[MS SMS] Unix variant

Pagina: 1
Acties:

• TweakerWannabe
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05-2023
Bestaat er ook een 'Systems Management Server'-variant die ook op unix-clients werkt?

Naast het feit dat MS SMS veel te duur is, werkt het niet op bijv. linux-machines. Weet iemand misschien een tegenhanger van MS SMS die wat platform-onafhankelijker is?

Verwijderd

kickstart van redhat, is een automatisch installatie programma, boot vanaf netwerk en je workstation/server is in 20 minuten vers en schoon geinstalleerd en geconfigureerd (afhankelijk van je netwerk snelheid natuurlijk maar die tijd heb ik zelf gehaald met m'n laptop als server, en 2 linux bakken die geinstalleerd moesten worden). als de dataopslag op het netwerk staat kan je dat onbeperkt doen.

maar een (goedkoop) equivalent van SMS heb ik nog niet gezien. zeker niet eentje die platform onafhankelijk is., ik denk dat je dan zelf aan het knutselen moet gaan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je iets verder toelichten wat je precies wilt? Wil je Windows software op Linux uitrollen? Wil je Linux software op Linux uitrollen; en waarom wil je daarn dan SMS voor gebruiken? Welke onderdelen van SMS wil je graag in je linux omgeving gebruiken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Jij bedoelt een Management Platform dat echt platform onafhankelijk is ?

CA Unicenter
IBM Tivoli
BMC Patrol

dat zijn wel de grootste...

Nothing is a problem once you've debugged the code

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Novell heeft ZENworks Linux Management, een onderdeel van de ZENworks suite. Zowel Windows, Linux en Handhelds worden gesupport.

Prijzen weet ik echter niet zo uit m'n hoofd, maar die zullen wel ongeveer gelijk zijn met SMS.

Verwijderd

@ DaRealRenzel
als ie SMS al te duur vindt zijn tivoli en patrol al helemaal te duur (Unicenter ken ik niet)
plus dat BMC patrol een bitch is om te installeren en configureren (ik spreek uit een ervaring op AIX die ik liever gemist had)
Pagina: 1