Toon posts:

alle begin is moelijk... toch?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben hard aan het proberen enkele regels data uit een database te krijgen. Een phpmyadmin database. Krijg het niet kloppend dus een forum proberen dan maar.

Naast andere code waarmee ik een connectie hebt gelegd met de database heb ik vervolgens de volgende regels in gebruik:

$sql = "SELECT titel,body FROM main WHERE mainID = 1";
$res = mysql_query($sql);

Naar mijn informatie trekt de bovenste regel gegevens richting het scherm en zorgt de tweede regel dat ze zichtbaar worden. Heb het vermoeden dat er een functie 'print' of iets dergelijks ontbreekt om aangehaalde gegevens te displayen, mn oreileys ken het ook niet vinden...

Iemand de key naar succes in handen? thx

herman

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je haalt nu de gegevens op, maar daar doe je nog niets mee. Gebruik bijvoorbeeld mysql_fetch_array() om er een array van te maken zodat je het met een echo() naar het scherm kan schrijven :).

Even voor de duidelijkheid:
PHP:
1
2

De eerste regel doet niets anders dan de query in de variabele $sql opslaan, met de 2e regel voer je die query uit en sla je de resource ID die je dan terugkrijgt op in de variabele $res.
Dan kan je je post nog wel laten staan, misschien stond er wel nuttige info voor de TS in :)

[ Voor 56% gewijzigd door AtleX op 17-01-2005 14:20 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Damn Te laat.

[ Voor 84% gewijzigd door TeH_oNe op 17-01-2005 14:19 ]

what?

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

misschien?

http://my2.php.net/manual/en/function.mysql-query.php

PHP:
1
2
3
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
   echo $row['your_tablename'];
}

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56

Cyphax

Moderator LNX
Een bron van informatie:
http://webmonkey.wired.co.../tutorials/tutorial4.html
Als je die tutorial doorgewerkt hebt is jouw probleem opgelost en kun je waarschijnlijk een flink eind verder. Je weet dan in ieder geval hoe het werkt en het staat stap voor stap uitgelegd. :)
Zoals AtleX ook al zei: de data wordt opgehaald en komt in een result set. Daar kun je een array of een object uit onttrekken met de data.
Die kun je dan gewoon uit gaan lezen, zijn gewone variabelen verder. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 17-01-2005 14:22 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54
$result = mysql_result($res); (of fetch_array idd)
echo $result;

zie: http://nl3.php.net/manual/nl/ref.mysql.php

[ Voor 10% gewijzigd door equationunequal op 17-01-2005 14:26 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:18:
Je haalt nu de gegevens op, maar daar doe je nog niets mee. Gebruik bijvoorbeeld mysql_fetch_array() om er een array van te maken zodat je het met een echo() naar het scherm kan schrijven :).

Even voor de duidelijkheid:
PHP:
1
2

De eerste regel doet niets anders dan de query in de variabele $sql opslaan, met de 2e regel voer je die query uit en sla je de resource ID die je dan terugkrijgt op in de variabele $res.

[...]

Dan kan je je post nog wel laten staan, misschien stond er wel nuttige info voor de TS in :)
thanks voor de info,.. kan ik weer even verder, dus toch nog het een en ander toevoegen.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:36

Pelle

🚴‍♂️

Dit is én in het verkeerde forum, én nog eens erg basic, en dus hangen we er een slotje aan :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

crisp

Devver

Pixelated

Nog een behulpzame message van Zoefff:

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:15:
Ben hard aan het proberen enkele regels data uit een database te krijgen. Een phpmyadmin database. Krijg het niet kloppend dus een forum proberen dan maar.

Naast andere code waarmee ik een connectie hebt gelegd met de database heb ik vervolgens de volgende regels in gebruik:

Naar mijn informatie trekt de bovenste regel gegevens richting het scherm en zorgt de tweede regel dat ze zichtbaar worden. Heb het vermoeden dat er een functie 'print' of iets dergelijks ontbreekt om aangehaalde gegevens te displayen, mn oreileys ken het ook niet vinden...

Iemand de key naar succes in handen? thx

herman
Je "informatie" klopt dan toch niet helemaal :P

$sql = "SELECT titel,body FROM main WHERE mainID = 1"; is de SQL string. Dit doet verder nog niets.
$res = mysql_query($sql); zorgt er voor dat je SQL string wordt uitgevoerd.

Nu moet je de informatie nog in een array zetten metmysql_fetch_array(), en dan kan je het vervolgens uitlezen.

Je script gaat er dus ongeveer zo uit zien:
PHP:
1
2
3
4
5
$r = mysql_fetch_array($res); 

echo $r['titel'];

Als je query meer dan 1 resultaat geeft, dan kan je met een while loop door alle resultaten heen lopen:
PHP:
1
2
3
4
5
6

while ($r = mysql_fetch_array($res)) { 
    echo $r['titel'] . "<br />"; 
}

Succes. Ik raad je wel aan om nog eens wat tutorials te bekijken ofzo ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.