Toon posts:

RJ 45 naar COAX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier twee kamers met elk een pc, deze staan boven elkaar en er loopt in de muur een coax kabel van de ene kamer naar de andere. Nu had ik graag die bestaande kabel gebruikt om een netwerkje te maken, echter zit ik met het probleem dat mijn netwerk-kaarten RJ 45 zijn, in mijn computer boven kan ik dit wel veranderen, maar de computer beneden is een laptop en daar ga ik niets aan veranderen...

Dus ik ging opzoek naar hoe ik dit zelf kon maken, hoe ik de verbindingen moet leggen, maar na wat search op google en op Got kwam ik erop uit dat hierover nog maar bitterweinig degelijke informatie over te vinden is..

Mijn vraag is dus, weet iemand hoe ik dit zelf kan maken, hoe ik dit moet verbinden..

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Een switch of hub kopen met zowel UTP+COAX

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ja dat kan ik doen, maar ik zou het graag gratis houden :D _/-\o_

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Via een Coax-UTP hub is dat zo opgelost. Ze worden vrijwel niet meer gemaakt, maar 2e hands zijn ze overal nog te verkrijgen. Ze zijn niet echt duur. Ik had er een paar maanden geleden één voor 10 euro gekocht. Ik zou op marktplaats.com even zoeken naar een BNC of Coax hub, meestal vind je er dan wel één.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Ik neem aan dat je Coax voor je tv bedoelt: die is niet voor datanetwerken bedoeld. Dat is 75Ohm bekabeling.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44
Ik denk dat het het goedkoopst en het makkelijkst is om de kabel opnieuw te trekken maar dan direct CAT-5. Sneller netwerk, gestandariseerd voor nu(coax is niet meer te krijgen). Behalve als je via-via nog spul op de kop kan tikken die nog COAX aansluitingen hebben.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat kost het nou nog om toch maar UTP aan te leggen? Met behulp van die blijkbaar overbodige coax kan je er een paar meter utp doorheen trekken. Kost je haast niets.

• wcduck
  • Niet online
In dat geval kan je als je een oude pc hebt(p75 ofzo) een bridge maken. Ook bij mij was dit de oplossing voordat ik die hub had gekocht. Het draaide op freesco. Het enige wat ik nodig had waren:
2 netwerkkaarten(UTP en Coax)
Mobo
CPU
8mb geheugen
vid kaart
kast
Je kan freesco zo configgen dat het een bridge is. Niet moeilijk, wel goedkoop. Alleen jammer dat het op lange termijn wel duurder is(stroomverbruik).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb dat ook willen proberen van dat door te trekken, leek mij ook verstandig, maar blijkbaar is die kabel in de gips verwerkt en dusja... en het is idd een tv kabel

Verwijderd

Als het TV COAX is, wat er al ligt: vergeet het, en dan nog: je moet zowiezo dan T-Stukjes en Terminators kopen. En je zal d'r een netwerkkaart voor moeten opsnorren. Het is duurder dan een CAT5(e)/6 kabel trekken. Sterker nog: waarschijnlijk is het zélfs goedkoper om een simpel DHCP-leverend routertje d'r bij te doen, naast alle UTP.

• wcduck
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:49:
Ik neem aan dat je Coax voor je tv bedoelt: die is niet voor datanetwerken bedoeld. Dat is 75Ohm bekabeling.
Ik ging ervanuit dat het een netwerkkabel was, maar je kan het inderdaad ook lezen dat het een oude tv-kabel is. In dat geval is het inderdaad kansloos.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

uhhh. als het echter een ehternet coax kabel (10base2) is heb je echt active elektronica nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.repotec.com/images/media_converter/RP_2703.jpg

Hoe wou je het zelf doen?

/Edit : laatmaar, had eerst moeten reloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 17-01-2005 13:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

wcduck schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:54:
Ik ging ervanuit dat het een netwerkkabel was, maar je kan het inderdaad ook lezen dat het een oude tv-kabel is. In dat geval is het inderdaad kansloos.
Niet echt.
Zolang je een niet al te lange RG59-kabel gebruikt (en voor thinwire is 10-20m niet echt lang), met een 75 Ohms-terminator aan beide kanten, werkt het nog best (zelf meegemaakt). Wat je niet moet proberen is het netwerk dan met een echte 50 Ohms RG-58-kabel te verlengen, dan stort het in elkaar (hoe denk je dat ik erachter kwam dat ik het netwerk abusievelijk opgezet had met een RG-59 :+ ).

TS : je kunt met een balun (balancer-unbalancer) een niet al te lang coax-segment met een niet al te lang UTP-segment verbinden zonder actieve componenten (totale lengte << maximale lengte van beide segmenten). Het probleem is :
- vind zo'n ding nog maar eens (BlackBox zou het nog kunnen hebben);
- als je het al vindt is een 10 Mbit-hubje met een coax-poort een stuk goedkoper te vinden op Marktplaats.

[ Voor 24% gewijzigd door mvdejong op 17-01-2005 16:25 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1