP-adres van 200-203.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Loopt nou eigenlijk je modem of je router vast? zegt de system log van de speedtouch nog iets en hoe zien de lampjes eruit? kun je nog in het menu van de router komen?

(en hoe heb je modem ingesteld, want een speedtouch heeft een optionele router aan boord. )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
ik heb het modem geinstalleerd met de cd van KPN. Voorheen maakte ik gebruik van een Copperjet modem. Bij dat modem hadden we dezelfde symptomen. Pas als de router is gereset lijkt het euvel tijdelijk verholpen.

Ik heb net de pdf-jes over de 510 van de KPN-cdrom gehaald. Dat wordt studeren.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 09:19
Zo te zien loopt dus de router vast, niet de speedtouch.

Dit kun je zeker weten door even een andere router te proberen.... (of eventueel een firmware update van de router)

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met deze Kobishi router (aangeschaft in juli 2003) is dat er geen ondersteuning meer voor is. Firmware updates zijn er, voor zover ik weet, niet.

Opvallend is dat, zolang we van dynamisch toegekende IP-adressen gebruik maken, er geen verstoringen zijn. Om dit zeker te weten heb ik vandaag alle PC's aangepast en de PS/2 voorlopig even van de router gehaald.

Even een weekje aankijken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je had ook een switch kunnen kopen ipv router. Je kunt ook je router als switch gebruiken, maar aangezien die maar 4 poorten heeft heb je daaraan waarschijnlijk niet voldoende.

verder

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
De PS2 kan toch ook gewoon een DHCP toegewezen IP krijgen? Die hoeft toch niet perse een vast ip te hebben? En als ie wel een vast ip moet omdat je DMZ of iets dergelijks insteld dan kan je vast op je router instellen dat als de PS2 om een ip vraagt die altijd hetzelfde ip krijgt.
Pagina: 1