Thunderbird in combinatie met Gmail ontvangt/verzendt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo ik heb een probleem met Gmail en Thunderbird.

Ik heb allereerst mijn gmail-account mogelijk gemaakt om pop te gebruiken (zoals nodig is)

[b]Daarna ben ik naar deze site http://gmail.google.com/s...py?ctx=gmail&answer=12103
van Gmail gegaan om te lezen hoe je thunderbird moet instellen er stond daar geen Thunderbird 1.0 heb dus deze versie http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13285

gekozen en heb alles zo goed mogelijk opgevolgd.

Maar met Thunderbird kan ik geen gmails sturen of ontvangen. hij doet het niet, zowel niet bij verzenden als bij ontvangen.

Hier staan mijn server-instellingen zoals ik die gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.glowfoto.com/images/2005/01/16-1202093385T.jpg

Hier staan mij instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.glowfoto.com/images/2005/01/16-1203033345T.jpg

En als ik een bericht verstuur krijg ik nog de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.glowfoto.com/images/2005/01/16-1204363970T.jpg

Wat kan ik doen?

Weten jullie raad ( en ja ik heb mijn pop3 ingesteld volgens deze pagina:
https://gmail.google.com/...3&rand=0.9740409019515713)

Kan het misschien iets te maken hebben met mijn ADSL-multipC modem met ingebouwde firewall (Merk E-tech V2)?

Ik hoop op jullie hulp

Alvast dank daarvoor :D

Groeten babybox :(

Firefox - Iphone

Verwijderd

Komt mail wel binnen?

Om te beginnen staat POP3 en SMTP volledig los van elkaar, zodoende weet ik niet 100% zeker of GMail wel een SMTP server heeft, vaak dien je zelf een te gebruiken, of ergens vandaan te halen (je provider bijvoorbeeld).

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Gmail gebruikt een iets andere poort voor smtp dan de standaard poort die jij hier ingesteld hebt :)

edit:
namelijk 465 :)

[ Voor 14% gewijzigd door dxta op 17-01-2005 14:25 ]

Omelette du fromage!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:23:
Komt mail wel binnen?

Om te beginnen staat POP3 en SMTP volledig los van elkaar, zodoende weet ik niet 100% zeker of GMail wel een SMTP server heeft, vaak dien je zelf een te gebruiken, of ergens vandaan te halen (je provider bijvoorbeeld).
GMail heeft er ook 1. :)
Ik heb het zelf ook werkende gekregen binnen Thunderbird. Wat er niet klopt kan ik niet controleren nu, de pagina's van gmail waar je naartoe linkte kan ik niet openen (vreemd proxy gedrag ofzo)

Saved by the buoyancy of citrus

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is dit vaker voorgekomen; je moet de SMTP server van je provider gebruiken in plaats van die van Google. Heb je dat al eens geprobeerd? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

Reinier

\o/

Poortnummer 587 al ingesteld?

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-07 15:12

Kroontje

...

Voor SMTP moet je TLS als secure verbinding kiezen en poort 587 opgeven. Op deze manier werkt het bij mij :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

Reinier

\o/

Oftewel: stap 11 in de door de TS genoemde link.

• babybox
Ik kan dus geen mail ontvangen, maar ook geen mail verzenden.

Maar welke poort moet ik nu gebruiken voor ingaande en welke voor uitgaande(de ene heeft het over 587 en de andere over 465).

Met andere woorden wat voor poort gebruik ik voor de inkomende en welke voor de uitgaande mail?

Kan het ook te maken hebben met mijn multipc modem/router en ingebouwde firewall (merk E-tech version 2) dat die mogelijk bepaalde poorten blokt?

Alvast dank hoor

Firefox - Iphone

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

babybox schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:40:
Ik kan dus geen mail ontvangen, maar ook geen mail verzenden.

Maar welke poort moet ik nu gebruiken voor ingaande en welke voor uitgaande(de ene heeft het over 587 en de andere over 465).
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/gmail/help/images/screenshots/thunderbird0x/server_settings.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/gmail/help/images/screenshots/thunderbird0x/smtp_settings.gifstaat er toch perfect?
[...]
Kan het ook te maken hebben met mijn multipc modem/router en ingebouwde firewall (merk E-tech version 2) dat die mogelijk bepaalde poorten blokt?
Lijkt me erg sterk; de meeste routers blokkeren geen uitgaande poorten; hoogstens inkomend :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lichte titelfix:
wie kan helpen: Thunderbird in combinatie met Gmail > Thunderbird in combinatie met Gmail ontvangt/verzendt niet*

Helpverzoeken doen we op GoT niet, iedereen die een probleempje post wil immers geholpen worden ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 18:24

Ace

Happy Happy Joy Joy

Naar aanleiding van dit topic de zooi ook maar ingesteld en werkte in 1 keer hoor. Alles staat zeer duidelijk (met plaatjes) uitgelegd op de Gmail site zelf dus zie niet in hoe je het verkeerd zou kunnen doen.

