Toon posts:

[js] afbeelding wijzigen in ander frame onmouseover

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ASP om de inhoud van een map te laten zien met bijbehorende afbeelding.
Nadeel is echter dat de totale pagina erg lang wordt waardoor er veel gescrolled moet worden. Is het mogelijk dat ik dmv een mouseover ofzo, de afbeelding in een ander frame kan laten zien? Dus wanneer je met de muis over de link "file1" gaat in het linker frame de afbeelding wordt laten zien.

Ik neem aan dat dit met DHTML of Java kan. Maar is dit ook mogelijk in combinatie met ASP code?

alvast bedankt

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Dat kan met javascript. Zie hier hoe je iframes met javascript kan benaderen. De rest moet wel lukken!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:24
Dat de HTML code gegenereerd wordt door ASP doet niet ter zake. Je moet het gewoon zien als een normale HTML pagina. Met javascript kun je met iets als:

framenaam.image.src = 'blaat.jpg'

een plaatje veranderen in een frame naar keuze. Voor de exacte syntax zul je even moeten zoeken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan het oplossen met JavaScript (waardoor het topic meteen naar [WG] kan ;))

Wat moet je doen:
• een onmouseover handler zetten op al je links die een functie aanroept
• in je main-frame een lege (of standaard) image weergeven met een id
• uitzoeken hoe je objecten in andere frames aanroept.
• een generieke functie maken, die de src van je plaatje in je mainframe wijzigt

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Clientside code zoals javascript hoort in Webdesign & Graphics

PW -> WG

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.