[apache 1.x] loggen van de response time

Pagina: 1
Acties:

• TomVdE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025

TomVdE

_________

Topicstarter
Weet iemand hoe ik de response time van de apache server kan loggen? Ik doe dit momenteel door middel van LogFormat "%T %h %l %u %t \"%r\" %>s %b" common in httpd.conf.

%T is de response time. Maar die wordt in seconden uitgedrukt dus die is steeds 0 aangezien de response time minder dan 1 sec is. Hoe kan ik dit nauwkeuriger doen?

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Mistakes are proof that you are trying...

• TomVdE

TomVdE

_________

Topicstarter
tnx

Nikon D50 - nikkor 18-55 & nikkor 55-200 | specs pc | specs laptop | specs serverke

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit had ook wel gevonden worden door zelf in de documentatie te kijken volgens mij :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 19:41
N.a.v. mail heropend: het blijkt dat bovenstaande alleen in Apache 2.x werkt, en dat de topicstarter apache 1.3 gebruikt. Inderdaad, dat staat niet in de topicstart, maar het topic was ook wel een beetje snel dicht.

Dat is dus een van de redenen waarom het slim is om alle relevante gegevens (zoals versienummers) in een topicstart te vermelden ;)

Hoe dan ook, de documentatie van 1.3 zegt hierover het volgende:
%...{format}t: The time, in the form given by format, which should
be in strftime(3) format. (potentially localized)
%...T: The time taken to serve the request, in seconds.
Inderdaad geen optie om de 'time taken to server the request, in milliseconds' te krijgen. Ik kan me ook niet voorstellen dat %{strftime-formaat}T werkt, omdat het gaat over een tijdsduur en daar kan strftime weinig mee denk ik.

Wie weet hoe je dit kunt aanpakken?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het is in seconden, je kan het in miliseconden krijgen, dat heb ik ooit eens gedaan, maar die patch is door een herinstall weer van me systeem verdwenen.

Basicly was het zo dat je een extra record aan de connectie struct toevoegt met waarin de 'start'miliseconden staan (de seconden staan er al, nu nog hoeveel miliseconden na de start van die seconden nog).
Vervolgens haal je in logmod dat getal weer op en kijk je waar je nu bent; basicly: eind-seconden - start-seconden + eind-miliseconden -beginmiliseconden = totale tijd in miliseconden.

Het geheel is met een regel of 10 wel te doen, maar je moet wel even je apache daarvoor aanpassen in de source, er is geen standaard patch/oplossing voor.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• TomVdE

TomVdE

_________

Topicstarter
Wilke: bedankt voor het heropenen.

Kees: momenteel kan ik dit niet testen maar maandag maak ik er werk van.

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Als je toch apache moet patchen en hercompileren en herinstalleren is het dan niet makkelijker om meteen Apache 2.0 te installeren? scheelt weer patchen.

Mistakes are proof that you are trying...

Pagina: 1