• babybox
Dankzij jullie allemaal doet hij het nu.

Alleen zijn mijn trash/sent mail/spam en drafts map leeg in thunderbird, terwijl deze bij mijn Gmail-account wel email-berichten bevatten??

Ik heb wel gewoon emails in mijn inbox (die ik ook op de gmail webmail heb).

Ik heb geklikt op mail ophalen in Thunderbird, maar dat werkt niet voor de andere mappen naast de Inbox, die blijven gewoon leeg. Wat kan ik doen?

Alavst dank

Firefox - Iphone

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07 08:35
babybox schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:21:
Dankzij jullie allemaal doet hij het nu.

Alleen zijn mijn trash/sent mail/spam en drafts map leeg in thunderbird, terwijl deze bij mijn Gmail-account wel email-berichten bevatten??

Ik heb wel gewoon emails in mijn inbox (die ik ook op de gmail webmail heb).

Ik heb geklikt op mail ophalen in Thunderbird, maar dat werkt niet voor de andere mappen naast de Inbox, die blijven gewoon leeg. Wat kan ik doen?

Alavst dank
Verzonden mails en spammails kun je niet van de server afhalen met POP3. Als je meer mappen gebruikt heb je IMAP nodig, maar dat protocol wordt niet ondersteund door gmail. Lichte kanttekening: zelfs met IMAP heb je de map Drafts en Sent niet, IMAP is ook alleen voor inkomende e-mail.

Kortom: alleen de inbox kun je van de server afhalen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-01-2005 18:28 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Japie_17 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:27:
[...]

[...] zelfs met IMAP heb je de map Drafts en Sent niet, IMAP is ook alleen voor inkomende e-mail.

Kortom: alleen de inbox kun je van de server afhalen :).
Nog even voor de volledigheid; de meeste mailapplicaties maken zelf een Sent en Drafts mappen aan; en dan kun je die mail dus ook netjes afhalen. Dit gebeurt door je mailapplicatie; maar dat gebeurt bij POP3 ook hoor :)

---

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 22:45

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ik lees hier dat het geen probleem moet zijn om gmail binnen te halen middels Thunderbird.

Ik heb precies de instellingen overgenomen als op de help pagina van Gmail vermeld staat, maar het wil niet lukken om mail via thunderbird te sturen/ontvangen (via outlook express gaat het perfect)

Nu zie ik op de helpagina staan dat deze is voor Thunderbird 0.X terwijl ik 1.0 heb. Weet iemand wellicht of het hieraan ligt.

Heeft iemand de combinatie gmail Thunderbird 1.0 wel werkend gekregen? Zo ja, wat klopt er niet aan de instellingen op de help pagina van gmail?

Audi: Vorsprung durch Technik

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Hier werkt alles perfect in ThunderBird 1.0. Qua functionaliteit zou op dat vlak weinig verschil mogen zijn tussen een 0.9 en 1.0 etc.

Voor SMTP moet je hem inderdaad op die andere locatie instellen (ikzelf heb hier meerdere SMTP's zitten (Telenet, GMail, FreePOPs) en dat werkt helemaal goed, hoewel die configuratie niet aangeraden wordt omdat er voor sommigen extra problemen door gemaakt worden).

Als je alles volgt zoals uitgelegd op http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13285 zou het wel moeten werken; al heb ik hier een andere instelling staan voor mijn GMail SMTP-server:
server: smtp.gmail.com
use: SSL
port: 465
en dat werkt goed, maar ook de standaardinstelling zoals op die pagina aangegevenwerkt goed:
server: smtp.gmail.com
use: TSL (if available)
port: 587
Ik zie niet wat er mis zou kunnen gaan, zeker die SSL aanvinken en eventueel kun je ook nakijken waar hij zijn mails opslaat (in welke map hij ze moet steken: Local Folders of een hoofdmap GMail ofzo ?)

• Rejgun
  • Laatst online: 12-07 22:45

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ik begrijp dat het zou moeten werken met deze instellingen, toch werkt het niet.

Dan blijft het jammer genoeg dus bij outlook express

Audi: Vorsprung durch Technik

• Slayer
  • Laatst online: 19:07

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

pop.gmail.com :poort 995
smtp.gmail.com : poort 465

beide username voluit + ww, en tls aangevinkt.

Dit werkt bij mij met Opera.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Pagina: 1